|
Post by happygilmore on Nov 13, 2010 8:08:06 GMT 1
Hur tänker du då, individuella misstag eller? De e våra backar som e kassa, eller ska vi byta ut hela laget? E de någon som skall ha kritik e de väl F.. Såg ni inte matchen eller? Vem gjorde misstaget som ledde till sista målet? Fahla, såg du matchen?
|
|
|
Post by Ekis on Nov 13, 2010 8:51:05 GMT 1
Vi kan tacka Emil Lundqvist och Arturs Ozolins för denna förlusten! Förstår inte varför någon av dem är kvar i laget... Vilket fantastiskt vasst första inlägg! Välkommen in i forumgemenskapen! Du kommer säkert att tillföra en hel del tänkvärda ord... Till slut måste torsken mot "Laxarna" komma. Det verkar som att Mörrum hade laddat för derbyt i en vecka, för att i Halmstad var de ju bara "själsligt" på plats... KHK behöver nu kommma tillbaka på banan relativt omgående, varför inte redan mot Nybro i morgon!? 22 revanschsugna hemmaspelare tack! Bring them on!
|
|
|
Post by rune on Nov 13, 2010 9:24:25 GMT 1
Såja såja, nu vi lonknar ner oss lite sig va? Såna här förluster kommer alltid - för alla lag, i alla sporter, i alla länder, i alla serier. Det är bara till att glömma och gå vidare. Blir det rutin med den sortens förluster så får man kolla vad det beror på, men att sönderanalysera en enda match pga en förlust är bara löjligt. Mörrum (liksom khk förstås) spelar derby, man har hemmaplan, är taggade och har ett fint målvaktspar i hajen och johansson. Det kan räcka till vinst vissa dagar. Idag är det en sån dag. På söndag får vi besked hur det står till med formen för laget. Jag förlorar hellre poäng till Mörrum än OIK, men helst inte alls. Kanske ska man dock ändå ge somliga här en tankeställare. Somliga i det egna ledet har en väldigt grandios syn på KHK. Stolthet och idioti går många gånger hand i hand. Vi har ett allsvenskt arrangemang runt matcherna med flashiga intron och gud vet allt. Men på planen har vi inget allsvenskt lag. I min värld borde man gå den andra vägen, först ett allsvenskt lag på isen, sedan det andra. Det känns som vi börjar i fel ände. För det där andra ger inga poäng i matchen, kanske lite extraklirr i kassan så länge nyhetens behag känns intressant. Men det mättas, med tiden. Tids nog är det bra hockey folk vill ha och inte nhl-inspirerade intron. Vi pumpar miljoner i den här klubben men torskar mot laxarna med en budget hälften (typ) så stor som vår egen. Då måste man ändå fråga sig hur bra vi egentligen är? Svar: bra. Men INTE så bra som vi ibland inbillar oss. Kolla på Tingsryd, varenda lag i 1:an var deras slynor förra säsongen. I år är dom ett bottennapp i allsvenskan. Så stor är skillnaden, så innan vi lever för mycket i drömmen att vi nästan är där så ska vi nog inse att det trots allt är en lång väg kvar att vandra. Kort o gott, sluta lev i en illusion baserad på pampiga arrangemang som framställer oss som större än vad vi är. Vi har odlat en myt kring oss själva. Myter fungerar alltid fint... tills dom genomskådas. Då tröttnar folk. Och här vi ytterligare en förståsejpåare. Vem här tror vi ska upp nu? Allettan däremot är ett måste iår och DET är det många som tror. Visst finns det väl folk som tror vi ska upp, men det finns det nog i dom andra klubbarna med. Vad är felet med pampigt intro? Jag skulle vilja påstå att mycke av framgången ligger i just såna saker. Jag själv tycker det höjer stämningen avsevärt och jag ser inget fel i det. Men bara för att vi bara ligger i ettan och inte ska upp denna säsong så får vi inte ha nåt pampigt intro? Om vi går till Tengsry så ser ju alla som är lite insatta att dom är bättre än tabelläget visar. Dom har ju faktiskt haft en hel del oflyt mot alla lagen. Så inte tror jag det är så stor skillnad som du vill göra gällande. Jag är övertygad om att det släpper för Tengsry (tyvärr) och dom kommer att klara sej undan kvalet. Bara för att det inte går som på räls tror du att det är flera klasser skillnad mellan toppen i ettan och botten på AS? Förra säsongen spelade väl KHK ganska jämnt med Tensry iaf i ett par matcher. Detta trots att vi var deras slynor. Nä, skillnaden var då att oflytet dom har iår var förra året ett enormt flyt. Och förstår du inte att det svänger i all idrott för det minsta lilla så tycker jag inte du ska vara här och förmana. Sen att jag blev fruktansvärt besviken av förlusten igår ska jag villigt erkänna. Nästan alla förluster blir jag jättebesviken över. Och nu när jag sagt så är jag en av dom som tror vi ska till AS? Nä givetvis inte. Men får man inte bli besviken ändå? Jag VET att det kommer såna här förluster och det är inget ovanligt alls i lagidrotter. Men troligen kom förlusten igår för att KHK har ett pampigt intro.
