|
Post by HF on Oct 14, 2010 5:32:48 GMT 1
Rolig match som KHK lika gärna kunnat vinna om man satt sina chanser. Tycker även att Leinonen borde tagit något av målen. Hur kan 48 vara så jävla dum att han drar på sig ett matchstraff, när KHK bara har 6 backar? Jens Svensson vilken lirare! En sån spelartyp saknas verkligen i dagens KHK. Den spelartypen är guld värd. Så sant Sverker. Tur att han inte föll för KHK:s värvningsförsök i våras :-) Tobbe Karlsson gjorde vad han kunde för att försöka locka över honom. Men Jensa är en go o äkta Kristianstad snubbe som gör oss stolta :-) Du vet långt ifrån hela sanningen om Jens Svensson o KHK. KIK vann rättvist, kunde haft 3, 4 mot 0 redan efter första. KHK var inte alls på banan då. I andra och trejde hade KHK jättetryck men bara under 5-6 minuter i varje period. Det räckte inte för att slå stora starka KIK.
|
|
|
Post by #72 Foppa on Oct 14, 2010 6:56:51 GMT 1
Rolig match som KHK lika gärna kunnat vinna om man satt sina chanser. Tycker även att Leinonen borde tagit något av målen. Hur kan 48 vara så jävla dum att han drar på sig ett matchstraff, när KHK bara har 6 backar? Jens Svensson vilken lirare! En sån spelartyp saknas verkligen i dagens KHK. Den spelartypen är guld värd. Är väl inte #48:ans fel att KHK bara har 6 backar?? Och angående matchstraffet, så tycker jag knappt de skulle haft varsin 2:a...
|
|
|
Post by #72 Foppa on Oct 14, 2010 6:58:03 GMT 1
Rolig match som KHK lika gärna kunnat vinna om man satt sina chanser. Tycker även att Leinonen borde tagit något av målen. Hur kan 48 vara så jävla dum att han drar på sig ett matchstraff, när KHK bara har 6 backar? Jens Svensson vilken lirare! En sån spelartyp saknas verkligen i dagens KHK. Den spelartypen är guld värd. Så sant Sverker. Tur att han inte föll för KHK:s värvningsförsök i våras :-) Tobbe Karlsson gjorde vad han kunde för att försöka locka över honom. Men Jensa är en go o äkta Kristianstad snubbe som gör oss stolta :-) Haha, Jens har ju själv bönat om att få komma hit....
|
|
|
Post by Sverker on Oct 14, 2010 8:04:05 GMT 1
Rolig match som KHK lika gärna kunnat vinna om man satt sina chanser. Tycker även att Leinonen borde tagit något av målen. Hur kan 48 vara så jävla dum att han drar på sig ett matchstraff, när KHK bara har 6 backar? Jens Svensson vilken lirare! En sån spelartyp saknas verkligen i dagens KHK. Den spelartypen är guld värd. Är väl inte #48:ans fel att KHK bara har 6 backar?? Och angående matchstraffet, så tycker jag knappt de skulle haft varsin 2:a... Vem har påstått att det är 48:ans fel att KHK bara hade 6 backar? Ser att många hyllar Skoog, visst var han ok men nog vill jag se mer av honom. Han skulle kunna vara den typ av spelare som Jens S är dvs en riktig härförare, vilket jag tyckte han var i Olofström. Hur kunde Fahla få ass på 2-2 målet? Någon som såg?
|
|
|
Post by Mr Hockey on Oct 14, 2010 8:05:05 GMT 1
Tyvärr besannas allas vår oro kring backarna igen... VI HAR en för dålig backbesättning, så är det bara. Det positiva är Skoog, som nu äntligen börjar nå sin riktiga kapacitet. Utmärkt igår, precis som tidigare. En slags "Beckenbauer" gestalt över sig, vår försvarsgeneral. Lite fältherre stuk över honom Kan dock mer offensivt än vad han hittils visat upp, kanske kommer lagom till Allettan? Sirokovs är ok, men skall ju egentligen tillföra mer som uttalad 1:e back. Wahlqvist är i sina bästa stunder ok, annars inte. Resten håller helt enkelt inte, när motståndet blir bättre. Både Nybromatchen + denna match visar tyvärr det här. Även i träningsmatcherna (vet att det BARA är träningsmatcher, men ändå) så kom samma bedrövliga försvarsspel tillbaka. Visst når vi Allettan i år, men sen? Skall säsongen ta slut där? När vi möter lag som Vita Hästen mm, förutom Nybro, Kristianstad mfl så blir det hög checking på våra backar i varje match. Hoppas bara att det finns en plan för det här, Kempe o Tobbe ser väl samma sak som alla vi andra?
|
|
jojje
Björnligan
KIK-supporter
|
Post by jojje on Oct 14, 2010 8:17:50 GMT 1
Gött med 3 pinnar i Karlskrona, inget man som KIK-supporter varit bortskämd med precis. Det som förvånar mig mest är att KIK lyckades göra hela 6 mål på Leinonen i Telenor.
Även om KHK hade ett par riktigt heta chanser så vinner KIK helt rättvist idag, enligt mig. Med mindre slarv och bättre flyt så hade KHK mycket väl kunnat vinna denna matchen, men KIK är inne i ett stim och det gör ju inte saken lättare för KHK precis.
