|
Post by staun on Oct 7, 2010 9:45:58 GMT 1
|
|
|
Post by Medgångssupportern on Oct 7, 2010 10:25:32 GMT 1
Bara TRE?!
|
|
|
Post by Back to Front on Oct 7, 2010 10:31:48 GMT 1
i väntan på dom , om faller på tisdag... tippar mellan 7-10
|
|
|
Post by koffus on Oct 7, 2010 20:05:58 GMT 1
beror på om domaren sett händelsen.. han såg inget annat i hela matchen så att han skulle sett just detta är högst otroligt.. men jag tror nog han får 3+3 matcher.. det anser jag är rimligt.. inte mer..
lite förmildrande då det var mörrumspelaren osm startade bråket sen är det ju ett stooort minus att det blev en skada.. hade det inte blivit skada så hade han spelat mot khk.. det är jag säker på.
|
|
|
Post by Medgångssupportern on Oct 7, 2010 21:09:50 GMT 1
beror på om domaren sett händelsen.. han såg inget annat i hela matchen så att han skulle sett just detta är högst otroligt.. men jag tror nog han får 3+3 matcher.. det anser jag är rimligt.. inte mer.. lite förmildrande då det var mörrumspelaren osm startade bråket sen är det ju ett stooort minus att det blev en skada.. hade det inte blivit skada så hade han spelat mot khk.. det är jag säker på. Ja men då så, då ska det ju självklart vara kortare avstängning än vad Fahla fick. Varför 6 matcher? Hade räckt med de tre som han nu har fått.
|
|
|
Post by koffus on Oct 7, 2010 21:42:10 GMT 1
enligt min bedömning som "pensionerad" domare så är det inte snyggt det hola gör.. man sätter inte en crosschecking i huvudhöjd.. samtidigt så går allt väldigt fort.. matsson slår av holas hjälm bakifrån varpå hola vänder sig om och delar ut crosscheckigen. båda flyger i isen där ytterligare 2-3 slag utdelas från holas sida. Nämnvärt i detta läget är att det inte handlar om några crosscheckingar i skallen när matsson ligger på isen som vissa har påstått eller tror. det var ett par rätt fjantiga slag med hanskar i ansiktet. Matsson hade ju dock redan slocknat efter crosscheckingen så det hela var över på 3-4 sek.
3+3 matchers avstängning kan vara rimligt i detta fallet.. inte mer än så. crosscheckingen är ful och jag bara hatar att se sånt på isen oavsett om det är mitt egna nybro eller något annat lag. Sen att det blir en skada är ju beklagligt.
Det kan ju åxå bli som så att diciplinnämnden inte tycker det ska vara något efterföljande straff och att straffsatsen stannar på 3 matcher sammanlagt.. Men vi får se på Mån-Tis hur det blir.
|
|
|
Post by Back to Front on Oct 8, 2010 9:40:27 GMT 1
Har sett inslaget, och vill ge cred till "hola" . Han försöker inte gömma sig bakom en massa dåliga undanflykter, utan är beredd på att ta koncekvenserna av sitt handlande.Dock ingen förmildring...För det han gjorde
|
|
|
Post by Medgångssupportern on Oct 8, 2010 9:47:53 GMT 1
Har sett inslaget, och vill ge cred till "hola" . Han försöker inte gömma sig bakom en massa dåliga undanflykter, utan är beredd på att ta koncekvenserna av sitt handlande.Dock ingen förmildring...För det han gjorde Länk?
|
|
|
Post by Back to Front on Oct 8, 2010 22:36:14 GMT 1
|
|
|
Post by Back to Front on Oct 9, 2010 12:15:04 GMT 1
På tisdag kommer den...
|
|
|
Post by Medgångssupportern on Oct 9, 2010 13:10:10 GMT 1
Ja, cred ska killen ha efter inslaget. Men han ska ändå ha ett hårt straff.
|
|
|
Post by Back to Front on Oct 13, 2010 8:07:31 GMT 1
Har letat runt,Östran, nybros hemsidan men hittar inget om hur domen lyder.. Någon som vet?
|
|
|
Post by Medgångssupportern on Oct 13, 2010 8:42:47 GMT 1
|
|
|
Post by Back to Front on Oct 13, 2010 11:33:40 GMT 1
tackar.
|
|
|
Post by koffus on Oct 14, 2010 12:20:08 GMT 1
domen dröjer ytterligare.. pinsamt av diciplinnämnden.. hola har nu missat 4 matcher utan att ens fått en dom.. skandal måste jag säga. mycket dåligt.
|
|