Post by Ekis on Oct 22, 2010 17:09:11 GMT 1
En gammal anekdot ifrån cafeterian. Kommer ni ihåg den rökiga, stimmiga gamla cafeterian?
Kaffet smakade ju oftast gammal tjära och häromåret fick jag höra ifrån en bekants bekant som jobbade där.
Hon hade tydligen berättat att allt gammalt kallt kaffe ifrån tidigare tillfällen sparade man alltid.
När det var match igen, blandade man helt sonika ihop det gamla med det nya. Vips hade man ju ännu mer kaffe.......
Inte undra på om det stämmer, att det smakade som det smakade.....
Undar förresten om inte korven gick samma öde tillmötes ibland?
Drar mig även tillminnes chokladhjulet som snurrade friskt på 70-80 talet, där även souvenirerna såldes. Låg väl direkt runt hörnet ifrån cafeterian sett.
Den gamla vinylsingeln "KIK är ju laget"" med melodin ifrån "Leende guldbruna ögon" fanns ju i sortimentet. Vilket är ju också något som fastnat på näthinnan..........
Den låten gick ju varm ute på landhockeyplanen, medans man själv i ena stunden var Kerminen, nästa Nisse eller någon annan gammal legend.
Såg förresten Ekis i gamla KIK-halsduken mot Kungälv, förmodligen ytterligare någon som har många anekdoter ifrån den gamla goda tiden.........
Tänk att "Goe" i sin orangea byggnadshjälm, och "Sune" även då fanns på gamla "Apberget".......
Vilken nostalgi.........
Jo, nog sjutton gick det en ilning genom kroppen när gamla hederliga Wämöhallen passerades i början på veckan...
Så jäkla mycket minnen, så många högtidsstunder, så många människor som man träffade under några härliga decennier!
Mr Hockey// Bygghjälmen ja...ett tag bestod ju faktiskt KIK-Singers av tre pers (Goe + två till) ;D. Men när KIK-Singers var som störst, så var det ju faktiskt ett jävla drag på ståplats (minns att Radio Blekinge gjorde ett reportage). Det var i samma veva som Hägersten Hot Heaven "sambade" loss på Bajens fotbollsmatcher -82/-83 typ. Bajenramsan "Eeeeeååå", eeeeeåååå" blev hos oss "Kåååååik, kåååååik"... Vi snodde även Bajen Fans "Här är Hammarbys A-lag..." bla.
Du ville ha lite anekdoter, då har du kommit rätt, jag älskar sånt...
Här kommer ett litet axplock, tar mer en annan gång.
* När det blev strömavbrott i ett Mörrumsderby i början/mitten 80-tal, hallen fick utrymmas. Minns ej om matchen återupptogs.
* När fd #2 Mats Lindman tacklade Mörrums Heikki Lehto (stavning?) nedanför ståplats, så hela jäkla sargen bågnade.
Lindman hade ju några kilon att sätta till om man säger så...
* När "Classe" Åström sänkte en motståndare på väg ut till båset, när KIK skulle sätta in en utespelare till... Vilt jubel!
* När KIK vann en kvalseriematch till ettan mot Gislaved med 12-5, grejen var att samma lag möttes i Gislaved tre dagar tidigare, då vann GSK med helt ofattbara 19-4...!!! Jo det är sant (slutet 80-tal tror jag).
* När Sune kom till matcherna helt klädd i KIK-färgerna, tom vantarna var randiga i svart och orange... (Tidigt 80-tal)
* När en av forumets profiler (vi kan kalla honom för BTF), hade en förkärlek till att kasta in toarullar på isen (mitten 80-tal känns det som).
* Mats Rosells "Göööööör mååååål" från A-sektionen så det hördes både till Marieberg och Galgamarken... (tidigt 90-tal)
Det får räcka för denna gången. Jag tycker som Mr Hockey, det hade varit kul med fler Wämöhallsminnen så här i rivandets tid.
Så kom igen nu OAO, BTF, Hockeyoraklet, Skallen, Peter Olsson, Limpan, Pada, Nico (trummis i KIK-singers, RCK, ristoloob, Lillis O, Mange B, Goe, HF, Callahan och alla andra!
Skumt att jag inte vet vem du är Mr Hockey, men jag chansar på att dina initialer är TK, PK eller PO...? PM:a gärna.