Bäst i KHK: Thomas Fahlqvist, Simon Skoog, Hans Ottinger Bäst i KIK: Jens Svensson, Jannik Karvinen, Seth Wikskal
Vad som är sanningen bakom Jensa o KHK har jag ingen aning om, men jag är tämligen säker på att tidigare talare inte har det heller.
Tack för en bra match!
|
|
|
Post by Jason on Oct 14, 2010 8:28:06 GMT 1
Gött med 3 pinnar i Karlskrona, inget man som KIK-supporter varit bortskämd med precis. Det som förvånar mig mest är att KIK lyckades göra hela 6 mål på Leinonen i Telenor. Även om KHK hade ett par riktigt heta chanser så vinner KIK helt rättvist idag, enligt mig. Med mindre slarv och bättre flyt så hade KHK mycket väl kunnat vinna denna matchen, men KIK är inne i ett stim och det gör ju inte saken lättare för KHK precis. Bäst i KHK: Thomas Fahlqvist, Simon Skoog, Hans Ottinger Bäst i KIK: Jens Svensson, Jannik Karvinen, Seth Wikskal Vad som är sanningen bakom Jensa o KHK har jag ingen aning om, men jag är tämligen säker på att tidigare talare inte har det heller. Tack för en bra match! Nu gjorde man ju bara 5 eftersom sista var i öppen bur... den hade han väldigt svårt för att stoppa... ;D Men å andra sidan... 2 av målen han släppte in var billiga...
|
|
|
Post by Jason on Oct 14, 2010 8:29:12 GMT 1
Mitt första inlägg här på forumet. Kan ju tilläggas att jag är Nybrofan Känns som om ni börjar bli lite oroliga nu efter 2 raka. Var inte det. Ni kommer alla gånger gå till allettan. NIF och KIK är två riktigt bra lag. Nybro fick pisk av dom i premiären, Och jag tyckte dom var ruskigt bra hemma. Dom spelar med riktigt mycket far och forcheckade högt upp som tusan och störde nybros uppspel hela tiden. Dom var riktigt bra i det fysiska spelet med, det small till riktigt ibland. Deras spel i egen zon var riktigt bra det med, trängde ut forwards i sargkanterna och tillät inte nybro och komma till alls mycket. Låter som en exakt kopia av matchen igår... forecheckade högt upp i banan och tryckte ut forwards så att de nästan fick ta avslut i höjd med förlångda mållinjen...
|
|
|
Post by time on Oct 14, 2010 8:46:11 GMT 1
Antar att det mesta redan sagts om denna match.
Vi borde ha haft en 1-0 lledning efter per 1 även om vi nite förtjänade det.
Hade KHK haft stolpe in i början av tredje perioden istället för stolpe ut så hade matchen varit avgjord där
KIK är mycket bra i anfallszon men inte särskilt bra i egen zon när tempot dras upp.
Tror KHK, Kristianstad, Nybro går till allettan
Såg i dagens BLT om man läser mellan raderna att en spelare i Kristianstad tydligen vill göra ett tredje försök att prata sig till en plats i KHK.
Tveksamt om han är intressant om 2 år ....
|
|
|
Post by #72 Foppa on Oct 14, 2010 9:05:49 GMT 1
Vad som är sanningen bakom Jensa o KHK har jag ingen aning om, men jag är tämligen säker på att tidigare talare inte har det heller. Tack för en bra match! Jag hänvisar delvis till vad Jens själv skrev här i vårt forum inför säsongen 09/10...
|
|
|
Post by hockeyfarsan on Oct 14, 2010 9:28:35 GMT 1
Förlusten till trots, jag tyckte det var riktigt god underhållning i går kväll :-) Det var en djävulskt välregisserad föreställning där man slits mellan hopp och förtvivlan, där slutet blev aningen olyckligt men man kunde gå hem nöjd med att ha fått underhållning av alla slag och för hela slanten. Hellre en sådan här förlust än en 8-0-seger (underhållningsmässigt förståss, inte tabellmässigt)
Nästa gång vi möter ett topplag vill jag gärna se en thriller med lyckligt slut ;-)
PS. Om jag ska säga något om spelet så kan det väl vara att det var synd att det tog sådan tid innan våra killar fattade att det var intensitet och "snurr" som var medicinen mot KIKs större och tyngre spelare. DS
|
|
|
Post by qALLAHAN on Oct 14, 2010 9:29:56 GMT 1
Tyckte vi skapade massor och jag var förvånad över att KIK släppte till så mycket i andra o tredje... Sedan att det var omöjligt att få in pucken, är en annan sak. Nybro såg mycket tätare ut...
|
|
|
Post by qALLAHAN on Oct 14, 2010 9:31:56 GMT 1
KIK är mycket bra i anfallszon men inte särskilt bra i egen zon när tempot dras upp. Ungefär vad jag sa...inte särskilt impad av KIKs defensiv...
|
|
|
Post by Jacob Lokatt on Oct 14, 2010 10:47:03 GMT 1
Känns ju ganska tufft att vinna om man släpper in 5 mål? Alltså måste man göra minst 6 mål för att vinna.
|
|
|
Post by hoxha on Oct 14, 2010 10:59:11 GMT 1
Tycker nog att deras mv hade mer tur än skicklighet, fattar inte at Jens S kan uttala(BLT) sig så, men han vill väl pumpa honom full med självförtroende, hade ju inte aning om när han räddade lr var pucken tog vägen...
Skall bli roligt att åka ner till Skåne till returen...
|
|