|
Post by Rocket on Oct 29, 2012 15:18:25 GMT 1
Mycket bra val av kapten. McDonell kommer att bli kanon !!!!!!!!!!!!!!!!
|
|
|
Post by time on Oct 31, 2012 22:34:25 GMT 1
Avstängd mot TAIF Lär inte bli mer än en match iom att ryssen åkte för diving. Men illa nog ändå...
|
|
|
Post by hockeyfarsan on Oct 31, 2012 23:35:53 GMT 1
Avstängd mot TAIF Lär inte bli mer än en match iom att ryssen åkte för diving. Men illa nog ändå... Går det inte att lämna in protest? Usch, jag är bara bitter och dålig förlorare, men fusk ska inte behöva drabba andra...
|
|
|
Post by 31an on Nov 1, 2012 0:35:44 GMT 1
Domaren bad tydligen McD om ursäkt efter matchen
|
|
|
Post by le rondeur on Nov 1, 2012 8:30:57 GMT 1
Så här skriver man på KHKs hemsida.
Kent McDonell dras in i en dispyt med Vyacheslav Trukhno. Det gruffas och McDonell drar snabbt ner hakan mot bröstet då han väntar ett slag från Trukhno. Då slänger sig Vyacheslav ner på isen. För detta får han efter en snabb överläggning två minuters diving. Så lång är allt frid och fröjd.
Förstår inte varför man ska ljuga. Jag satt och tittade på situationen och han skallar honom med mening dock så håller jag med om filmningen. Tycker att domaren dömde helt korrekt i detta fall. Så trött på alla totalt blinda människor på läktarna som skriker ut sin avsky på domarna hela tiden när det är spelarna som inte räcker till.
|
|
|
Post by ristoloob on Nov 1, 2012 8:54:43 GMT 1
Från NSD blogg med Stålnacke: "Och så här säger "Trucken" om det som hände:
– Alla kan se det på video. Jag vet inte vad han (McDonell) tänkte, han är kapten och skallade mig efter en tackling. Jag föll ihop eftersom jag trodde att tänderna slagits ut. Det var helt enkelt ett dåligt agerande av honom, säger Truchno och fortsätter: – Karlskrona började snacka och skjuta efter avblåsningar. Vi skulle ha varit ännu kyligare, men till slut lyckades vi avgöra med det sena målet. Jag hoppas att sekvensen kommer ut på nätet sen så även jag kan se vad som hände och bilda mig en egen uppfattning. Kent McDonell fick match penalty för tilltaget och för honom väntar alltså minst en match avstängning - igen. "
Gjorde vi? Var vi aggressiva på deras keeper, flyttade målburar, sköt efter signal, fasthållningar i klubbor? Kan någon skicka upp en matchvideo till killen för han verkar ha allvarliga problem...
|
|
|
Post by ristoloob on Nov 1, 2012 9:02:37 GMT 1
Verkar som mitt förra inlägg försvann. Rörelsen med huvudet ska McD aldrig göra oavsett om han har fått ett C eller inte och oavsett provokationer. Verkar som han har ett sämre humör nu än i AIK när allt går lite långsammare och han själv kanske inte är i sin allra bästa form. Domaren pekar direkt mot utgången vilket inte går att diskutera bort. #11 faller ihop som om han var på Bolsjojteatern i Moskva och uppträdde och kommer sedan ut igen och har inte minsta tendens till att ha blivit träffad.
|
|
|
Post by Sverker on Nov 1, 2012 10:06:25 GMT 1
Förstår inte varför man ska ljuga. Jag satt och tittade på situationen och han skallar honom med mening dock så håller jag med om filmningen. Tycker att domaren dömde helt korrekt i detta fall. Så trött på alla totalt blinda människor på läktarna som skriker ut sin avsky på domarna hela tiden när det är spelarna som inte räcker till. Så uppfattade jag också situationen.
|
|
|
Post by happygilmore on Nov 1, 2012 10:32:36 GMT 1
Varför ska han åka efter kent och trycka upp sitt ansikte mot kents?
Är ju inte kent som trycker sitt ansikte mot hans utan han åker efter kent. Kent trycker bort hans ansikte med sitt huvud och det är ingen skallning.
Men det är ju precis hit många vill att svensk hockey ska vara filmningar och fegspel.
|
|
|
Post by Medgångssupportern on Nov 1, 2012 10:36:31 GMT 1
Förstår inte varför man ska ljuga. Jag satt och tittade på situationen och han skallar honom med mening dock så håller jag med om filmningen. Tycker att domaren dömde helt korrekt i detta fall. Så trött på alla totalt blinda människor på läktarna som skriker ut sin avsky på domarna hela tiden när det är spelarna som inte räcker till. Så uppfattade jag också situationen. Inte jag och jag sitter perfekt till. Det är, precis som McDonell själv säger, han böjer ner huvudet för att skydda sig själv (kanske slår visiren ihop lite lätt, vad vet jag). Då slänger sig ryssen likt nutidens ryssar brukar göra. "Jag var rädd om tänderna" haha, nog för att många ryssar har snea tänder, men de finns knappast uppe i pannan. Det enda Kent gör fel i denna situationen enligt mig är att han ens är där, putta väck fanskapet och åk och sätt dig istället.
|
|
|
Post by Sverker on Nov 1, 2012 10:42:58 GMT 1
Så uppfattade jag också situationen. Inte jag och jag sitter perfekt till. Det är, precis som McDonell själv säger, han böjer ner huvudet för att skydda sig själv (kanske slår visiren ihop lite lätt, vad vet jag). Då slänger sig ryssen likt nutidens ryssar brukar göra. "Jag var rädd om tänderna" haha, nog för att många ryssar har snea tänder, men de finns knappast uppe i pannan. Det enda Kent gör fel i denna situationen enligt mig är att han ens är där, putta väck fanskapet och åk och sätt dig istället. noterat
|
|
|
Post by kungtimo on Nov 1, 2012 10:47:27 GMT 1
Håller helt med dig medgångssupportern. Domaren tappade tyvärr matchen redan i första..
|
|
|
Post by Zäta on Nov 1, 2012 11:07:38 GMT 1
Hade han någonsin matchen?
|
|
|
Post by hockeyfarsan on Nov 1, 2012 14:47:38 GMT 1
Jag ser precis samma sak som Medgångarn, hjälmen touchar kanske visiret, men i mina ögon i så fall inte ens tillräckligt för att knäcka ett vaktelägg. Jag satt rakt ovanför händelsen, och jag har svårt att tro att jag kan se så fel. Ingen kan ha sett någon skallning. Domaren dömde på vad han antog hände.
|
|
|
Post by eddietheeagle on Nov 1, 2012 17:22:26 GMT 1
Hur kan man döma diving för den ena, dvs själv säga att spelaren filmat, samtidigt som man tar matchstraff på spelaren som fick den andra spelaren att filma? Det går ju liksom inte ihop.
|
|