|
Post by kaffe on May 25, 2011 22:40:07 GMT 1
Får väl börja med att säga att jag är en relativt ny KHK-supporter. Jag har inte ens bott i Karlskrona i två år än. Men det tog inte speciellt lång tid att börja älska detta lag. Jag minns fortfarande min första match. Är det här verkligen div. 1 tänkte jag. Det är en sådan fantastisk hockeykultur. Jag älskar verkligen Karlskrona som stad redan och hockeylaget är dess största stolthet. Från vad jag förstår finns det en viss rivalitet med andra lag. Bland annat ett lag som sägs hålla till i skogen och som med nöd och näppe höll sig kvar i AS i år. Man ser också en del rivalitet mot ett annat blekingelag vars namn endast saknar ett n för att vara detsamma som det läte en gris gör på engelska. Lite olyckligt för dem kan man tycka. Så till poängen med mitt inlägg. Utvecklingen inom supporterkultur oroar mig. Se på bad som hände i Malmö häromdagen, visserligen fotboll. Visst, det var bara en, eller två om man räknar med han som kastade smällaren, som gjorde bort sig. Men alla den MFF-supporters som skanderade "hata det andra laget" då? Visst, de hade förmodligen aldrig en tanke på att springa ut på planen för att attackera målvakten men på ett sätt legitimerade de ändå handlingen genom sin inställning. Det finns inget som får mig att rysa mer än när KHK spelar borta mot Huddinge och Det enda som hörs är "De e vi som e khk" men samtidigt är det inget som får mig att skämmas mer än när en motståndarspelare ligger på isen, potentiellt allvarligt skadad i TAK och man hör klacken skandera "Stå upp som en riktig man" eller när man ser en KHKare skriva på något forum att OINKare är IQbefriade. Visst, hockey handlar väldigt mycket om känslor och man blir upprörd ibland. Publiken kan spela en viss roll i att åsyn en motståndare så att de inte kan spela på toppnivå och det är en av fördelarna med att ha hemmaplan. KHKs rivaler gör en del osportsliga saker som att erbjuda Huddinge pengar för en vinst och det är självklart något man får kritisera. Samtidigt tycker jag att man kan hålla rivaliteten på en brodelig nivå. OIKare är människor som vi som älskar hockey men som råkar hålla på ett annat lag. Visst ska vi gnabba med dem och önska att vi vinner(borde ju inte vara något problem som vanligt men finns det egentligen någon mening med att hata dem eller bua när de kommer ut på isen. Det räcker väl att vi applåderar åt vårt eget kära KHK?
|
|
|
Post by Medgångssupportern on May 26, 2011 11:15:43 GMT 1
De gångerna det har skanderats "stå upp som en riktig man" ifrån våran klack har det varit vid filmningar där spelaren sedan ligger kvar i väntan på domarens reaktion.
|
|
|
Post by cykeltjuven on May 26, 2011 13:44:12 GMT 1
Håller med i mycket, eller allt, som du skriver. Men jag har nog aldrig upplevt att en skadad spelare inte applåderas i TAK när han reser sig. Oavsett lagtillhörighet. Minns speciellt en Kungälvspelare som skadades svårt härom året och vi applåderade honom hela vägen när han lämnade i ambulans. Fick en rysning när spelaren ifråga gav oss tummen upp från båren. Flera av oss hörde oss dessutom för efteråt hur det gått för honom. Filmande spelare ska buas ut, sånt hör inte hemma i nån sport.
Sen tycker jag att vi alltid ska koncentrera oss i första hand på att stötta vårt lag och hålla allt "positivt". Ex inte bua när motståndarna åker in på isen utan hellre skandera "det är vi som är KHK"!
Självklart ska motståndarspelare psykas i största möjliga utsträckning!!!
