|
Post by kraftwerk on Nov 11, 2007 9:48:03 GMT 1
TACK ni som skrivit på. Hoppas det blir några till.
|
|
|
Post by Compa on Nov 11, 2007 12:46:12 GMT 1
Jag är för kritik mot spelare som inte presterar i nån match och därifrån till mobbning är det ett stort steg. Tråden kanske skulle hetat "Stoppa häxjakten" för det är precis det som det är... Man sågar och klagar på allt trots att man inte sett matcher... man baserar det på vad man hört. DET om något är SKANDAL!!! Ett stort jäkla WÖRD!!!!!!
|
|
|
Post by Sir Jean-Jacques Burnel on Nov 11, 2007 12:52:18 GMT 1
Jag är för kritik mot spelare som inte presterar i nån match och därifrån till mobbning är det ett stort steg. Tråden kanske skulle hetat "Stoppa häxjakten" för det är precis det som det är... Man sågar och klagar på allt trots att man inte sett matcher... man baserar det på vad man hört. DET om något är SKANDAL!!! Varför? Om man hör det från nån man litar på?
|
|
|
Post by kraftwerk on Nov 11, 2007 13:04:24 GMT 1
Tråden kanske skulle hetat "Stoppa häxjakten" för det är precis det som det är... Man sågar och klagar på allt trots att man inte sett matcher... man baserar det på vad man hört. DET om något är SKANDAL!!! Varför? Om man hör det från nån man litar på? Blev först glad när jag såg att du skrivit i tråden. Trodde du skrivit under ... som sagt denna tråd var till för de som delar rubriken i denna tråd. Inget annat. Vänligen respektera detta
|
|
|
Post by Sir Jean-Jacques Burnel on Nov 11, 2007 13:10:40 GMT 1
Varför? Om man hör det från nån man litar på? som sagt denna tråd var till för de som delar rubriken i denna tråd. Inget annat. Vänligen respektera detta Jag respekterar det. Men man måste väl få försvara sina handlingar? Jag är också emot personangrepp och mobbing, bara så du vet!
|
|
|
Post by oneandonly on Nov 11, 2007 13:17:48 GMT 1
Jag stödjer tråden helhjärtat !
Visst ska vi kritisera när det behövs och är befogat. Nu tror jag det är fel läge för det.
Personangrepp får det förstås aldrig bli, men däremot personlig spelarkritik.
Nu låter VI laget och ensklida spelare få arbetsro ! Då får vi belöningen längre fram........
Måste bara ställa några frågor till Er som vill fortsätta såga. Ställt dem i annan tråd, men ännu inte fått svar.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Till alla som sågar, även om frågan från början var ställd till JJB.
Nu vet jag bara Du, JJB och Sarre (finns säkert flera) som vill fortsätta såga och inte tror att laget är inne i en tillfällig svacka där de behöver support istället för kapning för att snabbt komma ut på andra sidan starkare än någon gång tidigare och med ett självförtroende som är oövervinnligt.
(Jag har sågat innan och erkänner att jag missbedömde läget. Borde ha sett innan att det är pressen på laget som spelat ett spratt.)
Måste därför få fråga några frågor.
1. Tycker inte Du att VI alla kan ge laget några matcher med lugn och ro i förhoppning att de hittar sig själva och att VI "bara finns där" och visar HJÄRTA ?
2. Vet Du några målvakter som växt enormt sedan de fått upp sitt självförtroende ? De har haft potentialen, men trycket har de inte klarat av tidigare. Jag vet många i flera lagidrotter. Om vi utgår från att Johan har potentialen, kan han då inte få chansen att visa det och få arbetsro i några matcher framöver ?
3. Att vara målvakt är den mest utsatta positionen oavsett lagidrott. Att göra ett misstag där och Du blir ALLTID ihågkommen. Säger bara Ronnie Hellström eller ännu värre Tommy Salo. Den stackars mannen har till och med fått uttrycket "att göra en Salo" uppkallat efter sig. Efter den missen blev han aldrig "sig själv" igen. Hade chansen varit större att han hittat tillbaka om han fått support och stöd ? (Det var trots allt inte på Salo vi förlorade matchen.....)
