|
Post by kraftwerk on Sept 19, 2007 8:03:36 GMT 1
KHK har valt att möta bra div1 och 2 lag
KRIF väljer att matcha mot div2-lag och 4(fyra) olika div3-lag !
Förstår inte detta upplägg när man ska vara ett topplag i tvåan
|
|
|
Post by Compa on Sept 19, 2007 22:29:09 GMT 1
KRIF kanske nöjer sig att harva i 2:an!!
|
|
|
Post by HF on Sept 20, 2007 6:02:00 GMT 1
KHK har valt att möta bra div1 och 2 lag KRIF väljer att matcha mot div2-lag och 4(fyra) olika div3-lag ! Förstår inte detta upplägg när man ska vara ett topplag i tvåan Hm Kristianstad, HGB, Troja, OIK och Taif väljer att matcha mot div 2 lag....förstår inte deras upplägg då de ska vara topplag i ettan....
|
|
|
Post by kraftwerk on Sept 20, 2007 7:28:50 GMT 1
KHK har valt att möta bra div1 och 2 lag KRIF väljer att matcha mot div2-lag och 4(fyra) olika div3-lag ! Förstår inte detta upplägg när man ska vara ett topplag i tvåan Hm Kristianstad, HGB, Troja, OIK och Taif väljer att matcha mot div 2 lag....förstår inte deras upplägg då de ska vara topplag i ettan.... Skillnaden är att KHK redan i år skulle kunna spela i ettan. Tror du Glimma skulle ha nåt i tvåan att göra ?
|
|
|
Post by qALLAHAN on Sept 20, 2007 8:08:04 GMT 1
Hm Kristianstad, HGB, Troja, OIK och Taif väljer att matcha mot div 2 lag....förstår inte deras upplägg då de ska vara topplag i ettan.... Skillnaden är att KHK redan i år skulle kunna spela i ettan. Tror du Glimma skulle ha nåt i tvåan att göra ? Är fortfarande märkligt....de har ju inte fått något jättemotstånd...
|
|
|
Post by Ragulin on Sept 20, 2007 8:10:15 GMT 1
Hm Kristianstad, HGB, Troja, OIK och Taif väljer att matcha mot div 2 lag....förstår inte deras upplägg då de ska vara topplag i ettan.... Skillnaden är att KHK redan i år skulle kunna spela i ettan. Tror du Glimma skulle ha nåt i tvåan att göra ? Ursäkta min skeptiska intställning, men jag är inte så säker på att KHK skulle ha i ettan att göra i år.
|
|
|
Post by kraftwerk on Sept 20, 2007 8:22:02 GMT 1
Skillnaden är att KHK redan i år skulle kunna spela i ettan. Tror du Glimma skulle ha nåt i tvåan att göra ? Ursäkta min skeptiska intställning, men jag är inte så säker på att KHK skulle ha i ettan att göra i år. Vad jag menade var att jag tror KHK rean nu med det laget de har skulle hänga kvar i ettan. Inget annat. Håller de ej denna niva så lär de inte klara kvalet i mars
|
|
|
Post by qALLAHAN on Sept 20, 2007 8:29:49 GMT 1
Ursäkta min skeptiska intställning, men jag är inte så säker på att KHK skulle ha i ettan att göra i år. Vad jag menade var att jag tror KHK rean nu med det laget de har skulle hänga kvar i ettan. Inget annat. Håller de ej denna niva så lär de inte klara kvalet i mars Det är JUST av denna anledning så många gnäller....vi TROR inte att vi räcker till, som det ser ut nu!
|
|
|
Post by charlie on Sept 20, 2007 21:22:12 GMT 1
Vad jag menade var att jag tror KHK rean nu med det laget de har skulle hänga kvar i ettan. Inget annat. Håller de ej denna niva så lär de inte klara kvalet i mars Det är JUST av denna anledning så många gnäller....vi TROR inte att vi räcker till, som det ser ut nu! Vi kommer att mangla allt motstånd. Materialet räcker. En förbannat fokuserad inställning och ett sjuhelvetes publikstöd är det som kommer att stå mellan oss och ettan. Det ska vi väl kunna fixa?