|
|
|
Post by gorixxx on Nov 13, 2010 10:36:00 GMT 1
Vi kan tacka Emil Lundqvist och Arturs Ozolins för denna förlusten! Förstår inte varför någon av dem är kvar i laget... Vilket fantastiskt vasst första inlägg! Välkommen in i forumgemenskapen! Du kommer säkert att tillföra en hel del tänkvärda ord... Till slut måste torsken mot "Laxarna" komma. Det verkar som att Mörrum hade laddat för derbyt i en vecka, för att i Halmstad var de ju bara "själsligt" på plats... KHK behöver nu kommma tillbaka på banan relativt omgående, varför inte redan mot Nybro i morgon!? 22 revanschsugna hemmaspelare tack! Bring them on! Jag tackar för välkomnandet! Det verkar dock som om jag måste formulera om mitt inlägg så att det blir något mildare, då vissa medlemmar här på forumet verkar vara så kära i sitt KHK att de inte vill se misstagen eller svackorna som kan förbättras. Efter en mindre god nattsömn och många tankar kring hur Mörrum kunde vinna mot ett sådant lag, så skulle inlägget kanske sett ut såhär: "Många individuella misstag ikväll, tyckte Emil L och Arturs O stod för många av dem. Varför bänkar man inte en spelare efter X antal individuella misstag. Personligen hade jag åkt och satt mig själv på bänken, för att inte förstöra för laget." Så, nu tror jag alla kan läsa inlägget, även de KHK-blinda.
|
|
|
Post by Bart on Nov 13, 2010 10:37:57 GMT 1
KHK har inte i Allsvenskan och göra än på några år. KHK supporter.
|
|
|
Post by aloviak on Nov 13, 2010 10:49:56 GMT 1
Hur tänker du då, individuella misstag eller? De e våra backar som e kassa, eller ska vi byta ut hela laget? E de någon som skall ha kritik e de väl F.. Såg ni inte matchen eller? Vem gjorde misstaget som ledde till sista målet? Konstigt att du gorixxx vaknar till liv på forumet när Mörrum blötsligt vinner fas du varit medlem ganska länge. Ville bara se om du svalde F.. och du tog betet. Tittar vi på Emil i toppen av poäng ligan med +10 i +/- stat, så hehe. Angående Arturs så följde jag honom i en hel period i går och han gör många bra saker men timingen i linen finns inte riktigt ännu. När Arturs får fram puckarna bakom motståndarmålet då är de andra 2 på fel plats. Var lite likadant i första linen från början! i dag har de spelat ihop sig och snurrar friskt mot de flesta lagen. Jocke Fahla och Arturs ha ju inte så många matcher ihop, kommer garanterat. Angående Fahla, en spelare som avgör matcher inte ens han kan va felfri! Bara o bita ihop, helt oviktig match för båda oss och Goiset. Nu däremot kommer 2 matcher där vi måste visa att vi närmar oss lagen som kommer till allettan.
|
|
|
Post by aloviak on Nov 13, 2010 10:58:33 GMT 1
Goiset har en spelförstörande spelsystem som fungerar mot de bättre lagen. De vill inte ha puck och sattsar på kontringar, såg i matchen att de ofta chansade med pass mot anfallsblå och ibland lyckas det.
Spelsystemet fungerar ibland när allt lyckas, man sätter de få chanser som man skapar + målvakten överpresterar
Statistiskt vinner ett lag som Goiset med det spelsystemet ca var 15 match ;D
Men man åker ner i 2:an ganska ofta när man själv måste föra matcherna.
Tycker vi skapade tillräckligt med målchanser för att vinna matchen men ibland går puckarna inte in ingen katastrof alls.
