|
Post by qALLAHAN on Dec 16, 2012 11:49:37 GMT 1
En toppspelare från norska högstaligan, har även jag svårt att tro att man skulle få för mindre pengar...är lönenivån mkt lägre i norge, än i Sverige? Kan jag inte tro... Tänkte vid värvandet att han borde kosta massor! Jag förstår krilles resonemang...det handlar inte om att vi gör av med de bästa, utan att vi kan få mkt mer för pengarna. Det gäller väl allra mest McDonalds...som får en horribel lön, för vad han gör...
|
|
|
Post by time on Dec 16, 2012 11:51:39 GMT 1
Time//ironisk? Sir ip//låter det uppåt väggarna tycker du? Vår spetsigaste spets om man ser till pappret får ju 110-130 000 då är det väl knappastootroligt om Jesper för runt 80 000? Liiiiite skillnad på meriter.
|
|
|
Post by time on Dec 16, 2012 11:55:34 GMT 1
En toppspelare från norska högstaligan, har även jag svårt att tro att man skulle få för mindre pengar...är lönenivån mkt lägre i norge, än i Sverige? Kan jag inte tro... Tänkte vid värvandet att han borde kosta massor! Jag förstår krilles resonemang...det handlar inte om att vi gör av med de bästa, utan att vi kan få mkt mer för pengarna. Det gäller väl allra mest McDonalds...som får en horribel lön, för vad han gör... Norska? Men nu skrevs väl kontrakten INNAN de började spela i KHK
|
|
|
Post by qALLAHAN on Dec 16, 2012 11:58:13 GMT 1
va?
|
|
|
Post by time on Dec 16, 2012 12:11:31 GMT 1
Vem syftar du på med norska högstaligan? När man skriver kontrakt med spelare har man ingen spåkula.
|
|
|
Post by qALLAHAN on Dec 16, 2012 13:13:49 GMT 1
Sorry...rörde ihop honom med Pölle...fick för mig att Jensen också kom från Norge. Jag tänkte om honom att han måste vara skitdyr! Och jag undrar om inte en dansk toppspelare också har tjänat bra...
|
|
|
Post by khkkrille on Dec 16, 2012 13:22:07 GMT 1
Han spelade innan i DEL..där tror jag det är stora pengar i rörelse.Nu gjorde han ingen poängsucce där så marknadsvärdet sjönk säkert men runt 80 000 kan jag tom tycka är rimligt med hans meriter INNAN han skrev på..nu ska han inte ha mer än Söder enligt mej..loj och nonchalant!
|
|
|
Post by Zäta on Dec 16, 2012 16:49:43 GMT 1
Dålig investering vad det gäller hockey per krona i så fall. Vet ngn vad vår spelarbudget ligger på. Enligt MrMadhawk hade malmö en spelarbudget på lite 12,2 miljoner. Vore intressant att veta vad vi har.
|
|
|
Post by time on Dec 16, 2012 17:41:15 GMT 1
Han spelade innan i DEL..där tror jag det är stora pengar i rörelse.Nu gjorde han ingen poängsucce där så marknadsvärdet sjönk säkert men runt 80 000 kan jag tom tycka är rimligt med hans meriter INNAN han skrev på..nu ska han inte ha mer än Söder enligt mej..loj och nonchalant! Om du tycker 80000 var rimligt så är jag glad att inte du var sportchef för då hade vi nog fått göra som TAIF nu gör
|
|
|
Post by time on Dec 16, 2012 17:41:51 GMT 1
Dålig investering vad det gäller hockey per krona i så fall. Vet ngn vad vår spelarbudget ligger på. Enligt MrMadhawk hade malmö en spelarbudget på lite 12,2 miljoner. Vore intressant att veta vad vi har. 8,0
|
|
|
Post by khkkrille on Dec 16, 2012 18:02:55 GMT 1
Om du tycker det är rimligt att ge McDonell 110-130 000 så borde du tala tyst om vem du vill se som sportchef och inte! Rimligt är det när man tänker på Mcdonells lön samtidigt som KHK har en historia med att betala högre löner än vad spelarna förtjänar.
Ursäkta att jag misstror dig,Time,men är tämligen säker på att 8.0 inte stämmer någonstans..
|
|
|
Post by chriande on Dec 16, 2012 18:19:58 GMT 1
Dålig investering vad det gäller hockey per krona i så fall. Vet ngn vad vår spelarbudget ligger på. Enligt MrMadhawk hade malmö en spelarbudget på lite 12,2 miljoner. Vore intressant att veta vad vi har. 8,0 Intressant, 19,0 i budgeterade personalkostnader för 12/13, som med all sannolikhet kommer att överskridas rejält med dubbeltränare och felvärvningar, samtidigt betyder det att organisationen i övrigt slukar runt 11 miljoner. Jag tror truppen med tränare är betyligt dyrare än 8,0.
|
|
|
Post by khkkrille on Dec 16, 2012 20:31:22 GMT 1
Håller helt med dig,Chriande!ligger säkert på 12
|
|
|
Post by time on Dec 16, 2012 20:36:31 GMT 1
Om du tycker det är rimligt att ge McDonell 110-130 000 så borde du tala tyst om vem du vill se som sportchef och inte! Rimligt är det när man tänker på Mcdonells lön samtidigt som KHK har en historia med att betala högre löner än vad spelarna förtjänar. Ursäkta att jag misstror dig,Time,men är tämligen säker på att 8.0 inte stämmer någonstans.. För det första tagga ned. Du blandar äpplen och päron. Att döma av det Mcdonell hittils presterat i KHK tröjan är han inte värd sin lön. Men vi pratade ju om vad som var rimligt INNAN säsongen Du tyckte det var rimligt att ge Jensen 80 innan säsongen (vilket jag tycker är åtminstone 30 för mycket) Jag tyckte det var var rimligt att ge McDonell 110-130 innan säsongen. Hur många matcher har du sett McDonell spela innan han kom till KHK? Lönebudgeten är 8,0 plus sociala avg. 8 x 1,32 = 10,6 8 milj plus soc avg var i alla fall det som redovisades på årmötet.
|
|
|
Post by khkkrille on Dec 16, 2012 21:15:32 GMT 1
Om man jämför (eller mitt tycke då) Jespers meriter mot Kents meriter innan säsongen så borde Kent ha mer lön vilket han också har. Kent gjorde ett bra slutspel,visst,men vad presterade han innan det?han kan ju göra en "pölle" och veva in poäng i kvalserien och de flesta är nöjda och glada dock inte jag,jag kräver saker av honom NU! Jesper basunerades ju ut som en spjutspets och som våran "stjärna" och jag tror inte att han tjänar endast runt 50 000,den summan är väl på ett ungefär vad Aaro drog in ifjol?stod det inte 420 000 på honom eller något liknande? Och jag tror att Jensen har betydligt bättre betalt än honom,eller vad tror du?Så nä,80 000 låter inte alls orimligt i mina öron..skulle va intressant att veta hur mycket han fick av sin tyska klubb!
Hur som så tycker jag att han ska skickas,det är en av de spelarna som underpresterat allra mest!Visst blir det en cirkus av det hela men det skulle definitivt lösgöra pengar till en nyttigare spelare som faktiskt gör skäl för sina pengar och hjälper laget!
Det låter som en mer rimlig lönebudget..brukar du räkna allt innan moms med eller?en 75a kostar 120 kr..ups efter avgifter blir det visst 200..missvisande eller hur? Tror ändå du får upp en mille eller två för att komma nära sanningen
|
|