|
Post by Sir Ironpants on Oct 6, 2012 16:22:45 GMT 1
Mingotti gjorde mål mot Mörrum igår, även som statsen swehockey säger annorlunda.
|
|
|
Post by 31an on Oct 8, 2012 22:16:13 GMT 1
Från twitter:
Nybro SvenskaFans @sf_Nybro
Adam Björklund + Filip Mingotti klara för resten av säsongen vid behov. Men pass-upp, det kommer mera! Bra jobbat Henke!
|
|
|
Post by khkkrille on Oct 9, 2012 8:03:15 GMT 1
Trist att skeppa iväg fille,tycker han gjort det bra när han fått spela!
|
|
|
Post by noll1 on Oct 9, 2012 8:35:09 GMT 1
Tror inte tanken är att skeppa iväg honom alls, utan att ge honom möjlighet att spela fler matcher under säsongen. Läste någonstans att kontraktet handlar om att han bara blir utlånad till Nybro och inga andra.
|
|
|
Post by qALLAHAN on Oct 9, 2012 8:35:26 GMT 1
MKT märkligt...igen.... De man inte fått se göra misstag skickas. En har inte fått spela och glänser nu i Mariestad, den andra har varit lysande de byten han haft! Någon/några har varit katastrof...de spelar alltid...
|
|
|
Post by koffus on Oct 9, 2012 8:46:12 GMT 1
Tror inte tanken är att skeppa iväg honom alls, utan att ge honom möjlighet att spela fler matcher under säsongen. Läste någonstans att kontraktet handlar om att han bara blir utlånad till Nybro och inga andra. Det stämmer. han är fortfarande 100% KHK men får spela med oss resten av säsongen vid behov, förutsatt att han själv vill det då. Personligen tycker jag det är perfekt om han nu får begänsad speltid i AS. Han utvecklas ju ingenting på bänken.
|
|
|
Post by time on Oct 9, 2012 9:40:18 GMT 1
Kul för Mingotti. Han är en rivig rackare, som utvecklas snabbt. Jäkla gnäll om Aaro. Han har inte gjort bort sig vad jag har sett. Till skillnad från vissa andra. Håller med. Men vissa måste bara ha en hackkyckling. Kanske är likadana i skolan ...
|
|
|
Post by time on Oct 9, 2012 9:41:15 GMT 1
Tror inte tanken är att skeppa iväg honom alls, utan att ge honom möjlighet att spela fler matcher under säsongen. Läste någonstans att kontraktet handlar om att han bara blir utlånad till Nybro och inga andra. Så är det säkert.
|
|
|
Post by time on Oct 9, 2012 9:42:10 GMT 1
Tror inte tanken är att skeppa iväg honom alls, utan att ge honom möjlighet att spela fler matcher under säsongen. Läste någonstans att kontraktet handlar om att han bara blir utlånad till Nybro och inga andra. Det stämmer. han är fortfarande 100% KHK men får spela med oss resten av säsongen vid behov, förutsatt att han själv vill det då. Personligen tycker jag det är perfekt om han nu får begänsad speltid i AS. Han utvecklas ju ingenting på bänken. Kan KHK ta tillbaka honom under säsongen vid behov?
|
|
|
Post by Sir Ironpants on Oct 9, 2012 10:32:00 GMT 1
MKT märkligt...igen.... De man inte fått se göra misstag skickas. En har inte fått spela och glänser nu i Mariestad, den andra har varit lysande de byten han haft! Någon/några har varit katastrof...de spelar alltid... Glänser i Mariestad? Har du sett många matcher med Mariestad eller? ;D Dessutom så är det en ganska stor skillnad på HA och div. 1 har jag för mig? Hade Johan & Mingotti fårtt lika mycket speltid som de andra backarna kanske du hade fått se ännu mer misstag? Tror att Kempe har rätt bra kolla på spelarmaterialet han tränar ju dem trots allt varje dag.
|
|
|
Post by Sir Ironpants on Oct 9, 2012 10:40:00 GMT 1
Tror inte tanken är att skeppa iväg honom alls, utan att ge honom möjlighet att spela fler matcher under säsongen. Läste någonstans att kontraktet handlar om att han bara blir utlånad till Nybro och inga andra. Det stämmer. han är fortfarande 100% KHK men får spela med oss resten av säsongen vid behov, förutsatt att han själv vill det då. Personligen tycker jag det är perfekt om han nu får begänsad speltid i AS. Han utvecklas ju ingenting på bänken. Mycket bra lösning för Mingotti han behöver mycket istid för att fortsätta utvecklas.
|
|
|
Post by koffus on Oct 9, 2012 12:04:33 GMT 1
Det stämmer. han är fortfarande 100% KHK men får spela med oss resten av säsongen vid behov, förutsatt att han själv vill det då. Personligen tycker jag det är perfekt om han nu får begänsad speltid i AS. Han utvecklas ju ingenting på bänken. Kan KHK ta tillbaka honom under säsongen vid behov? Han tillhör KHK och får spela där precis när som helst.
|
|
|
Post by khkkrille on Oct 9, 2012 13:24:35 GMT 1
Låter bra,tycker han visar bra potential när han är inne! Tror han kan bli vår nya Jonas Karlsson (fast bättre då) inom ett-två år.. Sen tycker jag nog att han och Julle kunde dela speltid.
|
|
|
Post by Jacob Lokatt on Oct 9, 2012 21:35:00 GMT 1
MKT märkligt...igen.... De man inte fått se göra misstag skickas. En har inte fått spela och glänser nu i Mariestad, den andra har varit lysande de byten han haft! Någon/några har varit katastrof...de spelar alltid... Glänser i Mariestad? Har du sett många matcher med Mariestad eller? ;D Dessutom så är det en ganska stor skillnad på HA och div. 1 har jag för mig? Hade Johan & Mingotti fårtt lika mycket speltid som de andra backarna kanske du hade fått se ännu mer misstag? Tror att Kempe har rätt bra kolla på spelarmaterialet han tränar ju dem trots allt varje dag. Du tycker inte tex JP borde fått spela NÅN minut?
|
|
|
Post by Sir Ironpants on Oct 9, 2012 21:53:55 GMT 1
Jo det tycker jag (på bekostnad av Aaro), har skrivit det i en annan tråd men jag är också ganska säker på att Kempe vet bättre än mig.
|
|