4. Om man läser Sandbergs blogg, då förstår man att Johan har 100% förtroende av laget. Vet de om hans potential, eller är de bara "snälla" och försvarar honom som kompis ?
5. Om det nu inte finns något "hopp" är då Micke och Tobbe inkompetenta, hemmablinda eller bara för snälla ?
6. Ska vi såga någon mer spelare som inte ska få någon chans att komma ut på rätta sidan ?
7. Hur många trodde förra hösten att Svenska Mästarna skulle stavas Modo Hockey ?
8. Vad vill Du att VI supporters + laget ska göra och vad tror Du felet ligger eftersom det inte blivit islossning ?
9. KHK rann genom serien förra året (ända till kvalet då man spelade under press, vilket man inte var vana vid) med ett "sämre" lag. Nu har man starkare lag på pappret. Har merparten av lirarna "gått ner sig" eller kan det ligga något i mitt resonemang ?
Nu slutet VI oss samman och tar KHK mot 1:an !!!!
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Till Sarre: Hur många av KHK's seriematcher har Du sett i år ?
Ställer frågan igen eftersom Du nu lagt Dig in i diskussionen och dessutom sägar ensklida spelare. Ännu inte fått något svar.
Man bör ha påklätt innan man ger sig in i sådana diskussioner.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Till Callahan: Du tycker enligt egen utsago att Sarre har rätt att kritisera. Jag citerar: "Man BEHÖVER inte se allt...när man kan höra på andra!!! Inte fan är ALLT lögn, så fort man inte sett det!!! Alla här vet nu, precis som Sarre säger, att hånet från bl a OIK var befogat!! Är du också blind helt plötsligt!!? JAG intygar att allt sarre säger är korrekt....det har knappast förekommit två bra matcher i rad...någon gång! Jag är så trätt på alla urlöjliga bortförklaringar! "
Jag säger därför åter detta nedan till Dig. Svara gärna också på frågan om det låter sunt ?
Jag kan INTE hålla med om att Sarre eller någon annan heller för den delen har rätt att ge en bedömning av något man inte sett eller upplevt själv. Detta gäller varken enbart KHK eller ishockeyn i sig.
Enligt Ditt resonemang skulle det annars kunna te sig så här:
Jag skulle kunna sitta i TV och betygsätta filmer jag INTE sett själv. Skulle kunna ge dem 1,2,3,4 eller 5 solar beroende på vem jag talat med.
Jag skulle kunna vara domare i en tävling för matlagningsprogram utan att vara på plats och utan att ha sett eller smakat rätterna. Jag kunde ju höra med några andra och sätta betyg.
Jag skulle kunna sitta i en jury och lyssna på sportradion i mina "lurar" under rättegången. Sedan kunde jag fråga de andra i juryn om den anklagade är skyldig eller oskyldig. Alternativt kunde jag läsa om målet i tidningen innan och ha domen klar redan i förväg.
Jag skulle kunna vara förbundskapten i hockey eller fotboll utan att se en Elitserie eller allsvensk match. Bara genom att gå in på forum skulle jag kunna både ta ut laget och välja taktik.
Jag skulle kunna vara journalist och betygssätta spelare utan att ens ha varit på plats. Räcker ju att veta vad jag hört om dem tidigare och ha en stående fast betygsskala.
Jag skulle kunna vara talangscout för ett NHL lag utan att se några matcher. Räcker att läsa och lyssna på andra.
Jag skulle kunna vara arbetsgivare och anställa/inte anställa Dig beroende på vad jag hört om Dig på stan. Dina referenser är helt oviktiga.
Listan kan göras hur låååååång som helst, men frågan är om det är ett fair sett att göra det på ?..........
Låter det sunt eller sjukt ?
Måste bara kommentera det med OIK och Mörrums supportrar. OIK supportrarna sågade sin målvakt förra säsongen efter fotknölarna och ändå var de nöjda när han kom dit. Mörrumsupportrarna sågar i år "Hajen" lika våldsamt. Han var man också väldigt NÖJD med från början. Så deras referensramar ger jag INTE mycket för.
