|
Post by dragkrok on Apr 9, 2012 15:57:04 GMT 1
OK! Här kommer MIN syn på vilka som ska vara kvar och vilka som bör få lämna från årets trupp: Kunde du inte hålla dig längre..? Det kliar i mina fingrar också, men jag håller löftet.... Nej!.....nu gick det inte längre......det är ju "nästan" tisdag ;D ;D karaktär?!........
|
|
|
Post by Sir Ironpants on Apr 9, 2012 15:57:05 GMT 1
Kanske till och med 9e, 10e back. KHK måste ha en betydligt bredare trupp denna säsong. 10 backar, 15 forwards skulle inte förvåna mig, och ett nära samarbete med KRIF hade nog varit mycket bra. Ett nära samarbete med Lakers hade varit ännu bättre, då räcker det nog med 9 backar 13 forwards... Tror inte att våra J-spelare skulle få särskilt mycket istid i Lakers.
|
|
|
Post by dragkrok on Apr 9, 2012 15:58:33 GMT 1
Ett nära samarbete med Lakers hade varit ännu bättre, då räcker det nog med 9 backar 13 forwards... Tror inte att våra J-spelare skulle få särskilt mycket istid i Lakers. menade givetvis inte att det ena behöver utesluta det andra.... .....sen är jag ytterst tveksam till att våra junisar ens får speltid i KRIF.........Örlogsstaden kanske?
|
|
|
Post by Sir Ironpants on Apr 9, 2012 16:00:47 GMT 1
Det skrev du inte, det gäller att var väldigt tydlig på forumet. Annars kommer någon och rappar dig över fingrarna men en pekpinne.
|
|
|
Post by dragkrok on Apr 9, 2012 16:01:57 GMT 1
Det skrev du inte, det gäller att var väldigt tydlig på forumet. Annars kommer någon och rappar dig över fingrarna men en pekpinne. flåt! *blåserpåminaondafingrar*
|
|
|
Post by korpen on Apr 9, 2012 16:04:15 GMT 1
mm man kanske kan ha han som 9e back och låta han spela i krif? Kanske till och med 9e, 10e back. KHK måste ha en betydligt bredare trupp denna säsong. 10 backar, 15 forwards skulle inte förvåna mig, och ett nära samarbete med KRIF hade nog varit mycket bra. Japp håller med. Viktigt att ha ett nära samarbete med Krif nu när vi är i AS. Även ett visst samarbete med Goiset men OIK har ju bränt broar för mycket anser jag.
|
|
|
Post by Mr Hockey on Apr 9, 2012 16:29:31 GMT 1
Ett samarbete med Lakers vore det bästa att starta med.
I och med det, behöver vi inte själva "bekosta" en jättetrupp. Hellre vara med och betala en del, och därmed få ett antal med fast destination KHK.
Att vi i vår tur skall ha ett samarbete med ett div 1 lag bygger ju på att vi själva har något att få i utbyte.
Ta Krif tex, varför skall vi låna ut spelare dit med gratisautomatik? Bara för att dem ligger närmast geografiskt?
Nej, samarbeten måste gå i båda riktningar. Även om den större klubben oftast får flest fördelar OM det är i den klubbens diktat affärerna sker.
|
|
|
Post by stolpeout on Apr 9, 2012 16:30:42 GMT 1
Kanske till och med 9e, 10e back. KHK måste ha en betydligt bredare trupp denna säsong. 10 backar, 15 forwards skulle inte förvåna mig, och ett nära samarbete med KRIF hade nog varit mycket bra. Japp håller med. Viktigt att ha ett nära samarbete med Krif nu när vi är i AS. Även ett visst samarbete med Goiset men OIK har ju bränt broar för mycket anser jag. Samarbete med OInK ser jag som högföräderi, typ AIK-DIF, Malmö-Rögle...finns inte på min karta.....då skulle all min respekt för de styrande i KHK gå i botten totalt.
|
|
|
Post by Mr Hockey on Apr 9, 2012 16:45:47 GMT 1
Tror att en del spelares vara eller ickevara har att göra med löneanspråk.
