|
Post by Ragulin on Sept 21, 2007 8:13:23 GMT 1
Ursäkta min skeptiska intställning, men jag är inte så säker på att KHK skulle ha i ettan att göra i år. Så diplomatisk att jag spyr Folk har blivit konfiskerade för mindre Flockler!
|
|
|
Post by oneandonly on Sept 21, 2007 9:56:00 GMT 1
P.s Charlie, vet att Du gör ett KANON jobb inom Föreningen och då blir man kanske mer "hemmablind" och i försvarsläge. Alla vill VI KHK's bästa !!!! KHK mot 1:an ! Jag tror det är såhär, om jag snackar med en icke KHK supporter och han gnäller på något inom KHK så försvarar jag KHK för jag står ju närmare klubben än den personen. Om jag däremot snackar med en supporter så kan man hålla en annan nivå för man vet ju att man har kärleken till klubben båda två fast man kanske gnäller lite, det blir liksom lite internt. Nu kan ju vem som helst läsa forumet men det känns ju som om vi snackar internt här. Och med detta menar jag inte att Ric T är större supporter än OAO men Ric T jobbar i klubben och står då lite närmare och bör ju då utåt försvara klubben precis som HTS. Sen finns det naturligtvis sånt som varken Ric T eller HTS är nöjda med men de väljer att vädra detta i deras interna värld inom KHK. Nån som förstår? Så djävla klockrent !
|
|
|
Post by qALLAHAN on Sept 21, 2007 10:11:37 GMT 1
P.s Charlie, vet att Du gör ett KANON jobb inom Föreningen och då blir man kanske mer "hemmablind" och i försvarsläge. Alla vill VI KHK's bästa !!!! KHK mot 1:an ! Jag tror det är såhär, om jag snackar med en icke KHK supporter och han gnäller på något inom KHK så försvarar jag KHK för jag står ju närmare klubben än den personen. Om jag däremot snackar med en supporter så kan man hålla en annan nivå för man vet ju att man har kärleken till klubben båda två fast man kanske gnäller lite, det blir liksom lite internt. Nu kan ju vem som helst läsa forumet men det känns ju som om vi snackar internt här. Och med detta menar jag inte att Ric T är större supporter än OAO men Ric T jobbar i klubben och står då lite närmare och bör ju då utåt försvara klubben precis som HTS. Sen finns det naturligtvis sånt som varken Ric T eller HTS är nöjda med men de väljer att vädra detta i deras interna värld inom KHK. Nån som förstår? Jo då....är nog ganska klart...
|
|
|
Post by Sir Jean-Jacques Burnel on Sept 21, 2007 10:59:17 GMT 1
P.s Charlie, vet att Du gör ett KANON jobb inom Föreningen och då blir man kanske mer "hemmablind" och i försvarsläge. Alla vill VI KHK's bästa !!!! KHK mot 1:an ! Jag tror det är såhär, om jag snackar med en icke KHK supporter och han gnäller på något inom KHK så försvarar jag KHK för jag står ju närmare klubben än den personen. Om jag däremot snackar med en supporter så kan man hålla en annan nivå för man vet ju att man har kärleken till klubben båda två fast man kanske gnäller lite, det blir liksom lite internt. Nu kan ju vem som helst läsa forumet men det känns ju som om vi snackar internt här. Och med detta menar jag inte att Ric T är större supporter än OAO men Ric T jobbar i klubben och står då lite närmare och bör ju då utåt försvara klubben precis som HTS. Sen finns det naturligtvis sånt som varken Ric T eller HTS är nöjda med men de väljer att vädra detta i deras interna värld inom KHK. Nån som förstår? Mycket bra skrivit. Det är precis så här det är, tror jag. Vet själv hur man får försvara mycket på t.ex. jobbet. Saker som jag aldrig skulle försvara här. Bra, Dag-Otto!
