|
Post by Back to Front on Oct 21, 2010 12:00:43 GMT 1
Då var det dax... Gamla anrika Wämöhllen sjunger på absolut sista refrängen.. Hade ett lååångt samtal idag med Mr: Callahan... Han var förtvivlad.. Vi yrade om tider som varit..minns kvalmatchen mot B HC med välbehag.. En epok kommer att gå i graven med denna kelnod.. Tänk om bänkarna kunde berättta...
|
|
|
Post by scrat on Oct 21, 2010 12:32:46 GMT 1
Jag körde förbi för ett par dagar sedan och då hade dom rivit i stort sett hela östra väggen, och dom har förmodligen kommit längre nu . Sorgligt men sant. Och som du säger: om dom bänkarna kunde tala.......
|
|
|
Post by qALLAHAN on Oct 21, 2010 12:47:38 GMT 1
|
|
|
Post by Ragulin on Oct 21, 2010 12:54:56 GMT 1
Helig mark.
|
|
|
Post by Back to Front on Oct 21, 2010 13:01:35 GMT 1
... och förorenad oxå....(TeJf använde den som hemma hall ett tag )
|
|
|
Post by Mr Hockey on Oct 21, 2010 13:40:07 GMT 1
En gammal anekdot ifrån cafeterian. Kommer ni ihåg den rökiga, stimmiga gamla cafeterian?
Kaffet smakade ju oftast gammal tjära och häromåret fick jag höra ifrån en bekants bekant som jobbade där.
Hon hade tydligen berättat att allt gammalt kallt kaffe ifrån tidigare tillfällen sparade man alltid.
När det var match igen, blandade man helt sonika ihop det gamla med det nya. Vips hade man ju ännu mer kaffe.......
Inte undra på om det stämmer, att det smakade som det smakade.....
Undar förresten om inte korven gick samma öde tillmötes ibland?
Drar mig även tillminnes chokladhjulet som snurrade friskt på 70-80 talet, där även souvenirerna såldes. Låg väl direkt runt hörnet ifrån cafeterian sett.
Den gamla vinylsingeln "KIK är ju laget"" med melodin ifrån "Leende guldbruna ögon" fanns ju i sortimentet. Vilket är ju också något som fastnat på näthinnan..........
Den låten gick ju varm ute på landhockeyplanen, medans man själv i ena stunden var Kerminen, nästa Nisse eller någon annan gammal legend.
Såg förresten Ekis i gamla KIK-halsduken mot Kungälv, förmodligen ytterligare någon som har många anekdoter ifrån den gamla goda tiden.........
Tänk att "Goe" i sin orangea byggnadshjälm, och "Sune" även då fanns på gamla "Apberget".......
Vilken nostalgi.........
|
|
|
Post by scrat on Oct 21, 2010 17:17:57 GMT 1
En gammal anekdot ifrån cafeterian. Kommer ni ihåg den rökiga, stimmiga gamla cafeterian? Kaffet smakade ju oftast gammal tjära och häromåret fick jag höra ifrån en bekants bekant som jobbade där. Hon hade tydligen berättat att allt gammalt kallt kaffe ifrån tidigare tillfällen sparade man alltid. När det var match igen, blandade man helt sonika ihop det gamla med det nya. Vips hade man ju ännu mer kaffe....... Inte undra på om det stämmer, att det smakade som det smakade..... Undar förresten om inte korven gick samma öde tillmötes ibland? Drar mig även tillminnes chokladhjulet som snurrade friskt på 70-80 talet, där även souvenirerna såldes. Låg väl direkt runt hörnet ifrån cafeterian sett. Den gamla vinylsingeln "KIK är ju laget"" med melodin ifrån "Leende guldbruna ögon" fanns ju i sortimentet. Vilket är ju också något som fastnat på näthinnan..........Den låten gick ju varm ute på landhockeyplanen, medans man själv i ena stunden var Kerminen, nästa Nisse eller någon annan gammal legend. Såg förresten Ekis i gamla KIK-halsduken mot Kungälv, förmodligen ytterligare någon som har många anekdoter ifrån den gamla goda tiden......... Tänk att "Goe" i sin orangea byggnadshjälm, och "Sune" även då fanns på gamla "Apberget"....... Vilken nostalgi......... Kärlek..... ;D www.youtube.com/watch?v=9p0wzBkcdUg
|
|
|
Post by time on Oct 21, 2010 19:06:24 GMT 1
En gammal anekdot ifrån cafeterian. Kommer ni ihåg den rökiga, stimmiga gamla cafeterian? Kaffet smakade ju oftast gammal tjära och häromåret fick jag höra ifrån en bekants bekant som jobbade där. Hon hade tydligen berättat att allt gammalt kallt kaffe ifrån tidigare tillfällen sparade man alltid. När det var match igen, blandade man helt sonika ihop det gamla med det nya. Vips hade man ju ännu mer kaffe....... Inte undra på om det stämmer, att det smakade som det smakade..... Undar förresten om inte korven gick samma öde tillmötes ibland? Drar mig även tillminnes chokladhjulet som snurrade friskt på 70-80 talet, där även souvenirerna såldes. Låg väl direkt runt hörnet ifrån cafeterian sett. Den gamla vinylsingeln "KIK är ju laget"" med melodin ifrån "Leende guldbruna ögon" fanns ju i sortimentet. Vilket är ju också något som fastnat på näthinnan..........Den låten gick ju varm ute på landhockeyplanen, medans man själv i ena stunden var Kerminen, nästa Nisse eller någon annan gammal legend. Såg förresten Ekis i gamla KIK-halsduken mot Kungälv, förmodligen ytterligare någon som har många anekdoter ifrån den gamla goda tiden......... Tänk att "Goe" i sin orangea byggnadshjälm, och "Sune" även då fanns på gamla "Apberget"....... Vilken nostalgi......... Kärlek..... ;D www.youtube.com/watch?v=9p0wzBkcdUgTur man inte var med på den tiden. Den musiken hade fått mig att lämna hallen ..
