|
Post by husnasarn on Jun 22, 2011 20:14:56 GMT 1
Visst får man vara petig. Du vet att jag är som en igelkott just nu så jag tänker inte hurra riktigt än. Hoppas vi hamnar i AS annars har våra motståndare tändvätska så det räcker och blir över. Det är inte alltid så enkelt och bara vinna en serie när ALLA vill slå, skada och förstöra för oss på alla vis. I AS hade vi blivit underdogs och det tror jag hade passat oss. Sen att Fimpen och Tomi är ljusår bättre än CoEd ( enligt hemsidan ) vill jag nog vänta lite med att uttala mig om. "Hur är spetsen hos våra anfallare om vi jämför med exempelvis våra två transatlanter från förra säsongen? - All heder åt våra kanadicker. Det var två förbannat proffsiga och duktiga killar. De vi ersätter med nu, "Fimpen" och Tomi (Christian Magnusson och Tomi Pöllänen reds. anm) är enkelt beskrivet dynamit med mera sprängkraft, en nivå till uppåt." Vet att du har igelkottförsvar, all respekt för det. Men du läser hemsidan som fan läser bibeln. Läs det om och om igen, placera sedan in "ljusåret". Sen är det faktiskt tillåtet att njuta. Minns kompisens farsas bästa vän. De brukade åka på semestrar ihop. Kompisens farsa drömde, fantiserade och njöt hela vägen till avgång och kom alltid hem lycklig. Vänfamiljen oroade sig, vred sig i ångest och talade om risken för regn. De kom hem nöjda, ibland. Kanske är det lika mycket en fråga om fokus? Om jag nu får igelkotta lite tillbaks... Det blir roligare om man spetsar till det ibland eller hur Att ge mig in i en duell med dig Charlie är självmord. När det gäller vassa tangenter är du oslagbar så jag viker mig för överheten. Att skriva 2 + 1 ställer jag mig frågande till. Vem är det som har option på tredje året är det Tomi eller KHK?
|
|
|
Post by husnasarn on Jun 22, 2011 20:16:13 GMT 1
3 års kontrakt. Grattis Tomi Kan man ana en liten sarkasm här.....? Nja lite kanske. Grattis på bemärkelsedagen scrat
|
|
|
Post by scrat on Jun 22, 2011 20:17:56 GMT 1
Kan man ana en liten sarkasm här.....? Nja lite kanske. Grattis på bemärkelsedagen scrat Oh, man tackar !!
|
|
|
Post by Rickard "Charlie" Karlsson on Jun 22, 2011 22:12:09 GMT 1
Husnasarn: Jag vet inte.
|
|
nico
Björnligan
Jag ?r inte full,jag ?r glutenallergiker...
|
Post by nico on Jun 22, 2011 22:45:49 GMT 1
Blir man utnämnd till bästa lirare i Norska Förstaligan hade man inte gjort bort sig i Elitserien heller,det kan jag lova!!Vad hette spelaren som fick samma utmärkelse ngn säs tidigare?(Träffade honom i höstas och han tog faktiskt kort på mig och Charlie;-))Ett riktigt kap!!(Trots att han är leftare Ekis!! ;-))
|
|
|
Post by khkkrille on Jun 23, 2011 5:16:40 GMT 1
Första ligan håller mitten klass i allsvenskan..möjligtvis att de bästa lagen skulle kunna slå sig in topp tre men tveksamt
|
|
|
Post by Jacob Lokatt on Jun 23, 2011 12:35:07 GMT 1
Bra jobbat Tobbe med sportgrupp!! Ja killen som folk säger inte scoutar har scoutat rätt bra kan jag säga. Men folk är aldrig nöjda....För många tränare och sportchefer på läktarna Du är inte lite dryg, om Tobbe har skakat fram denna spelare är det ju bra.
|
|
|
Post by korpen on Jun 23, 2011 13:06:31 GMT 1
Ja killen som folk säger inte scoutar har scoutat rätt bra kan jag säga. Men folk är aldrig nöjda....För många tränare och sportchefer på läktarna Du är inte lite dryg, om Tobbe har skakat fram denna spelare är det ju bra. Haha jag vet jag kan vara rätt dryg ;D! Men är så kul med folk som vänder kappan efter vinden!
|
|
|
Post by cykeltjuven on Jun 23, 2011 13:47:32 GMT 1
Det här ser riktigt bra ut!
Mycket varmt välkommen Tomi!
|
|
|
Post by hoxha on Jun 23, 2011 17:02:01 GMT 1
Du är inte lite dryg, om Tobbe har skakat fram denna spelare är det ju bra. Haha jag vet jag kan vara rätt dryg ;D! Men är så kul med folk som vänder kappan efter vinden! Är man kappvändare om man tycker att en person/grupp som man tidigare kritiserat gör ngt man tycker är bra!!?? Ger man ris så måste man väl kunna ge ros?
|
|
|
Post by kaffe on Jun 23, 2011 17:21:32 GMT 1
Kappvändare är man väl om man alltid använder absoluta termer, t.ex om en målvak gör en bra match och man säger "Den bästa målvakten någonsin, punkt" och i nästa efter en mindre lyckad insats man säger "Jä*#a skitmålvakt, kan ju inte ens ta en enda puck". Kappvändare är man inte om man istället sa "Han gjorde en kanoninsats idag" respektive "Väldigt dålig insats denna matchen. Han kunde ju inte fånga en enda puck". Däremot kan man ju blanda dem. Man ju inte vara den bästa och den sämsta målvakten samtidigt men även en dålig målvakt gör bra matcher ibland och även en duktig målvakt kan göra en sämre insats då och då(förutom Timo). I fallet med vår sportchef är det väl lite av ett gränsfall med kappvändning av det jag har läst/hört, men jag väljer ändå att fria till de kappvändaranklagades fördel, med förbehåll för att jag inte hört/läst allt som sagts.
Men visst har scoutningen varit kanon i år, tycks det som på förhand i alla fall.
|
|
|
Post by pekka on Jun 23, 2011 18:04:24 GMT 1
Välkommen Tomi
|
|
|
Post by korpen on Jun 23, 2011 18:05:02 GMT 1
Haha jag vet jag kan vara rätt dryg ;D! Men är så kul med folk som vänder kappan efter vinden! Är man kappvändare om man tycker att en person/grupp som man tidigare kritiserat gör ngt man tycker är bra!!?? Ger man ris så måste man väl kunna ge ros? Du kände dig tydligen träffad iallafall ;D
|
|
|
Post by Ekis on Jun 24, 2011 9:11:43 GMT 1
Det här är naturligtvis en kvalitetsspelare på denna nivån! En mycket pålitlig poängmaskin, som troligen blir en ny publikfavvo i TAK! När man kollar in klippen, så ser man att han gör många frilägesmål, och många frilägen = rapp på rören! Får han bara rätt servitör, så lär han göra 20-25 baljor i grundserien. Nä nu får det vara slut på rosor, dags att dra till nästa tråd...
|
|
|
Post by jompa on Jun 25, 2011 8:46:35 GMT 1
Välkommen
|
|