|
|
|
Post by oneandonly on Sept 20, 2007 22:03:16 GMT 1
Det är JUST av denna anledning så många gnäller....vi TROR inte att vi räcker till, som det ser ut nu! Vi kommer att mangla allt motstånd. Materialet räcker. En förbannat fokuserad inställning och ett sjuhelvetes publikstöd är det som kommer att stå mellan oss och ettan. Det ska vi väl kunna fixa? cHARLIE, HAR EN FRÅGA. Vet att Du håller på FÖRENINGEN KHK i alla lägen och ALDRIG ifrågasätter eller kritiserar utåt. Men denna fråga kan Du väl svara på. Du skriver nu som att FÖRSTÄRKNINGAR efter jul också är ONÖDIGT, då VI har material som räcker. Kommer Du att stå fast vid denna ståndpunkt, även om Tobbe och compani vill förstärka ? KHK mot 1:an !
|
|
|
Post by charlie on Sept 20, 2007 22:29:26 GMT 1
Vi kommer att mangla allt motstånd. Materialet räcker. En förbannat fokuserad inställning och ett sjuhelvetes publikstöd är det som kommer att stå mellan oss och ettan. Det ska vi väl kunna fixa? cHARLIE, HAR EN FRÅGA. Vet att Du håller på FÖRENINGEN KHK i alla lägen och ALDRIG ifrågasätter eller kritiserar utåt. Men denna fråga kan Du väl svara på. Du skriver nu som att FÖRSTÄRKNINGAR efter jul också är ONÖDIGT, då VI har material som räcker. Kommer Du att stå fast vid denna ståndpunkt, även om Tobbe och compani vill förstärka ? KHK mot 1:an ! Jag kommer alltid att backa upp Tobbe och Mickes beslut, då de kan hockey. Jag har synpunkter men är i ärlighetens namn bra på något annat här i livet. Om de vill värva då har de säkert en anledning. Det jag vet om Tobbe gör mig trygg. Han har en satans vinnarskalle, och har nu han och Micke, och de där 22 rödklädda skalbaggarna, bestämt sig för att ta KHK till ettan så kommer de att göra det. Det kommer säkert att käkas förbannat mycket mer puck i vinter, än i fjol. Blicken i Tobbes ögon efter slutsignalen mot GIK vill jag inte se igen. Huva! Det finns så mycket som stämmer och fungerar i år. Stämningen är bra, spelsystem byggs upp. Krävs det förstärkningar eller ersättare så kommer det säkert. Jag minns att det fanns de som ville ha Mickes huvud på ett fat i Tingsryd - innan julen 2006. Efter jul var det annat ljud i skällan. Han och lirarna visste hela tiden vad man höll på med. Det var 6000 andra som inte begrep det. De var 6000 mot 23. Micke förlät dom inte när säsongen var över. Han och Tobbe kan vara de två bästa värvningarna sedan Des kom till stan. Om detta talas det lite. Jag tycker det är kul med alla spekulationerna kring laget. Det ger ju krydda och visar vilket härligt engagemang som finns. Men att såga ett lag som, på pappret, ska matcha mittenlagen i ettan efter den här försäsongen, med bra spel mot förväntade topplag... Nja. Det skulle jag nog inte göra oavsett min relation till klubben. Om någonting blir bra eller dåligt vet man ju aldrig förrän efteråt. Tills dess får man väl helt enkelt lita på dom som kan det bäst?
