|
Post by stolpeout on Apr 10, 2012 19:59:08 GMT 1
Tre heta kandidater ifrån Örebro som lämnar sina klubbar. Dessa hade kunnat få en mycket större roll i KHK. Pär Edblom Daniel Åhsberg Robin Sterner Hade inte tackat nej till några av dessa! Edblom & Åhsberg hade varit fina förstärkningar. Inte Andro Michel?
|
|
|
Post by offe1988 on Apr 10, 2012 20:05:00 GMT 1
Finns mycket bättre centrar än Andreas Valdix, Om Niklas Johansson försvinner så kan man ta in Valdix för det är en super snabb spelare men får aldrig ut nått av det. Viktor Sjödin är en given spelare i KHK enligt mig. Vi har ingen kraft eller trash talk spelare i KHK och det kommer behövas. Kan vi få Viktor eller Mårtensson till KHK så har vi fått något vi alla hoppats vi skulle få i Jimmie Svensson men som han tyvärr har tappat. Han är även spelat i gris hockeyns huvud Karlskoga vilket är väldigt bra för en sådan spelar typ. Så Sjödin JA Valdix Nej enligt mig
|
|
|
Post by Lucas Lokatt on Apr 10, 2012 20:09:19 GMT 1
Vill inte ha någon av dessa herrar, tycker dom båda är två medel bra spelare faktiskt.. Valdix är en spelare som gärna inte vill sabba frisyren och jobbar inte jätte gärna hem. Absolut inte en Kempe spelare!!! Sjödin har bara fått rubriker tack vare att han bloggar och har varit i ett eller två slagsmål.. Ser inte att han skulle kunna tillföra något som vi redan har... Håller med. Sedan litar jag inte ett skit på vad den bloggen skriver. Då är det större chans att Juha Riihijärvi ligger och trycker på motellet i väntan på ett kontrakt. --------------------------------------------------------------------------------- Om man får välja........ In med Edblom/Åhsberg ifrån Örebro och stärk sedan upp backsidan med Nils Andersson och Tom Linder ifrån Växjö samt Patrik Magnusson ifrån Borås. Lite tyngd där bak hade ju inte skadat.
|
|
|
Post by offe1988 on Apr 10, 2012 20:11:40 GMT 1
Edblom och Åhsberg hade varit bra spelare även om bägge dessa herrar hade de väldigt tungt i Örebro detta året
|
|
|
Post by ringcar on Apr 10, 2012 20:14:59 GMT 1
|
|
|
Post by offe1988 on Apr 10, 2012 20:24:42 GMT 1
Väldigt tveksam till Nils Andersson och Jan Öberg då Jan inte var bra senast i TAIF Soraes är en dröm spelare men pratade med fimpen om han i fredags på fox och han är tydligen svindyr tyvärr de andra såg helt okej ut
|
|
|
Post by Mr Hockey on Apr 10, 2012 20:28:13 GMT 1
Du börjar ju bra, men JAN ÖBERG? ?? Han platsade ju inte ens i Tengsry förra året..... Ser gärna att vi gör en deal med Lakers här. Tror att både Nils A o Anders E ligger precis på gränsen till Elitserien,men att Evertsson förmodligen vill snipa upp ett steg. Kan vi gå in i säsongen och dela dessa spelare, samt att ge dem möjligheter till att gå in och både träna och göra ett par matcher för Lakers, kan vi absolut knyta upp dem till ett vettigt pris. Soares tror jag däremot är ganska dyr, men spelmässigt håller han ju väldigt hög klass. Edblom och Åhsberg är ju riktiga klasspelare i botten, får dem uttalat vara i vår 1:femma kan vi säkert vara med och hugga. Att dem lämnar Örebro har ju inget att göra med att dem inte platsar, utan att deras plats varit mer undangömd och långt bak i deras stjärngalleri. Hos oss blir det spel längre fram i hierakin. Silly är härligt, synd bara att vi inte är med på en gång. Dessa spelare är verkligen sådana klasspelare vi behöver. Vi har ju inte ens en sportchef än......
|
|
|
Post by ringcar on Apr 10, 2012 20:28:48 GMT 1
Väldigt tveksam till Nils Andersson och Jan Öberg då Jan inte var bra senast i TAIF Soraes är en dröm spelare men pratade med fimpen om han i fredags på fox och han är tydligen svindyr tyvärr de andra såg helt okej ut Nils är grym på blålinjen & vi behöver rutin i Öberg.. Vi hade ju råd med Mr NHL
|
|
|
Post by Mr Hockey on Apr 10, 2012 20:32:28 GMT 1
Eric Moe är en back som håller, men inte Tommie S. Tommie hade däremot varit en tillgång tidigare. Det lustiga är ju att Tommie var klar för oss en gång i tiden, samtidigt som vi gjorde klart med Roger W. Men någonstans fick någon kalla fötter hos oss, så han gick till Oik istället. Synd för han har betydit mycket för dem där.
|
|
|
Post by offe1988 on Apr 10, 2012 20:34:27 GMT 1
Tacka Mr Hockey för de Som de ser ut just nu så har vi både Johan Pettersson och Julius Bergman som utvecklings backar ser gärna mer rutin kusin Håller med dig Mr Hockey är de inte dags snart att presentera en sportchef eller har man fekat ur och kör på tobbe ?
|
|
|
Post by HF on Apr 10, 2012 20:58:16 GMT 1
Viktor Sjödin, hoppas ni skojar med mig. Tar man inte in bättre spelare än så blir jag djupt orolig. Ser ut som han åker i 1 ton sirap.
|
|
|
Post by gloriel64 on Apr 11, 2012 7:57:50 GMT 1
Viktor Sjödin, hoppas ni skojar med mig. Tar man inte in bättre spelare än så blir jag djupt orolig. Ser ut som han åker i 1 ton sirap. Absolut mitt förstaval, vet inte vad du har fått för dig att han är så långsam, har aldrig upplevt han så, men jag har bara sett han ett femtio tal ggr.
|
|
|
Post by Jacob Lokatt on Apr 11, 2012 13:09:35 GMT 1
När Lokatts är på jakt gör man bäst i att lyssna! Gammalt Wämöhallen ordspråk. Helt rätt Pålle, vi far inte med några osanningar! ;D
|
|
|
Post by Jacob Lokatt on Apr 11, 2012 13:14:14 GMT 1
Vill inte ha någon av dessa herrar, tycker dom båda är två medel bra spelare faktiskt.. Valdix är en spelare som gärna inte vill sabba frisyren och jobbar inte jätte gärna hem. Absolut inte en Kempe spelare!!! Sjödin har bara fått rubriker tack vare att han bloggar och har varit i ett eller två slagsmål.. Ser inte att han skulle kunna tillföra något som vi redan har... Håller med. Sedan litar jag inte ett skit på vad den bloggen skriver. Då är det större chans att Juha Riihijärvi ligger och trycker på motellet i väntan på ett kontrakt. --------------------------------------------------------------------------------- Om man får välja........ In med Edblom/Åhsberg ifrån Örebro och stärk sedan upp backsidan med Nils Andersson och Tom Linder ifrån Växjö samt Patrik Magnusson ifrån Borås. Lite tyngd där bak hade ju inte skadat. Menar du att det är en liten chans att Juha skulle vara aktuell? Skulle nog påstå att chansen är riktigt stor.
|
|
|
Post by oneandonly on Apr 11, 2012 14:09:30 GMT 1
Jag tror nog många inom kort blir förvånade, eller vad säger Du katten ?
|
|