Slutligen hoppas jag att FLER väljer att ge LAGET arbetsro och support än att SÅGA i nuläget.
Sågen kan VI ta fram när det behövs, men just nu fel tillfälle.
Nu sluter VI upp och tar KHK mot 1:AN !!!!
|
|
|
Post by qALLAHAN on Nov 11, 2007 13:32:09 GMT 1
Tråden kanske skulle hetat "Stoppa häxjakten" för det är precis det som det är... Man sågar och klagar på allt trots att man inte sett matcher... man baserar det på vad man hört. DET om något är SKANDAL!!! Varför? Om man hör det från nån man litar på? Ställer samma fråga... Och jag har förklarat på annan plats att detta INTE är mobbing!!! Jag kan samtidigt tillägga att jag personligen inte alltid hade det så kul i skolan... Är detta mobbing....så är ju alla som inte får spela, mobbade av coachen...?? Naturligtvis hatar jag mobbing...det som jag nu kallar mobbing...
|
|
|
Post by Sir Jean-Jacques Burnel on Nov 11, 2007 13:38:05 GMT 1
"Jag kan INTE hålla med om att Sarre eller någon annan heller för den delen har rätt att ge en bedömning av något man inte sett eller upplevt själv. Detta gäller varken enbart KHK eller ishockeyn i sig."
VA!
Så jag kan inte tycka att spanska inkvisitionen, massakern i finland här om dan eller nazisternas illdåd under andra världskriget är fruktansvärda händelser bara för jag inte själv upplevt dem? Ej heller kan jag tycka att Moder Teresa var en fantastisk kvinna bara för jag aldrig sett henne i aktion med egan ögon?
|
|
|
Post by kraftwerk on Nov 11, 2007 13:42:06 GMT 1
"Jag kan INTE hålla med om att Sarre eller någon annan heller för den delen har rätt att ge en bedömning av något man inte sett eller upplevt själv. Detta gäller varken enbart KHK eller ishockeyn i sig." VA! Så jag kan inte tycka att spanska inkvisitionen, massakern i finland här om dan eller nazisternas illdåd under andra världskriget är fruktansvärda händelser bara för jag inte själv upplevt dem? Ej heller kan jag tycka att Moder Teresa var en fantastisk kvinna bara för jag aldrig sett henne i aktion med egan ögon? "Alltså bara till för er som vill skriva under enligt rubriken i denna tråd" Hade hoppats att detta skulle bli som en namninsamling man skrev på om man symoariserade med rubriken Snälla kan ni föra denna debatt i en annan tråd ? TACK förhand
|
|
|
Post by chriande on Nov 11, 2007 13:54:46 GMT 1
Jag stödjer både tråden och KARLSKRONA HK helhjärtat !
Visst ska vi kritisera när det behövs och är befogat. När förväntningarna och målsättningarna är högt satta blir kraven där efter. Som OAO skriver "Personangrepp" får det förstås aldrig bli, men däremot personlig "spelarkritik"och "lagkritik" när detta är befogat. Likaså ska beröm utges över både lag och spelare om så är fallet, och inte bara leta fel och brister. Jag och många andra som skriver här på Forumet känner inte spelarna personligen och kan därför bara göra en enkel analys av deras prestation eller spel på isen.
|
|
|
Post by Sardaukar on Nov 11, 2007 13:57:48 GMT 1
Skriver också under emot mobbning på detta forum i förebyggande syfte.
