|
Post by Joewson on Aug 25, 2012 22:20:08 GMT 1
Först vill jag rikta en tanke till Olofströms IK och dess supportrar efter incidenten tidigare idag med Prez som huvudperson. Situationen är enbart tragisk, inte minst för Olofströms IK och alla som är verksamma inom föreningen där.
Nu, innan moraltanterna knäpper mig på fingrarna, så vet jag att även svenska spelare kan göra övertramp!
Det här är inte första gången som hockeyn i Blekinge får svarta rubriker, även den här gången når det hela vägen upp till expressen som har en stor artikel som berör incidenten med Prez. Det har hänt tidigare att det skett incidenter som slagit ner som bomber i hockeysverige, jag tänker främst på fyllekörningen som Mcleod sysslade med ett par år sen i Olofström. Alla incidenter som sker är inte bra för Blekingehockeyn och jag ställer mig frågandes till om det är rätt att ta in utländska fixstjärnor till lagen i Blekinge? Som ni alla känner till, det kan knappast vara någon hemlighet nu, att allt inte har varit guld och gröna skogar i KHK heller. Valli fick sparken efter att ha dansat med flaskan en gång för mycket. Även Altmann och Yetman var inga änglar när de var här heller men de kom undan med en varning från KHKs sida.
Nu är Valli tillbaka i Olofströms IK, trots att han redan fått sparken från KHK en gång. Är det rätt att ta in en så kallad "strullpelle"? Det sista Olofströms IK behöver nu är ännu en incident, någon gång kommer sponsorer säga nej tack och det innebär även att publiken kommer svika eftersom man inte kan få ett lika slagkraftigt lag.
För att dra igång en diskussion, och jag drar inte alla över en kant med utländska spelare (bara att förtydliga), men behövs det spetsspelare från utlandet i de lägre divisionerna för att kunna hävda sig även i seriesammanhang? Svenska spelare har i regel lättare att anpassa sig till en ny miljö med tanke på språk och att man redan är inne i samhällets regler. Jag tror att det ställs för låga krav på samtliga spelare som spelar på heltid, att man helt enkelt saknar en tillräckligt bra organisation för att ta hand om heltidsproffs i lägre serier. Det är mycket jobb att ta hand om spelare som kommer hit utan att ha någon som helst aning om vart de egentligen hamnar. Vad anser ni? Tar alla incidenter som sker med just utländska heltidsproffs för mycket energi för Blekingehockeyn i ett större perspektiv?
|
|
|
Post by time on Aug 29, 2012 18:07:58 GMT 1
Först vill jag rikta en tanke till Olofströms IK och dess supportrar efter incidenten tidigare idag med Prez som huvudperson. Situationen är enbart tragisk, inte minst för Olofströms IK och alla som är verksamma inom föreningen där. Nu, innan moraltanterna knäpper mig på fingrarna, så vet jag att även svenska spelare kan göra övertramp! Det här är inte första gången som hockeyn i Blekinge får svarta rubriker, även den här gången når det hela vägen upp till expressen som har en stor artikel som berör incidenten med Prez. Det har hänt tidigare att det skett incidenter som slagit ner som bomber i hockeysverige, jag tänker främst på fyllekörningen som Mcleod sysslade med ett par år sen i Olofström. Alla incidenter som sker är inte bra för Blekingehockeyn och jag ställer mig frågandes till om det är rätt att ta in utländska fixstjärnor till lagen i Blekinge? Som ni alla känner till, det kan knappast vara någon hemlighet nu, att allt inte har varit guld och gröna skogar i KHK heller. Valli fick sparken efter att ha dansat med flaskan en gång för mycket. Även Altmann och Yetman var inga änglar när de var här heller men de kom undan med en varning från KHKs sida. Nu är Valli tillbaka i Olofströms IK, trots att han redan fått sparken från KHK en gång. Är det rätt att ta in en så kallad "strullpelle"? Det sista Olofströms IK behöver nu är ännu en incident, någon gång kommer sponsorer säga nej tack och det innebär även att publiken kommer svika eftersom man inte kan få ett lika slagkraftigt lag. För att dra igång en diskussion, och jag drar inte alla över en kant med utländska spelare (bara att förtydliga), men behövs det spetsspelare från utlandet i de lägre divisionerna för att kunna hävda sig även i seriesammanhang? Svenska spelare har i regel lättare att anpassa sig till en ny miljö med tanke på språk och att man redan är inne i samhällets regler. Jag tror att det ställs för låga krav på samtliga spelare som spelar på heltid, att man helt enkelt saknar en tillräckligt bra organisation för att ta hand om heltidsproffs i lägre serier. Det är mycket jobb att ta hand om spelare som kommer hit utan att ha någon som helst aning om vart de egentligen hamnar. Vad anser ni? Tar alla incidenter som sker med just utländska heltidsproffs för mycket energi för Blekingehockeyn i ett större perspektiv? Inte bra att genaralisera. Circelli, McGrane, Ozolins, Sirokovs och Brooks var raka motsatsen till strulpellar. Vad viil du egentligen säga? Att man ska skippa alla utländska spelare för att fåtal misskött sig?
