|
Post by Medgångssupportern on Oct 28, 2012 11:53:04 GMT 1
Vi kanske skulle ta reda på hur bra Danmark är egentligen. Varför inte möta dem i en landskamp strax innan VM? Jag minns att KIK mötte Polen en gång i Wämöhallen och spelade 5-5 och då var vi minst lika bra som idag. Jag tror att HA-lagen står sig ganska bra emot B-lagen i A-gruppen. Danmark ramlade väl ur A-gruppen senaste VM? Nej. Europa Slovenien^ Vitryssland*- Tjeckien* Danmark* Finland† Frankrike* Tyskland* Österrike^ Lettland* Norge* Ryssland* Slovakien* Sverige† Schweiz* Nordamerika Kanada* USA*
|
|
|
Post by kaffe on Oct 28, 2012 13:24:18 GMT 1
I IIHFs ranking är Danmark just nu 12a, Sverige på 4e plats.
Som jag ser det finns det 7 nationer som har varit ganska överlägsna de andra och är väl fortfarande egentligen de enda som har kapacitet att ta guld. Det borde ju stå klart för alla vilka dessa 7 nationer är. Nu kan man kanske också tycka att vissa av dessa 7 är svagare än de andra, USA och Slovakien, men det varierar också något från år till år.
Under dessa 7 har det kommit en handfull lag som faktist krypt närmre top 7 som jag ser det. Jag tänker då på främst Norge, Schweiz, Tyskland, Vitryssland och Lettland. Dessa lag kan ibland överaska och slå ut ett top 7-lag i play off och gör det också allt oftare. I denna grupp anser jag också Danmark ha slagit sig in i på senare år. Senaste året vann de väl ingen match i gruppspelet(?) men var inte långt efter målmässigt i någon match trots att de spelade mot Ryssland och Sverige bland annat. Danmark är ju rankat högre än Vitryssland nu.
|
|
|
Post by Medgångssupportern on Oct 28, 2012 13:33:22 GMT 1
I IIHFs ranking är Danmark just nu 12a, Sverige på 4e plats. Som jag ser det finns det 7 nationer som har varit ganska överlägsna de andra och är väl fortfarande egentligen de enda som har kapacitet att ta guld. Det borde ju stå klart för alla vilka dessa 7 nationer är. Nu kan man kanske också tycka att vissa av dessa 7 är svagare än de andra, USA och Slovakien, men det varierar också något från år till år. Under dessa 7 har det kommit en handfull lag som faktist krypt närmre top 7 som jag ser det. Jag tänker då på främst Norge, Schweiz, Tyskland, Vitryssland och Lettland. Dessa lag kan ibland överaska och slå ut ett top 7-lag i play off och gör det också allt oftare. I denna grupp anser jag också Danmark ha slagit sig in i på senare år. Senaste året vann de väl ingen match i gruppspelet(?) men var inte långt efter målmässigt i någon match trots att de spelade mot Ryssland och Sverige bland annat. Danmark är ju rankat högre än Vitryssland nu. Danmark vann en match i förra VM emot Lettland med 2-0
|
|
|
Post by DunderDanne on Nov 8, 2012 11:14:59 GMT 1
|
|
|
Post by chriande on Dec 14, 2012 16:32:22 GMT 1
Spelar i landslaget i en turnering i Frankrike. EIHC France 2012 eihc.eu/view/eihc/home-pageKonstigt att inte KHK.se uppmärksammat detta.
|
|
|
Post by 31an on Dec 14, 2012 20:50:56 GMT 1
Spelar i landslaget i en turnering i Frankrike. EIHC France 2012 eihc.eu/view/eihc/home-pageKonstigt att inte KHK.se uppmärksammat detta. Där ser man, trodde han var skadad...
|
|
|
Post by chriande on Dec 15, 2012 12:08:24 GMT 1
Spelar i landslaget i en turnering i Frankrike. EIHC France 2012 eihc.eu/view/eihc/home-pageKonstigt att inte KHK.se uppmärksammat detta. Där ser man, trodde han var skadad... Det är han tydligen enl. BLT, borta minst en vecka till.
|
|
|
Post by khkkrille on Dec 15, 2012 21:53:32 GMT 1
Jag hoppas man kan bli av med honom..en väldigt trubbig "spets"!
|
|
|
Post by beaverblogg16 on Dec 15, 2012 22:38:47 GMT 1
Inte samma Jesper Jensen, den som lirar är back.. Där ser man, trodde han var skadad... Det är han tydligen enl. BLT, borta minst en vecka till.
|
|
|
Post by chriande on Dec 15, 2012 23:06:21 GMT 1
Inte samma Jesper Jensen, den som lirar är back.. Det är han tydligen enl. BLT, borta minst en vecka till. Jag vet, men våran Jesper var uttagen till tuneringen.
|
|
|
Post by Sir Ironpants on Dec 16, 2012 1:05:23 GMT 1
Jag hoppas man kan bli av med honom..en väldigt trubbig "spets"! Ja, förmodligen för den som är helt blind. Men ändå en av KHKs bästa spelare. Förstår inte dem som vill att vi skall göra oss av med de bästa spelarna, borde vi inte göra oss av med de sämsta...
|
|
|
Post by khkkrille on Dec 16, 2012 9:38:57 GMT 1
Jag tänker såhär:Jesper borde vara en av de bättre betalda spelarna i klubben, hur mycket han drar in vet jag inte men vi kan väl tänka oss att det är runt 80 000. Han levererar inte mer än exempelvis Jimmy Svensson eller Söder som jag är bergis på inte är i närheten av Jespers pengar, därför borde man skeppa honom och ta in något annat (om där nu finns något intressant att ta in). Kanske man skulle kunna satsa de pengarna på en NHL spelare om nu strejken håller i sej?Alternativt att någon elitseriecenter blir ledig (kan va fm liiga eller KHL med) när NHL spelare isåfall skulle få komma in där. Jensen har inte lyckats med någonting i mina ögon och kan därför inte få titeln "en av våra bästa spelare" av mig!
|
|
|
Post by time on Dec 16, 2012 10:05:14 GMT 1
Jag tänker såhär:Jesper borde vara en av de bättre betalda spelarna i klubben, hur mycket han drar in vet jag inte men vi kan väl tänka oss att det är runt 80 000. Han levererar inte mer än exempelvis Jimmy Svensson eller Söder som jag är bergis på inte är i närheten av Jespers pengar, därför borde man skeppa honom och ta in något annat (om där nu finns något intressant att ta in). Kanske man skulle kunna satsa de pengarna på en NHL spelare om nu strejken håller i sej?Alternativt att någon elitseriecenter blir ledig (kan va fm liiga eller KHL med) när NHL spelare isåfall skulle få komma in där. Jensen har inte lyckats med någonting i mina ögon och kan därför inte få titeln "en av våra bästa spelare" av mig! Nu börjar man förstå dina ibland märkliga inlägg här i forumet bättre
|
|
|
Post by dragkrok on Dec 16, 2012 11:11:21 GMT 1
"runt 80000"....... ;D ;D ;D
|
|
|
Post by khkkrille on Dec 16, 2012 11:15:03 GMT 1
Time//ironisk? Sir ip//låter det uppåt väggarna tycker du? Vår spetsigaste spets om man ser till pappret får ju 110-130 000 då är det väl knappastootroligt om Jesper för runt 80 000?
|
|