|
|
|
Post by oneandonly on Sept 21, 2007 0:44:34 GMT 1
cHARLIE, HAR EN FRÅGA. Vet att Du håller på FÖRENINGEN KHK i alla lägen och ALDRIG ifrågasätter eller kritiserar utåt. Men denna fråga kan Du väl svara på. Du skriver nu som att FÖRSTÄRKNINGAR efter jul också är ONÖDIGT, då VI har material som räcker. Kommer Du att stå fast vid denna ståndpunkt, även om Tobbe och compani vill förstärka ? KHK mot 1:an ! Jag kommer alltid att backa upp Tobbe och Mickes beslut, då de kan hockey. Jag har synpunkter men är i ärlighetens namn bra på något annat här i livet. Om de vill värva då har de säkert en anledning. Det jag vet om Tobbe gör mig trygg. Han har en satans vinnarskalle, och har nu han och Micke, och de där 22 rödklädda skalbaggarna, bestämt sig för att ta KHK till ettan så kommer de att göra det. Det kommer säkert att käkas förbannat mycket mer puck i vinter, än i fjol. Blicken i Tobbes ögon efter slutsignalen mot GIK vill jag inte se igen. Huva! Det finns så mycket som stämmer och fungerar i år. Stämningen är bra, spelsystem byggs upp. Krävs det förstärkningar eller ersättare så kommer det säkert. Jag minns att det fanns de som ville ha Mickes huvud på ett fat i Tingsryd - innan julen 2006. Efter jul var det annat ljud i skällan. Han och lirarna visste hela tiden vad man höll på med. Det var 6000 andra som inte begrep det. De var 6000 mot 23. Micke förlät dom inte när säsongen var över. Han och Tobbe kan vara de två bästa värvningarna sedan Des kom till stan. Om detta talas det lite. Jag tycker det är kul med alla spekulationerna kring laget. Det ger ju krydda och visar vilket härligt engagemang som finns. Men att såga ett lag som, på pappret, ska matcha mittenlagen i ettan efter den här försäsongen, med bra spel mot förväntade topplag... Nja. Det skulle jag nog inte göra oavsett min relation till klubben. Om någonting blir bra eller dåligt vet man ju aldrig förrän efteråt. Tills dess får man väl helt enkelt lita på dom som kan det bäst? Att Tobbe och Micke är VINNARSKALLAR har jag ALDRIG betvivlat eller ifrågasatt. Tycker också att Tobbe är ovärderlig för klubben liksom Micke. Des var också kanon, liksom Timo (kanske inte för ekonomin där). Det jag menade var om Du ALLTID har samma åsikt som ledningen. Det fick jag svar på nu. Du har ingen egen åsikt, utan tycker som FÖRENINGEN KHK hela tiden. Då tycker jag INTE heller att Du ska döma De som har egna åsikter. Skillnad om Du sagt att jag tycker VI har materialet redan nu (hoppas jag med förstås) och vill INTE ha in några nya namn efter jul. Då hade det varit Din ståndpunkt. Nu ändrar Du Dig efter vad som sägs inifrån. Som supporter har man också stort hockey kunnande efter många års intresse. Inte att förglömma........ KHK mot 1:an !!!!
|
|
|
Post by oneandonly on Sept 21, 2007 0:48:07 GMT 1
P.s Charlie, vet att Du gör ett KANON jobb inom Föreningen och då blir man kanske mer "hemmablind" och i försvarsläge.
Alla vill VI KHK's bästa !!!!
KHK mot 1:an !
|
|
|
Post by HF on Sept 21, 2007 7:32:30 GMT 1
P.s Charlie, vet att Du gör ett KANON jobb inom Föreningen och då blir man kanske mer "hemmablind" och i försvarsläge. Alla vill VI KHK's bästa !!!! KHK mot 1:an ! Jag tror det är såhär, om jag snackar med en icke KHK supporter och han gnäller på något inom KHK så försvarar jag KHK för jag står ju närmare klubben än den personen. Om jag däremot snackar med en supporter så kan man hålla en annan nivå för man vet ju att man har kärleken till klubben båda två fast man kanske gnäller lite, det blir liksom lite internt. Nu kan ju vem som helst läsa forumet men det känns ju som om vi snackar internt här. Och med detta menar jag inte att Ric T är större supporter än OAO men Ric T jobbar i klubben och står då lite närmare och bör ju då utåt försvara klubben precis som HTS. Sen finns det naturligtvis sånt som varken Ric T eller HTS är nöjda med men de väljer att vädra detta i deras interna värld inom KHK. Nån som förstår?
|
|
|
Post by HF on Sept 21, 2007 7:34:23 GMT 1
Skillnaden är att KHK redan i år skulle kunna spela i ettan. Tror du Glimma skulle ha nåt i tvåan att göra ? Ursäkta min skeptiska intställning, men jag är inte så säker på att KHK skulle ha i ettan att göra i år. Så diplomatisk att jag spyr
|
|