Vi får en helt annan dragningskraft iom Allsvenskt inträde, tror tom att vissa spelare får vara beredda att gå NER i lön för att kunna vara kvar.
Det kommer att komma mängder med J20 Super-Elit spelare som ligger precis utanför Elitserielagens radar.
Dessa spelare VET att deras CV inte tål div 1 spel, så därför har HA-lagen en stor chans att få in dessa för en billigare penning. Dessa spelare är ju bara på "genomresa" i Allsvenskan och för dem är inte årets lönecheck det som styr framtiden.
Ha nu is i magen där KHK och betala inte ut fantasilöner, det sparar vi till spetsspelarna....... ;D ;D ;D
|
|
|
Post by khkkrille on Apr 9, 2012 16:58:08 GMT 1
Mr hockey//angående samarbete med krif,vi har ju tidigare haft samarbete med den klubben och då ligger det kanske nära till hands igen? Ett annat alternativ vore ju Mörrum iofs men vet inte hur sugna de är på det.vore iaf guld värt med ett sammarbete med ett div1 lag där vi kan "dumpa" de som är på gränsen. Tex vore det jäkligt bra om Mingotti kunde få en hel div1 säsong i kroppen,som det är nu vet vi ju knappt om han håller där.
|
|
|
Post by korpen on Apr 9, 2012 17:25:07 GMT 1
Mr hockey//angående samarbete med krif,vi har ju tidigare haft samarbete med den klubben och då ligger det kanske nära till hands igen? Ett annat alternativ vore ju Mörrum iofs men vet inte hur sugna de är på det.vore iaf guld värt med ett sammarbete med ett div1 lag där vi kan "dumpa" de som är på gränsen. Tex vore det jäkligt bra om Mingotti kunde få en hel div1 säsong i kroppen,som det är nu vet vi ju knappt om han håller där. Tala för dig själv. Mingotti är ju en stabil Div 1 back. Missade du matcherna mot Borås och Sundsvall t.e.x?
|
|
|
Post by Micke "pålle" Pålsson on Apr 9, 2012 17:28:01 GMT 1
|
|
|
Post by Mr Hockey on Apr 9, 2012 17:44:48 GMT 1
Mr hockey//angående samarbete med krif,vi har ju tidigare haft samarbete med den klubben och då ligger det kanske nära till hands igen? Ett annat alternativ vore ju Mörrum iofs men vet inte hur sugna de är på det.vore iaf guld värt med ett sammarbete med ett div1 lag där vi kan "dumpa" de som är på gränsen. Tex vore det jäkligt bra om Mingotti kunde få en hel div1 säsong i kroppen,som det är nu vet vi ju knappt om han håller där. Samarbeten där vi står för all lön mm finns det ju ingen anledning att tillskriva ett specifikt lag. Skall vi stå för alla fiolerna, är det ju vi som skall styra villkoren. OM däremot Krif och vi gör ett avtal där deras eminente sportchef (där pratar vi om någon som har väldigt, väldigt stor del i Krifs framgångssaga) plockar fram ett antal juniorer som vi delar på, är det ett helt annat läge. Eftersom han uppenbart kan förhandla lönemässigt med spelarna, kan det ju inte försämra hans chanser att få de riktigt stora framtidslöftena i hoven. Framförallt om han kan säga att de med all sannolikhet får pröva på Allsvenskt spel under säsongen i KHK, kanske även får göra regelbundna träningar med KHK osv. Allt om de utvecklas i rätt riktning.
|
|
|
Post by Mr Hockey on Apr 9, 2012 17:48:35 GMT 1
Tycker jag med, han ligger förmodligen redan idag på samma nivå som våra nuvarande backar. Sedan är hans utvecklingspotential förmodligen mycket stor.
|
|
|
Post by Sir Ironpants on Apr 9, 2012 17:56:58 GMT 1
Elofsson & Ågren kommer att spela i KHK även denna säsong.
(det är i alla fall vad jag har hört idag).
|
|