|
Post by kaffe on Sept 20, 2011 10:18:42 GMT 1
Jag hittade inget annat bra ställe att placera den här på så jag började en ny tråd här. Någon moderator kan väl flytta den om den tycks vara malplacerad? Tydligen ska Djurgården sluta med nationalsången innan matcher. Läs artikeln här. www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/sverige/allsvenskan/djurgarden/article13649856.abAnledningen ska vara att man bygger upp ett sådant tempo med introt och sen står man där med nationalsången och sen ska man bygga upp tempot igen. Tydligen ska det vara en överenskommelse med förbundet att man ska spela nationalsången. Jag har funderat lite på det där själv och visst märker man att det är liknande i TAK, som på matchen sist. Man varvar upp, man varvar ner och sen börjar matchen. Det känns inte helt optimalt på något sätt. Å andra sidan hittar jag inga bra alternativ. Om man ser till möjligheter så är det bara 3 som jag hittar. 1. Man behåller det som det är. 2. Man utesluter nationalsången, som Djurgården. 3. Man flyttar på nationalsången. Alternativ 1 är, som jag tidigare beskrev, inte helt optimal. Alternativ 2 tycker jag inte om heller. Nationalsången bör få vara kvar. Alternativ 3 blir lite knepig. Var ska man flytta den i så fall? Det funkar ju inte riktigt om man kör nationalsången innan introt. Då kommer spelarna in och ställer upp sig och kör nationalsången och sen åker det ut igen för att komma utdundrande efter introt. Så alternativ 1 är kanske bäst i alla fall. Någon annan som har några åsikter?
|
|
|
Post by dasilva on Sept 20, 2011 12:30:30 GMT 1
Håller med till 100%. Läste också artikeln och tycker det är helt klockrent att utseluta nationalsången. Rätt att det svider i hjärtat, för det är både fint och stämningsfullt och jag galer gladeligen med i sången, MEN - det är en pulssänkare och hockey ska vara = PULS och tempo. Rada upp lagen med nationalsång efter match istället så kanske folk har vett att stanna och hylla laget efter en seger = två flugor på smällen !? (OBS - det sista var inte allvarligt menat för jag fattar att det inte funkar med spelarna och att publiken hellre springer till bilen för att tjäna 2 minuter kö...)
|
|
|
Post by Medgångssupportern on Sept 20, 2011 13:19:24 GMT 1
Varför ska det vara nationalsång öht? Det är för fan ingen landskamp... förutom mot KIK och Pantern då förstås...
|
|
|
Post by stolpeout on Sept 20, 2011 15:17:28 GMT 1
Håller med Medgångarn....... på en landskamp=ok, men inte på en seriematch.
|
|
|
Post by player67 on Sept 20, 2011 15:30:25 GMT 1
Nationalsång=Landskamp! Punkt slut!
|
|
|
Post by Back to Front on Sept 20, 2011 15:54:44 GMT 1
Håller med er kloka herrar ovan... landskamp...räcker gott
|
|
|
Post by cykeltjuven on Sept 20, 2011 16:44:22 GMT 1
Varf�r ska det vara nationals�ng �ht? Det �r f�r fan ingen landskamp... f�rutom mot KIK och Pantern d� f�rst�s... Klockren! Som jag skrev redan söndags: Tyvärr följs introt av pulsdödaren nationalsången. Lägg ner den nu!
|
|