|
|
|
Post by oneandonly on Nov 11, 2007 13:57:49 GMT 1
"Jag kan INTE hålla med om att Sarre eller någon annan heller för den delen har rätt att ge en bedömning av något man inte sett eller upplevt själv. Detta gäller varken enbart KHK eller ishockeyn i sig." VA! Så jag kan inte tycka att spanska inkvisitionen, massakern i finland här om dan eller nazisternas illdåd under andra världskriget är fruktansvärda händelser bara för jag inte själv upplevt dem? Ej heller kan jag tycka att Moder Teresa var en fantastisk kvinna bara för jag aldrig sett henne i aktion med egan ögon? Sorry hts, men måste svara....... Jämförelsen med massaker, nazismen osv var så låg att den inte ens är värd att kommentera. Nu tar VI oss samman och tar KHK mot 1:an ! P.s En fråga till ALLA: Vad tror Ni spelarna/Laget helst vill VI SUPPORTRAR ska göra i denna stund. Fortsätta såga eller visa tålamod och ge support ? Är man supporter och har svaret på den frågan är nog saken rätt glasklar. (Laget vet förstås att de ska ha kritik och ris ibland. Nu inte rätt läge.) Nu tar VI och samlar ihop oss och tar KHK till 1:an !
|
|
|
Post by Sardaukar on Nov 11, 2007 13:59:56 GMT 1
"Jag kan INTE hålla med om att Sarre eller någon annan heller för den delen har rätt att ge en bedömning av något man inte sett eller upplevt själv. Detta gäller varken enbart KHK eller ishockeyn i sig." VA! Så jag kan inte tycka att spanska inkvisitionen, massakern i finland här om dan eller nazisternas illdåd under andra världskriget är fruktansvärda händelser bara för jag inte själv upplevt dem? Ej heller kan jag tycka att Moder Teresa var en fantastisk kvinna bara för jag aldrig sett henne i aktion med egan ögon? Sorry hts, men måste svara....... Jämförelsen med massaker, nazismen osv var så låg att den inte ens är värd att kommentera. Nu tar VI oss samman och tar KHK mot 1:an ! P.s En fråga till ALLA: Vad tror Ni spelarna/Laget helst vill VI SUPPORTRAR ska göra i denna stund. Fortsätta såga eller visa tålamod och ge support ? Är man supporter och har svaret på den frågan är nog saken rätt glasklar. (Laget vet förstås att de ska ha kritik och ris ibland. Nu inte rätt läge.) Nu tar VI och samlar ihop oss och tar KHK till 1:an ! Sorry HTS, men måste också svara... Det är på matcherna de behöver support, inte här. Har du hört någon kritisera spelare högt på matcherna? Eller klacken sjunga något negativt om sitt eget lag?
|
|
|
Post by Sir Jean-Jacques Burnel on Nov 11, 2007 14:05:12 GMT 1
Låg?
Finns väl massor av saker och händelser som du tar del av och tror på även om du inte sett det själv. Du litar på uppgifter, media (ibland) och historieskildringar. Varför skulle jag då inte kunna lita på hockeykamrater som sett en match? Kamrater som jag vet delar min syn på hockey? Jag begriper inte detta?
|
|
|
Post by oneandonly on Nov 11, 2007 14:22:46 GMT 1
Låg? Finns väl massor av saker och händelser som du tar del av och tror på även om du inte sett det själv. Du litar på uppgifter, media (ibland) och historieskildringar. Varför skulle jag då inte kunna lita på hockeykamrater som sett en match? Kamrater som jag vet delar min syn på hockey? Jag begriper inte detta? Som jag sa i annan tråd på nästan samma påstående: Jämförelsen med förstörelse och förödelse är liksom INTE jämförbar och mycket låg. Visst berör KHK och dess spelare, men när de lyckas/misslyckas sprids det knappast världen över och skapar död och annan förödelse. I övrigt delar jag vin intresse med många andra polare. Ibland gillar VI samma vin, ibland inte. Gillar ibland samma filmer som vissa andra filmvänner, medan jag andra ggr har annan synpunkt. Måste i alla fall ha sett filmen och smakat vinet för att uttala mig. Jag litar INTE på "historier"/omdömen om enskilda individer utan att ha träffat dem själva. Det är jag GLAD och STOLT över. Har gett mig många nya vänner istället för att missa dessa goa människor pga rykten. Min livssyn ! Nu tar VI oss samman och tar KHK mot 1:an ! Nu tar VI oss samman och tar KHK mot 1:an !!!!
|
|