|
Post by kaffe on Jan 31, 2013 10:19:53 GMT 1
Funkar det efter 31 januari? Isf varför finns det en deadline? Som jag har förstått det så kan en utlånad spelare gå tillbaka till sin klubb efter den 31/1. Inga andra transfers går. Men jag kan ha fått något om bakfoten Det verkar vara så. Förutom att det inte gäller senior-spelare, om jag förstod Per på Karl XI rätt. Men kan det vara så att man ändå skriver in i kontraktet när man lånar en junior att klubben som lånar ut garanterar att lånet inte tas tillbaks förrän säsongen är avslutad? Man undrar ju om så har gjorts eller inte och i så fall i vilka fall. Man skriver ju t.ex bara så här "Lucas Wallmark klar för resten av säsongen" då vet man ju inte om det betyder: 1. Avsikten är att Lucas ska lånas resten av säsongen. Han skulle kunna tas tillbaka av Skellefteå om det kniper för dom, men dom har inte för avsikt att göra det som det ser ut i nuläget. Om allt flyter på som det ska, kommer han att stanna i KHK hela säsongen. eller 2. Lucas har lånats för resten av säsongen och man har skrivit in i kontraktet att Skellefteå inte kommer att kalla tillbaka honom även om det hade varit fördelaktigt för dem att göra det förrän säsongen är avslutad. Det är garanterat att han stannar i KHK hela säsongen.
|
|
|
Post by khkkrille on Jan 31, 2013 10:33:37 GMT 1
Tror på nr 1 i alla lånefallen faktiskt
|
|
|
Post by qALLAHAN on Jan 31, 2013 10:42:40 GMT 1
ja, då har vi fortfarande för dåliga spelare...? Tycker ändå det är komiskt att två lag på raken, har katastrofala pp under Janne... Kalla hem JP? Då blir jag vansinnig... Vad skall man gör om man inte hittar några spelare? Trolla fram några ur en hatt kanske? Finns det inga backar på marknaden som håller för spel i HA så finns det inga, så är det. Tror många backar i ettan skulle hålla bättre än han...med tanke på hur det sett ut. Men ska man vänta till 5 i 12...nu visade sig också lånetramsets baksida IGEN! Angående Pudas...
|
|
|
Post by qALLAHAN on Jan 31, 2013 10:46:44 GMT 1
Tror på nr 1 i alla lånefallen faktiskt Ärkeskandal i så fall! Snacka om dans på slak lina! Hur skulle det varit att VÄRVA långt tidigare på säsongen i stället? Innan vi var sveriges oattraktivaste klubb att spela i? Tog mig 14 dagar att se att halva truppen måste bytas!
|
|
|
Post by khkkrille on Jan 31, 2013 10:49:22 GMT 1
JP håller hög div1 klass på sina styrkor,att de är något vi inte är hjälpta av är ju en annan sak!Nästa säsong hoppas jag man ger Samuelsson i OIK chansen..han är en av ettans i särklass bästa defensiva backar.
|
|
|
Post by khkkrille on Jan 31, 2013 10:55:13 GMT 1
Tror på nr 1 i alla lånefallen faktiskt Ärkeskandal i så fall! Snacka om dans på slak lina! Hur skulle det varit att VÄRVA långt tidigare på säsongen i stället? Innan vi var sveriges oattraktivaste klubb att spela i? Tog mig 14 dagar att se att halva truppen måste bytas! Duktig du är Nä skämt å sido,ser man det ur ES lagens ögon så är det väl en självklarhet att de vill ha chansen att kalla hem killarna om det skulle bli akuta problem för dem. Jag vet ju inte vilken ranking Nyström,Wallmark,Rose´n har i respektive lag men kan väl gissa på att Wallmark är nånstans 7-8e center.Isåfall är det ju ganska otroligt att han blir hemkallad,det skulle en jäkla otur isåfall. Lukas tror jag är högst rankad i sitt lag av lånen som är här så sluta va orolig
|
|
|
Post by tratofflan on Jan 31, 2013 10:56:28 GMT 1
Malmö undersöker möjligheten att få Alexander Ribbenstrand utlånad. Det snackas enligt uppgifter till MrMadhawk.se om att Karlskrona kan vara på gång, men att det mest heta alternativet är Vita hästen.
|
|
|
Post by gloriel64 on Jan 31, 2013 11:03:36 GMT 1
Malmö undersöker möjligheten att få Alexander Ribbenstrand utlånad. Det snackas enligt uppgifter till MrMadhawk.se om att Karlskrona kan vara på gång, men att det mest heta alternativet är Vita hästen. Nu är Norge hetaste alternativet.
|
|
|
Post by hockeyfarsan on Jan 31, 2013 11:06:46 GMT 1
Malmö undersöker möjligheten att få Alexander Ribbenstrand utlånad. Det snackas enligt uppgifter till MrMadhawk.se om att Karlskrona kan vara på gång, men att det mest heta alternativet är Vita hästen. Hmm, vore det ett lyft? De tog ju stryk mot oss häromsistens, och mot de flesta andra också just nu. Är han deras sämste back som de vill byta ut? Känns rätt tveksamt att han skulle tillföra vad vi vill ha, eller?
|
|
|
Post by khkkrille on Jan 31, 2013 11:30:36 GMT 1
Tror Ribbenstrand hade kunnat tillföra här. Förra gången han var på tal minns jag att mif supportrarna undrade vad ledningen höll på med,många av dem rankar honom högre än de backarna som idag lirar i mif. Sen att hans styrka ligger i defensiven gör ju att jag tror han kunnat stärka upp vårt lag faktiskt.
|
|
|
Post by Joewson on Jan 31, 2013 12:46:40 GMT 1
Ribbenstrand är inget lyft, mer en breddvärvning. Går inte in på sex backar i KHK.
|
|
|
Post by gloriel64 on Jan 31, 2013 13:04:14 GMT 1
Ribbenstrand är inget lyft, mer en breddvärvning. Går inte in på sex backar i KHK. Ribbenstrand klar för Norge enligt MrMadhawk.
|
|
|
Post by sheriff on Jan 31, 2013 13:44:05 GMT 1
Jensa Svensson borde det kanske jobbas på nu när KIK knappt har någon praktisk chans att bli bland de fyra?
|
|
|
Post by qALLAHAN on Jan 31, 2013 14:14:06 GMT 1
Madhawk: "Rögle gör allt för att bli av med Mike Iggulden"....
|
|
|
Post by khkkrille on Jan 31, 2013 14:20:20 GMT 1
Mike Iggulden till ett bottenlag i allsvenskan..nä skulle inte tro de
|
|