Utan nu gäller det mera i 2 följande matcher!
|
|
|
Post by time on Nov 13, 2010 11:20:17 GMT 1
Goiset har en spelförstörande spelsystem som fungerar mot de bättre lagen. De vill inte ha puck och sattsar på kontringar, såg i matchen att de ofta chansade med pass mot anfallsblå och ibland lyckas det. Spelsystemet fungerar ibland när allt lyckas, man sätter de få chanser som man skapar + målvakten överpresterar Statistiskt vinner ett lag som Goiset med det spelsystemet ca var 15 match ;D Men man åker ner i 2:an ganska ofta när man själv måste föra matcherna. Tycker vi skapade tillräckligt med målchanser för att vinna matchen men ibland går puckarna inte in ingen katastrof alls. Utan nu gäller det mera i 2 följande matcher! Bra sammanfattning. Motivation slår ibland klass. Peter stod på huvudet i kassen.
|
|
|
Post by gorixxx on Nov 13, 2010 11:20:21 GMT 1
Såg ni inte matchen eller? Vem gjorde misstaget som ledde till sista målet? Konstigt att du gorixxx vaknar till liv på forumet när Mörrum blötsligt vinner fas du varit medlem ganska länge. Ville bara se om du svalde F.. och du tog betet. Tittar vi på Emil i toppen av poäng ligan med +10 i +/- stat, så hehe. Angående Arturs så följde jag honom i en hel period i går och han gör många bra saker men timingen i linen finns inte riktigt ännu. När Arturs får fram puckarna bakom motståndarmålet då är de andra 2 på fel plats. Var lite likadant i första linen från början! i dag har de spelat ihop sig och snurrar friskt mot de flesta lagen. Jocke Fahla och Arturs ha ju inte så många matcher ihop, kommer garanterat. Angående Fahla, en spelare som avgör matcher inte ens han kan va felfri! Bara o bita ihop, helt oviktig match för båda oss och Goiset. Nu däremot kommer 2 matcher där vi måste visa att vi närmar oss lagen som kommer till allettan. Medlemskapets längd och vilken rang man tillhör här på forumet, verkar spela väldigt stor roll, istället för att diskutera kring laget och dess brister...hmm..KHK-blind! Ang #48: En spelare med spelstil väldigt lik en tidigare spelare i KHK, nämligen Atte Valli. Skillnaden är dock att Atte gjorde betydligt fler mål från blå, samt inte lika många individuella misstag. Sedan kan statistiken i vilken +/- tabell, säga vad den vill. Ang #12: En spelare med fart och teknik, men som jag knappt sett göra en enda tackling på hela säsongen. Man kan även se att pucken tappas många gånger i offensivzon, om man sedan vill vända detta till att medspelaren står i fel läge....hmm. Såg vid flera tillfällen igår när #12 skulle ge pucken till backarna vid blå-linjen och skickade istället pucken helt åt skogen, som istället ger laxarna fördel.
|
|
|
Post by krickan on Nov 13, 2010 12:12:50 GMT 1
Känns tungt idag, istället för 15-0 blev det 14-1 Men hoppas verkligen vi får se ett revanchsuget KHK imorgon.
|
|
|
Post by aloviak on Nov 13, 2010 13:30:09 GMT 1
Konstigt att du gorixxx vaknar till liv på forumet när Mörrum blötsligt vinner fas du varit medlem ganska länge. Ville bara se om du svalde F.. och du tog betet. Tittar vi på Emil i toppen av poäng ligan med +10 i +/- stat, så hehe. Angående Arturs så följde jag honom i en hel period i går och han gör många bra saker men timingen i linen finns inte riktigt ännu. När Arturs får fram puckarna bakom motståndarmålet då är de andra 2 på fel plats. Var lite likadant i första linen från början! i dag har de spelat ihop sig och snurrar friskt mot de flesta lagen. Jocke Fahla och Arturs ha ju inte så många matcher ihop, kommer garanterat. Angående Fahla, en spelare som avgör matcher inte ens han kan va felfri! Bara o bita ihop, helt oviktig match för båda oss och Goiset. Nu däremot kommer 2 matcher där vi måste visa att vi närmar oss lagen som kommer till allettan. Medlemskapets längd och vilken rang man tillhör här på forumet, verkar spela väldigt stor roll, istället för att diskutera kring laget och dess brister...hmm..KHK-blind! Ang #48: En spelare med spelstil väldigt lik en tidigare spelare i KHK, nämligen Atte Valli. Skillnaden är dock att Atte gjorde betydligt fler mål från blå, samt inte lika många individuella misstag. Sedan kan statistiken i vilken +/- tabell, säga vad den vill. Ang #12: En spelare med fart och teknik, men som jag knappt sett göra en enda tackling på hela säsongen. Man kan även se att pucken tappas många gånger i offensivzon, om man sedan vill vända detta till att medspelaren står i fel läge....hmm. Såg vid flera tillfällen igår när #12 skulle ge pucken till backarna vid blå-linjen och skickade istället pucken helt åt skogen, som istället ger laxarna fördel. Tänkte kanske att man inte måste börja såga alla efter en "oviktig" förlust mot Goiset, den var tvunget att komma någon gång och påverkar inte KHK:s framtid så mycket i dagsläget inte Goisets heller för den delen. Atte modell 08/09 var div 1 bästa back, och vår familjs stora idol men modell 09/10 gick något "sönder" i Atte
|
|
|
Post by aloviak on Nov 13, 2010 13:36:18 GMT 1
Välkommen till forumet som deppatör gorixxx
Självklart får man inte kritisera vårt KHK här på forumet ;D ;D
|
|
|
Post by richardsson on Nov 13, 2010 13:41:15 GMT 1
Att det alltid ska bli sådant bråk efter matcher där vi förlorar kan jag inte förstå.. förluster kommer alltid förr eller senare. Tror själv det kan vara en bra motivator att förlora ibland för att inte bli för bekväm, nu var det ju synd att det blev mot mörrum, men iaf..
Sedan undrar man vad som håller på att hända med ståplats..hemma kan det ibland vara lite tjabbigt och gnälligt i de matcher där det går lite halvdant å isen, Dock verkar det alltid vara fest på bortamatcherna.. igår var en relativt stora klacken uppdelad i två bitar som envisades med att sjunga olika sånger eller helt sonika inte sjunga alls utan bara skrika kommentarer till domaren, räcka finger åt mörrumspelarna ..
Det ska vara fest på läktaren oavsett hur det går för laget tycker jag..annars är det svårt att lyfta sitt lag när man bara är arga och frustrerade.
Sedan skämdes man lite när KHK-supporter efter KHK-supporter släpades bort från stå av ordningsvakter för att de var för fulla..tycker det var exceptionellt mycket fylla och bråk igår..
|
|
|
Post by husnasarn on Nov 13, 2010 14:42:41 GMT 1
Förstår fortfarande inte vitsen med att vara dyngfull på hockey, fotboll eller konserter. Betala mycket pengar och ingen behållning av evenemanget. Men men alla gör ju som de vill med sina liv. För mig är det iaf obegripligt.
|
|
|
Post by brodeurandme on Nov 13, 2010 15:06:42 GMT 1
Att det alltid ska bli sådant bråk efter matcher där vi förlorar kan jag inte förstå.. förluster kommer alltid förr eller senare. Tror själv det kan vara en bra motivator att förlora ibland för att inte bli för bekväm, nu var det ju synd att det blev mot mörrum, men iaf.. Sedan undrar man vad som håller på att hända med ståplats..hemma kan det ibland vara lite tjabbigt och gnälligt i de matcher där det går lite halvdant å isen, Dock verkar det alltid vara fest på bortamatcherna.. igår var en relativt stora klacken uppdelad i två bitar som envisades med att sjunga olika sånger eller helt sonika inte sjunga alls utan bara skrika kommentarer till domaren, räcka finger åt mörrumspelarna .. Det ska vara fest på läktaren oavsett hur det går för laget tycker jag..annars är det svårt att lyfta sitt lag när man bara är arga och frustrerade. Sedan skämdes man lite när KHK-supporter efter KHK-supporter släpades bort från stå av ordningsvakter för att de var för fulla..tycker det var exceptionellt mycket fylla och bråk igår.. Det kanske tråkigaste av allt är att det finns ett visst klientel vars stora nöje består av just fredagsmatcher på bortaplan då man gör det till ett nöje att supa sig så full som möjligt och ställa till med skit. Finns ingenting så irriterande som fulla människor som inte ens tittar på matchen utan står och glor åt nåt helt annat håll och fullständigt skiter i vad som händer på planen. Det lite tråkiga med detta folk är att dom är ointresserade av ishockey, det är bara fyllet som drar. Dom gör däremot en hel del skada genom att ge khk-anhängare en stämpel som skapar avsmak i munnen på folk som får bilden av att det är såhär varenda människa är som kommer på besök för att stötta khk. Tyvärr så går det nog inte att göra så mycket åt saken.
|
|