Hatet mot andra lag får aldrig bli större än kärleken för KHK! (av nån anledning är hatet större mot KHK än kärleken för OIK hos många i väst)
|
|
|
Post by korpen on May 28, 2011 10:02:10 GMT 1
Håller med i mycket, eller allt, som du skriver. Men jag har nog aldrig upplevt att en skadad spelare inte applåderas i TAK när han reser sig. Oavsett lagtillhörighet. Minns speciellt en Kungälvspelare som skadades svårt härom året och vi applåderade honom hela vägen när han lämnade i ambulans. Fick en rysning när spelaren ifråga gav oss tummen upp från båren. Flera av oss hörde oss dessutom för efteråt hur det gått för honom. Filmande spelare ska buas ut, sånt hör inte hemma i nån sport. Sen tycker jag att vi alltid ska koncentrera oss i första hand på att stötta vårt lag och hålla allt "positivt". Ex inte bua när motståndarna åker in på isen utan hellre skandera "det är vi som är KHK"! Självklart ska motståndarspelare psykas i största möjliga utsträckning!!! Hatet mot andra lag får aldrig bli större än kärleken för KHK! (av nån anledning är hatet större mot KHK än kärleken för OIK hos många i väst) Du säger ju emot dig själv
|
|
|
Post by korpen on May 28, 2011 10:02:53 GMT 1
Håller med i mycket, eller allt, som du skriver. Men jag har nog aldrig upplevt att en skadad spelare inte applåderas i TAK när han reser sig. Oavsett lagtillhörighet. Minns speciellt en Kungälvspelare som skadades svårt härom året och vi applåderade honom hela vägen när han lämnade i ambulans. Fick en rysning när spelaren ifråga gav oss tummen upp från båren. Flera av oss hörde oss dessutom för efteråt hur det gått för honom. Filmande spelare ska buas ut, sånt hör inte hemma i nån sport. Sen tycker jag att vi alltid ska koncentrera oss i första hand på att stötta vårt lag och hålla allt "positivt". Ex inte bua när motståndarna åker in på isen utan hellre skandera "det är vi som är KHK"! Självklart ska motståndarspelare psykas i största möjliga utsträckning!!! Hatet mot andra lag får aldrig bli större än kärleken för KHK! (av nån anledning är hatet större mot KHK än kärleken för OIK hos många i väst) Du säger ju emot dig själv
|
|
|
Post by cykeltjuven on May 28, 2011 13:17:02 GMT 1
Håller med i mycket, eller allt, som du skriver. Men jag har nog aldrig upplevt att en skadad spelare inte applåderas i TAK när han reser sig. Oavsett lagtillhörighet. Minns speciellt en Kungälvspelare som skadades svårt härom året och vi applåderade honom hela vägen när han lämnade i ambulans. Fick en rysning när spelaren ifråga gav oss tummen upp från båren. Flera av oss hörde oss dessutom för efteråt hur det gått för honom. Filmande spelare ska buas ut, sånt hör inte hemma i nån sport. Sen tycker jag att vi alltid ska koncentrera oss i första hand på att stötta vårt lag och hålla allt "positivt". Ex inte bua när motståndarna åker in på isen utan hellre skandera "det är vi som är KHK"! Självklart ska motståndarspelare psykas i största möjliga utsträckning!!! Hatet mot andra lag får aldrig bli större än kärleken för KHK! (av nån anledning är hatet större mot KHK än kärleken för OIK hos många i väst) Du säger ju emot dig själv Hur menar du? För att jag vill att motståndarna ska psykas? Som jag ser det är det en stor skillnad på att psyka enskilda spelare och att skrika "hata det andra laget". Tror inte det finns en enda spelare som psykas genom att bli utbuad när man äntrar isen.
|
|
|
Post by westwing on May 28, 2011 16:39:47 GMT 1
jag bor å arbetar i väst ,men då jag har starka släktband i "staun" så har jag alltid hållt på KHK men jag kan säj det.. att det spelar ingen roll hur khk supportrar beter sej ... för dom har redan bestämt sej att hata karlskrona HK.. stöter nästan dagligen på vuxna människor som vägra prata med mej för att jag tex. bär en KHK tröja men jag håller med att det e trevligare när kärleken till khk är större än hatet till dom "fiina" gamla hockeylagen i väst. . dom lagen vars supportrar inbillar sej att de flesta spelarna i truppen spelar av vördnad till traditionen å inte för pengar! i dom lagen som anser att det är fult å satsa öppet mot avancemang och att framgång ingenting är värt om inte truppen består av "byggdens söner" som spelar enbart för äran å billigare korv på den lokala macken inskränkta människor är vad dom är, hela högen!
