|
Post by captator on Sept 12, 2011 12:27:42 GMT 1
Ursäkta en färsking men det hörs en hel del oroande saker kring juniorerna och man undrar hur det egentligen står till ...
Kass attityd i J20 typ avslagna klubbor och matchstraffar, sparkar på motståndare. Baston släppte visst in hela 8 mål i en period i någon match. Dålig inställning i J18 i träningsmatcher och egna nya junisar som inte får speltid. Nya junisar utifrån som inte riktigt når upp till de höga nivåer man sagt. Några pratar tydligen om att sluta eller gå till Kallinge.
Om man ska bygga Alaget underfrån så låter det inte som att det är på rätt spår. Är själv inte insatt men blir orolig av att höra sånt här. Klubben är ju mer än Alaget och måste ha något att bygga på. Ligger det något i detta alls? Om någon vet mer så skulle jag som numera medlem gärna vilja höra om det är sant och vad man i så fall tänker göra.
|
|
|
Post by Ekis on Sept 13, 2011 15:36:53 GMT 1
Är det inte väldigt oroväckande att ingen har dementerat uppgifterna eller överhuvudtaget bemött ovanstående inlägg? Jag hoppas verkligen inte att det stämmer angående dålig attityd och dålig inställning. Att torska ibland kan man inte säga något om, men att ha dålig inställning som J-spelare i en klubb som vill bli ett elitlag, går fetbort!!! Skulle det stämma, så är läget ytterst allvarligt. Jag som hade hoppats att satsningen mot ett par divisioner högre upp i seriepyramiden hade börjat. Men när man läser sånt här så vet i f-n.
Jag skriver det ännu en gång, avancemang med J-20 är minst lika viktigt som avancemang med A-laget.
Jag hoppas fortfarande att det inte stämmer. Någon som har järnkoll?
|
|
|
Post by Sir Ironpants on Sept 13, 2011 15:42:02 GMT 1
När någon skiver ett första inlägg i den stilen brukar ingen ta någon större notis vid det. Kan vara någon som vill jävlas genom att sprida dynga här på forumet.
Jag har då inte hört något sådant som beskrivs inlägget ovan. Men man kanske borde fråga runt lite, någon har ju nästan alltid hört något. ;D
|
|
|
Post by hockeyelivet on Sept 20, 2011 17:45:05 GMT 1
Det är faktiskt så att det är hyfsat dålig inställning i juniortruppen just nu har jag hört på ryktesvägar! Sen att man inte använder de spelarresurser som klubben har tycker jag också är sorgligt! Varför ta hit spelare som inte håller måttet, skicka hem dem om det inte funkar!!
|
|
|
Post by Back to Front on Sept 20, 2011 18:55:59 GMT 1
Såg väl ingen vidare ut i helgen mot kik..
|
|
|
Post by hockeyelivet on Sept 21, 2011 2:35:35 GMT 1
Nej det såg bra ut emellanåt men att släppa mål bakåt i PP är oacceptabelt! Tycker de genomför en Okej match, trots att de var korta på folk. Men det var inte godkänt...
|
|
|
Post by Ekis on Sept 21, 2011 8:03:18 GMT 1
KHK har satsat mycket resurser på J 20 laget o J 18 laget under många år men de har presterat alldeles för lite. Viktigt att man skapar en vinnarmentalitet. På vilka sätt har man satsat mycket resurser? Jag säger inte emot dig, är bara lite nyfiken på hur man jobbar med denna EXTREMT viktiga fråga.
|
|
|
Post by oneandonly on Oct 4, 2011 20:02:24 GMT 1
|
|
|
Post by oneandonly on Oct 5, 2011 22:40:46 GMT 1
|
|
|
Post by captator on Oct 6, 2011 9:03:05 GMT 1
Jag har legat lite lågt efter som nån tror jag bara kastar dynga. Jag trodde forumet var till just för att ställa frågor till de som kanske vet bättre och mer om saker. Bra att tränarn fick säga sitt men jag tycker nog inte det räcker med att bara säga att nu dödar vi tråden.
ingen har sagt emot det jag skrev om ännu. Desutom hörde jag idag att den senaste veckan har 2 eller 3 stycken lämnat juniorerna. Anledningen säger man är just den dåliga inställningen från de som tror att man har en fast plats och inte måste kämpa plus att man bara fått någon enstaka match eller byte på nästan 20 träningsmatcher. Det borde väl någon veta mer om?
|
|
|
Post by Sir Ironpants on Oct 6, 2011 9:49:08 GMT 1
20st träningsmatcher! Det var ingen dålig försäsong. ;D Förövrigt så säger tränaren Magnus Olsson emot dig.
|
|
|
Post by oneandonly on Oct 16, 2011 20:23:40 GMT 1
|
|
|
Post by happygilmore on Oct 31, 2011 18:52:27 GMT 1
Om jag har räknat rätt har khk haft 9 st ungdomsspelare som varit med på olika landslagscamper i höst. Från u15 till u17 det är riktigt bra.
Någon är i Linköping och några i Malmö men ändå, det börja ta sig.
|
|
|
Post by dasilva on Oct 31, 2011 20:11:41 GMT 1
Jo, men vi möter fortfarande Åstorp Grizzlys i gärdsgårdsserien Dags att ta minst ett kliv upp för att behålla ungdomarna när de börjar gymnasiet, annars kommer våra duktiga fortsätta hamna i Linköping, Malmö, eller Gud förbjude, i Tengsry...
|
|
|
Post by oneandonly on Oct 31, 2011 20:49:41 GMT 1
Hos KHKaren just nu: - Lyckliga grabbar efter J18 seger över Hästen - J18- 2 vann med 4-0. Möt matchvinnaren ! www.iblug.com/p/khkaren
|
|