|
Post by aslog on Oct 13, 2010 20:18:24 GMT 1
Jaha. Det här var ju slarvigt.
|
|
|
Post by ballekalle on Oct 13, 2010 20:29:57 GMT 1
Jaha. Det här var ju slarvigt. Ja så kan man också uttrycka det. Tur att KIK inte var lika slarviga denna gången som tidigare besök i arenan. Därför blev det äntligen 3 pinnar och fortsatt serieledning. De du :-)
|
|
|
Post by Sverker on Oct 13, 2010 20:36:31 GMT 1
Rolig match som KHK lika gärna kunnat vinna om man satt sina chanser. Tycker även att Leinonen borde tagit något av målen. Hur kan 48 vara så jävla dum att han drar på sig ett matchstraff, när KHK bara har 6 backar?
Jens Svensson vilken lirare! En sån spelartyp saknas verkligen i dagens KHK. Den spelartypen är guld värd.
|
|
|
Post by ballekalle on Oct 13, 2010 20:43:54 GMT 1
Rolig match som KHK lika gärna kunnat vinna om man satt sina chanser. Tycker även att Leinonen borde tagit något av målen. Hur kan 48 vara så jävla dum att han drar på sig ett matchstraff, när KHK bara har 6 backar? Jens Svensson vilken lirare! En sån spelartyp saknas verkligen i dagens KHK. Den spelartypen är guld värd. Så sant Sverker. Tur att han inte föll för KHK:s värvningsförsök i våras :-) Tobbe Karlsson gjorde vad han kunde för att försöka locka över honom. Men Jensa är en go o äkta Kristianstad snubbe som gör oss stolta :-)
|
|
|
Post by rune on Oct 13, 2010 20:44:16 GMT 1
Rolig match som KHK lika gärna kunnat vinna om man satt sina chanser. Tycker även att Leinonen borde tagit något av målen. Hur kan 48 vara så jävla dum att han drar på sig ett matchstraff, när KHK bara har 6 backar? Jens Svensson vilken lirare! En sån spelartyp saknas verkligen i dagens KHK. Den spelartypen är guld värd. O du tycker inte Tobbe borde tänkt på det innan? Att Lundqvist gör som han gör är i stridens hetta. Tobbe såg varningen förra säsongen redan. Så jag lastar inte alls #48. Skoog solklart bäst i KHK idag. Resten av backarna tycker jag såg mycke vimsiga ut. Fahla glimtade också till bitvis. Annars får jag nog lov att erkänna att bästa laget vann. Trots alla klara målchanserna för KHK. Vi tar nya tag. Efter första rundan klar är dom 2 bästa lagen i serien också i topp. Jag trodde KHK skulle ro hem serien, men framförallt KIK har imponerat på mej.
|
|
|
Post by wolger on Oct 13, 2010 20:50:20 GMT 1
"Fahla glimtade också till bitvis" Jo, han var ju inblandad i samtliga KHK mål!
Synd att inte Skoog lyckas få in pucken på dem chanser han får bara, annars håller jag med dig.
|
|
|
Post by krickan on Oct 13, 2010 20:50:53 GMT 1
Suck...vad gör, eller var var, försvaret idag?? Skoog alldeles suverän idag, jobbade bra både offensivt och defensivt, men förutom han? Kul att Otto fick måla. Kan hålla med om att Timo nog får ta på sig ett av målen, men förutom det gör han en bra insats. Och Lundqvists matchstraff är väl inget att säga om, som Rune säger "I stridens hetta"...
|
|
|
Post by rune on Oct 13, 2010 20:51:47 GMT 1
"Fahla glimtade också till bitvis" Jo, han var ju inblandad i samtliga mål! Jo det var han. Och det blir väl bitvis?
|
|
|
Post by wolger on Oct 13, 2010 20:54:36 GMT 1
"Fahla glimtade också till bitvis" Jo, han var ju inblandad i samtliga mål! Jo det var han. Och det blir väl bitvis? Jadå, alla var bitvis inblandade i något ikväll!