|
|
|
Post by slavko on Nov 6, 2011 21:51:17 GMT 1
Rivalitet,klart att det ska finnas,och även en lagom dos hån mellan klackarna när det är match!!håller till fullo med ovanstående.men före/efter match ska vi bete oss som civiliserade!I fredags var jag o kollade på krif-kik,kanon match!till det tråkiga,att som khk supporter få "khk-mössan" avkasstad av en entrevärd på sittplats-sektionen strax före nedsläpp!!!jag tog upp den och sa att det var väldigt moget beteende.många krifare såg fjanteriet och tog illa vid sig.följande dag får jag även flertalet sms av samme "funktionär" där det står citat:bögjävlar,judas,svin,pack,att ni vågar visa er i vår hall" osv.till saken hör att jag har spelat i krif i 15 år så mitt svar tillbax blev att jag har nog mer rätt att visa mig där änn vissa andra!(funktionären har aldrig spelat hockey ens)jag började hålla på khk för 4år sedan,efter 10år utan att beträda en ishall.att det blev khk för mig och några vänner från ronneby var nog ren slump,men vi fastnade rejält!och det är nog en ömm tå för denna funtionär mfl.Jag kan ta gliringar och vanlig "gölande",det är vi nog oxå förtjänta av,och jag kan även göla mina krif vänner som jag har många,men att som representant för krif hockey bete sig så här omoget trodde jag inte jag skulle uppleva.Det är juh trots allt hockey,och solen går upp imorgon igen måste man inntala sig själv när man är som mest arg,besviken,glad,exhalterad!Men även "heliga" kallinge har väl rötägg.Tydligen såg några krifare detta fjanteriet från funktionären och ska ta upp det på nästa möte,så jag kommer inte göra nåt mer åt saken.men tråkigt ändå.
|
|
|
Post by aloviak on Nov 6, 2011 22:15:38 GMT 1
Rivalitet,klart att det ska finnas,och även en lagom dos hån mellan klackarna när det är match!!håller till fullo med ovanstående.men före/efter match ska vi bete oss som civiliserade!I fredags var jag o kollade på krif-kik,kanon match!till det tråkiga,att som khk supporter få "khk-mössan" avkasstad av en entrevärd på sittplats-sektionen strax före nedsläpp!!!jag tog upp den och sa att det var väldigt moget beteende.många krifare såg fjanteriet och tog illa vid sig.följande dag får jag även flertalet sms av samme "funktionär" där det står citat:--jävlar,judas,svin,pack,att ni vågar visa er i vår hall" osv.till saken hör att jag har spelat i krif i 15 år så mitt svar tillbax blev att jag har nog mer rätt att visa mig där änn vissa andra!(funktionären har aldrig spelat hockey ens)jag började hålla på khk för 4år sedan,efter 10år utan att beträda en ishall.att det blev khk för mig och några vänner från ronneby var nog ren slump,men vi fastnade rejält!och det är nog en ömm tå för denna funtionär mfl.Jag kan ta gliringar och vanlig "gölande",det är vi nog oxå förtjänta av,och jag kan även göla mina krif vänner som jag har många,men att som representant för krif hockey bete sig så här omoget trodde jag inte jag skulle uppleva.Det är juh trots allt hockey,och solen går upp imorgon igen måste man inntala sig själv när man är som mest arg,besviken,glad,exhalterad!Men även "heliga" kallinge har väl rötägg.Tydligen såg några krifare detta fjanteriet från funktionären och ska ta upp det på nästa möte,så jag kommer inte göra nåt mer åt saken.men tråkigt ändå. [/ quote] jaha verkar som Krif inte vill ha folk på sina matcher, även solen har sina fläckar
|
|
|
Post by slavko on Nov 17, 2011 12:37:16 GMT 1
kristianstads supporters skämde ut sig igen i matchen mot oik enl blt!rasistiska utryck eller våld hör fan inte hemma inom supporter-kulturen!!däremot att oik säger till blt att "dom ropade sållet till engelin efter han släppt in mål" är patetiskt,.en viss mån av hånande tycker jag ska finnas mellan klackarna!att oik sjunger "bara pengar inget hjärta" när dom möter oss får bara det utalandet ännu mer patetiskt,buuuh buuuh det är synd om oss i oink!
|
|
|
Post by player67 on Nov 17, 2011 21:16:51 GMT 1
Lär ju bli en lung derbymatch? Eftersom Krif är bäst i länet.
|
|
|
Post by slavko on Nov 26, 2011 11:19:17 GMT 1
igår möttes oink-lillsyrran i stålskjulet.olika experter uttalar sig om att det var såååååå god stämning dras klacar emellan,inga hån bara hyllningar till sina lag,men sedan sjöng båda klackarna tillsammans nidvisa om khk...dom är så duktiga o snälla dom där lipsillarna!ingen dubbel moral där inte
|
|
|
Post by Medgångssupportern on Nov 26, 2011 12:02:45 GMT 1
Och fröken Klüft ville inte ta i hand med OIK's tränare för att han tyckte att OIK spelade fult. ;D ;D
Hycklare både stiilers och white angels
|
|