|
|
|
Post by krickan on Oct 21, 2010 19:35:51 GMT 1
Den singlen har jag någonstans, måste jag leta upp bara för att ha den i tryggt förvar! Rotade fram min gamla KIK halsduk för ett tag sen, den bara osar nostalgi
|
|
|
Post by Medgångssupportern on Oct 21, 2010 23:49:17 GMT 1
Tur man inte var med på den tiden. Den musiken hade fått mig att lämna hallen .. Ja usch, dansband känns inte så mycket hockey direkt..
|
|
|
Post by Mr Hockey on Oct 22, 2010 7:48:52 GMT 1
En gammal anekdot ifrån cafeterian. Kommer ni ihåg den rökiga, stimmiga gamla cafeterian? Kaffet smakade ju oftast gammal tjära och häromåret fick jag höra ifrån en bekants bekant som jobbade där. Hon hade tydligen berättat att allt gammalt kallt kaffe ifrån tidigare tillfällen sparade man alltid. När det var match igen, blandade man helt sonika ihop det gamla med det nya. Vips hade man ju ännu mer kaffe....... Inte undra på om det stämmer, att det smakade som det smakade..... Undar förresten om inte korven gick samma öde tillmötes ibland? Drar mig även tillminnes chokladhjulet som snurrade friskt på 70-80 talet, där även souvenirerna såldes. Låg väl direkt runt hörnet ifrån cafeterian sett. Den gamla vinylsingeln "KIK är ju laget"" med melodin ifrån "Leende guldbruna ögon" fanns ju i sortimentet. Vilket är ju också något som fastnat på näthinnan..........Den låten gick ju varm ute på landhockeyplanen, medans man själv i ena stunden var Kerminen, nästa Nisse eller någon annan gammal legend. Såg förresten Ekis i gamla KIK-halsduken mot Kungälv, förmodligen ytterligare någon som har många anekdoter ifrån den gamla goda tiden......... Tänk att "Goe" i sin orangea byggnadshjälm, och "Sune" även då fanns på gamla "Apberget"....... Vilken nostalgi......... Kärlek..... ;D www.youtube.com/watch?v=9p0wzBkcdUgVilken morgon, att åter lyssna på den här kära, gamla låten spred välbekanta rysningar. NOSTALGI.................
|
|
|
Post by Mr Hockey on Oct 22, 2010 7:52:11 GMT 1
Tur man inte var med på den tiden. Den musiken hade fått mig att lämna hallen .. Nej, det här är för oss som varit med ett tag.... Har man växt upp i den här staden och fått hockeyn med modersmjölken så är det här, det bästa av alla kulturer...... ;D
|
|
|
Post by scrat on Oct 22, 2010 8:53:25 GMT 1
Tur man inte var med på den tiden. Den musiken hade fått mig att lämna hallen .. Är väl inte direkt min musik heller, men dom spelade den inte så ofta. Den brukade läggas på när KIK vann stort och gjorde 10:e målet och då struntade man i om det var dansband, rap eller punk. Jag lovar ;D.
|
|
|
Post by 4ever on Oct 22, 2010 8:59:31 GMT 1
Snart bara skalet kvar. Vad säger man, tiderna förändras.
|
|
|
Post by time on Oct 22, 2010 9:17:33 GMT 1
Tur man inte var med på den tiden. Den musiken hade fått mig att lämna hallen .. Är väl inte direkt min musik heller, men dom spelade den inte så ofta. Den brukade läggas på när KIK vann stort och gjorde 10:e målet och då struntade man i om det var dansband, rap eller punk. Jag lovar ;D. OK. Då hade man kanske stått ut
|
|