|
|
|
Post by kraftwerk on Sept 21, 2007 17:40:21 GMT 1
P.s Charlie, vet att Du gör ett KANON jobb inom Föreningen och då blir man kanske mer "hemmablind" och i försvarsläge. Alla vill VI KHK's bästa !!!! KHK mot 1:an ! Jag tror det är såhär, om jag snackar med en icke KHK supporter och han gnäller på något inom KHK så försvarar jag KHK för jag står ju närmare klubben än den personen. Om jag däremot snackar med en supporter så kan man hålla en annan nivå för man vet ju att man har kärleken till klubben båda två fast man kanske gnäller lite, det blir liksom lite internt. Nu kan ju vem som helst läsa forumet men det känns ju som om vi snackar internt här. Och med detta menar jag inte att Ric T är större supporter än OAO men Ric T jobbar i klubben och står då lite närmare och bör ju då utåt försvara klubben precis som HTS. Sen finns det naturligtvis sånt som varken Ric T eller HTS är nöjda med men de väljer att vädra detta i deras interna värld inom KHK. Nån som förstår? Mycket bra skrivet ! MEN personligen försvarar jag inte KHK's SPEL utan skriver precis vad jag tycker (dock undviker jag att hänga ut enskilda spelare). Exempelvis i matchen mot TAIF tycker jag KHK gjorde en svag per 1 men bra per 2 o 3. I samma match lyfte jag fram några spelare men avstod från att hänga ut någon
|
|
|
Post by charlie on Sept 22, 2007 11:19:25 GMT 1
Att Tobbe och Micke är VINNARSKALLAR har jag ALDRIG betvivlat eller ifrågasatt. Tycker också att Tobbe är ovärderlig för klubben liksom Micke. Des var också kanon, liksom Timo (kanske inte för ekonomin där). Det jag menade var om Du ALLTID har samma åsikt som ledningen. Det fick jag svar på nu. Du har ingen egen åsikt, utan tycker som FÖRENINGEN KHK hela tiden. Då tycker jag INTE heller att Du ska döma De som har egna åsikter. Skillnad om Du sagt att jag tycker VI har materialet redan nu (hoppas jag med förstås) och vill INTE ha in några nya namn efter jul. Då hade det varit Din ståndpunkt. Nu ändrar Du Dig efter vad som sägs inifrån. Som supporter har man också stort hockey kunnande efter många års intresse. Inte att förglömma........ KHK mot 1:an !!!! Njaee. Stopp och belägg. Nu la du orden i munnen på mig. Jag gillar inte att bli "tillrättalagd", gärna tillrättavisad men inte nerplogad i en fåra någon annan bestämt åt mig. Förbannat viktigt 1: Jag har inte alltid samma åsikter som ledningen. Ledningen/föreningen är en hundratals människor som har olika åsikter. Det är ofta jag är oense med en del ställningstagande. Mitt sätt att arbeta med det är dock inte konfliktens väg. Den vägen leder aldrig framåt. Förbannat viktigt 2: Jag för inte fram ledningens/föreningens syn på forumet. Det är min syn. Det jag valt att göra är att inte lufta mina negativa synpunkter på personer här - då jag föredrar att göra det personligen. Likaså undviker jag att nämna sådant som är oklart eller information som ex. Tobbe bestämt ska släppas vid en viss tidpunkt. Men jag är på inget sätt KHK:s marionett och än mindre språkrör. Jag står på egna ben. Annars är vi rätt överrens.
|
|
|
Post by kraftwerk on Sept 24, 2007 13:43:13 GMT 1
Lägg märke till vilka KHK matchat mot (ni som klagat på prestationerna) ------------------------------------------------------------------- Nordic bet´s Odds seriesegrare: Troja/Ljungby 2.20 Tingsryd 2.70 Kristianstads IK 5.00 Olofström 6.00 Pantern 17.00 Helsingborgs HC 25.00 Mörrum 35.00 Kungälv 50.00 Gislaved 100.00 Göteborgs IK 200.00
|
|
|
Post by Compa on Sept 24, 2007 13:49:45 GMT 1
Lägg märke till vilka KHK matchat mot (ni som klagat på prestationerna) ------------------------------------------------------------------- Nordic bet´s Odds seriesegrare: Troja/Ljungby 2.20 Tingsryd 2.70 Kristianstads IK 5.00 Olofström 6.00 Pantern 17.00 Helsingborgs HC 25.00 Mörrum 35.00 Kungälv 50.00 Gislaved 100.00 Göteborgs IK 200.00 Säger ju faktiskt en del!
|
|
|
Post by Ragulin on Oct 19, 2007 11:50:47 GMT 1
Verkar som om Micke inte har varit helt nöjd med försvaret i egna zonen. Däremot försvarsspelet högre upp i planen. Det finns klart mer att jobba på i egna zonen.
|
|
|
Post by kraftwerk on Oct 19, 2007 17:08:32 GMT 1
Verkar som om Micke inte har varit helt nöjd med försvaret i egna zonen. Däremot försvarsspelet högre upp i planen. Det finns klart mer att jobba på i egna zonen. Håller med. Bortsett från Troja så höll KHK div1-lagen stången där. Men när motståndarlagen väl etabl sig i vår zon såg det sämre ut
|
|
|
Post by HF on Oct 19, 2007 18:51:56 GMT 1
Verkar som om Micke inte har varit helt nöjd med försvaret i egna zonen. Däremot försvarsspelet högre upp i planen. Det finns klart mer att jobba på i egna zonen. Håller med. Bortsett från Troja så höll KHK div1-lagen stången där. Men när motståndarlagen väl etabl sig i vår zon såg det sämre ut Inte nere i H-borg.
|
|
|
Post by kraftwerk on Oct 19, 2007 22:04:13 GMT 1
Håller med. Bortsett från Troja så höll KHK div1-lagen stången där. Men när motståndarlagen väl etabl sig i vår zon såg det sämre ut Inte nere i H-borg. ok den matchen såg jag ej
|
|