|
|
|
Post by korpen on Aug 29, 2012 19:42:16 GMT 1
Först vill jag rikta en tanke till Olofströms IK och dess supportrar efter incidenten tidigare idag med Prez som huvudperson. Situationen är enbart tragisk, inte minst för Olofströms IK och alla som är verksamma inom föreningen där. Nu, innan moraltanterna knäpper mig på fingrarna, så vet jag att även svenska spelare kan göra övertramp! Det här är inte första gången som hockeyn i Blekinge får svarta rubriker, även den här gången når det hela vägen upp till expressen som har en stor artikel som berör incidenten med Prez. Det har hänt tidigare att det skett incidenter som slagit ner som bomber i hockeysverige, jag tänker främst på fyllekörningen som Mcleod sysslade med ett par år sen i Olofström. Alla incidenter som sker är inte bra för Blekingehockeyn och jag ställer mig frågandes till om det är rätt att ta in utländska fixstjärnor till lagen i Blekinge? Som ni alla känner till, det kan knappast vara någon hemlighet nu, att allt inte har varit guld och gröna skogar i KHK heller. Valli fick sparken efter att ha dansat med flaskan en gång för mycket. Även Altmann och Yetman var inga änglar när de var här heller men de kom undan med en varning från KHKs sida. Nu är Valli tillbaka i Olofströms IK, trots att han redan fått sparken från KHK en gång. Är det rätt att ta in en så kallad "strullpelle"? Det sista Olofströms IK behöver nu är ännu en incident, någon gång kommer sponsorer säga nej tack och det innebär även att publiken kommer svika eftersom man inte kan få ett lika slagkraftigt lag. För att dra igång en diskussion, och jag drar inte alla över en kant med utländska spelare (bara att förtydliga), men behövs det spetsspelare från utlandet i de lägre divisionerna för att kunna hävda sig även i seriesammanhang? Svenska spelare har i regel lättare att anpassa sig till en ny miljö med tanke på språk och att man redan är inne i samhällets regler. Jag tror att det ställs för låga krav på samtliga spelare som spelar på heltid, att man helt enkelt saknar en tillräckligt bra organisation för att ta hand om heltidsproffs i lägre serier. Det är mycket jobb att ta hand om spelare som kommer hit utan att ha någon som helst aning om vart de egentligen hamnar. Vad anser ni? Tar alla incidenter som sker med just utländska heltidsproffs för mycket energi för Blekingehockeyn i ett större perspektiv? Fattar inte vart du vill komma egentligen? Skapade du denna tråden bara för att hoppa på Olofström? I vilket fall ser jag inte poängen! Är en spelare bra och passar in i ett lagbygge så ska han väl med spelar väl ingen roll om han är svensk, finne, norrman eller kanadick? spelar heller ingen roll vart han hamnar vill han spela i lingonserien eller eliten upp till han. Bara för att Prezz är ett spån betyder inte att alla andra är det. Dessutom är det inge fel på Atte valli, Altmann eller Yetman förutom att de bröt mot en klubbs riktlinjer detta betyder knappast de är strulpelle etc.... Som sagt fattar inte vart du vill komma
|
|
|
Post by Joewson on Aug 29, 2012 21:12:15 GMT 1
Jag har fått igång en diskussion via min mail istället, en del tyckte det var glasklart och fått den responsen som jag var ute efter. Tråden kan tas bort nu.
|
|
|
Post by khkkrille on Aug 29, 2012 21:18:45 GMT 1
Verkar det som att han hoppar på Olofström,korpen??isåfall förstår jag inte hur du läser inlägget?det är inte konstigt att han tar upp Olofström i inlägget eftersom det är det färskaste klavertrampet men han tar ju även upp KHK i samma ordalag.
Nu,Joewson,ska jag svara på lite av det du skriver med högst personliga åsikter.
Behövs utländska spetsspelare?svar ja..Tror mig veta att killar vid namn som Brooks och Circelli etc etc drar större intresse till sej både genom massmedia,publikt och sponsorer! Tyvärr drar inte Svensson och Karlsson till sig samma intresse. En annan aspekt är ju pengar kontra vad spelarna uträttar..Ta Brooks som exempel,han var ju rent av elitseriemässig,vilken elitserieback hade velat komma till ettan?vilken svensk elitserieback hade kommit in med den motivationen han hade?
Din frågeställning om utlänningars vara eller inte är inte relevant då du själv skriver att du vet att svenskar också gör fel..ska vi diskutera svenskars vara eller inte med då?kanske enbart ha finnar eller tjecker? Att vara strulig hör ju till din personlighet och inte nationalitet
|
|