|
|
|
Post by koffus on Oct 13, 2010 20:55:38 GMT 1
Rolig match som KHK lika gärna kunnat vinna om man satt sina chanser. Tycker även att Leinonen borde tagit något av målen. Hur kan 48 vara så jävla dum att han drar på sig ett matchstraff, när KHK bara har 6 backar? Jens Svensson vilken lirare! En sån spelartyp saknas verkligen i dagens KHK. Den spelartypen är guld värd. O du tycker inte Tobbe borde tänkt på det innan? Att Lundqvist gör som han gör är i stridens hetta. Tobbe såg varningen förra säsongen redan. Så jag lastar inte alls #48. Skoog solklart bäst i KHK idag. Resten av backarna tycker jag såg mycke vimsiga ut. Fahla glimtade också till bitvis. Annars får jag nog lov att erkänna att bästa laget vann. Trots alla klara målchanserna för KHK. Vi tar nya tag. Efter första rundan klar är dom 2 bästa lagen i serien också i topp. Jag trodde KHK skulle ro hem serien, men framförallt KIK har imponerat på mej. håller med om att dem 2 bästa lagen ligger i toppen.. KIK och NIF.. nybro ligger på 19poäng som khk med med (efter denna omgången) bättre +-.. eller? kan ha fel.. räknade lite snabbt bara.
|
|
|
Post by husnasarn on Oct 13, 2010 20:56:56 GMT 1
Andra raka baklängesmålet i powerplay inte så kul. Ny har vi en ny utmaning framför oss. Alla andra lag kommer och sätta press på våra backar som bitvis är mer än lovligt saktfärdiga.
Nähe nu är det nya tag som gäller så hoppas jag att Collin är tillbaks snart.
|
|
|
Post by Medgångssupportern on Oct 13, 2010 21:04:09 GMT 1
Roligast i denna matchen var när KIK klacken skanderade "en jävla massa bönder".
Skoog blir bättre o bättre.
|
|
|
Post by krickan on Oct 13, 2010 21:07:20 GMT 1
Roligast i denna matchen var när KIK klacken skanderade "en jävla massa bönder". Tycker jag med, det var ju lååångt ifrån fullt på bortastå
|
|
|
Post by matse on Oct 13, 2010 21:07:34 GMT 1
Tillfälligheter som avgör. Hade vi satt något av stolpskotten, då vi ledde med 3-2, hade matchen säkert fått en annan karaktär. Tycker grabbarna kämpar på bra hela matchen, de har det säkert tungt nu. Matchstraffet på en av våra nyckelspelare blev jäkligt kostsamt, för oss. Jag trodde man var tvungen att kasta handskarna, för att få 20min? Tyvärr så håller inte två av nyförvärven måttet, i de tuffa matcherna. Det förstör hela femman. Och rör man om i formationerna, blir två femmor svaga. vi har inte den bredden jag trodde.
|
|
|
Post by Wendel Clark on Oct 13, 2010 21:16:23 GMT 1
Jaha, detta blev ju kattsand. Måste erkänna att vi har för dåliga backar, det är bara Skog o Sirokovs som håller för denna serien. Resten kan de ju skicka till Kallinge lr nått. Karlsson är ju snabb som tusan, men för lätt och livrädd. Wahlqvist är totalt orädd, men puckkänsla som en kamel, och Höök!! Ja vafan finns det att säga om honom som inte redan är sagt. Det är ju magiskt att han får vara kvar en säsong till. Och dagen fighter Emil L är väl inte heller någon stjärnback, en tuffing är det utan tvekan, men otroligt långsam. Sen har vi ju Ahlm, det är ju inte en lirare som kommer höja backspelet direkt. Ja jag kanske är lite bitter efter torsken idag, men ärligt, lite rätt har jag väl iaf???
|
|