|
Post by eddietheeagle on Oct 18, 2012 16:03:16 GMT 1
*Tortyren av Lillebror och Pilango* Jag vill börja med att säga att informationen ni här kommer ta del av är magstark. Jag ber er ändå läsa och ta del av allting som står här. Det är en del av verkligheten i Sverige, en verklighet vi helst önskade inte fanns men aldrig får blunda för. Alla berörda i detta fall har haft och har fortfarande ett helvete. Ge därför erat stöd på facebookgruppen lillebror ser dig. Undertecknad är varken djurrättsaktivist eller trädkramare men detta är ett fall jag aldrig kommer släppa eller sluta engagera mig i. Hundvalparna Lillebror och Pilango fick inte det liv som det var tänkt. Arslan Gökhan och Evrim Güner är två namn vi aldrig ska glömma. Dessa två personer, i synnerhet Arslan, har bedrivit den grövsta och vidrigaste djurmisshandel en människa är kapabel till. Valpen lillebror köptes från Kennel Hillnez. Arslan manipulerade kennelägarna och lyckades på så vis tillförskansa sig en valp. Kennelägarna trodde dom sålt en valp till en djurvän, istället var det en sjuk sadist som nyss lämnat deras bostad, nu på väg hem för att snart inleda tortyren mot valpen. Det som skulle bli lillebrors kärleksfulla hem blev istället hans helvete och död. Efter en tid i Arslans hem började Arslan utdela slag och sparkar mot valpen under flera veckors tid. Tänk er en valp, som tyr sig till dig, litar på dig, älskar dig. Hur i helvete kan du göra så mot en levande varelse som litar på dig? Våldet blev mer och intensivare ju längre tiden led. Skador som har konstaterats vid obduktion av den döda valpen är bla blödningar i underhud och muskulatur på rygg, sammanfallna lungor o lungblödningar, krosskador och blödningar i levern och binjuren, bristningar och blödningar i bukspotskörteln och en hel del andra skador. När Sadisten Arslan var klar med sitt nöje så styckades sedan Lillebror och dumpades i en skogsdunge. Nu kunde man kanske trott att sorgligheterna slutade här? Efter att Arslan dödat hunden, införskaffade han tillsammans med sin flickvän efter en tid hund nr2. Bla genom att ljuga och säga att hans första hund blivit stulen och dödad. Pilango gick samma helvete till mötes. Valpen misshandlas under 4-6 veckor till den grad att den urinerar blod, slutar att äta till följd av krossad käke, uppvisar liksom valpen lillebror (pga hjärnskador av misshandeln) balanssvårigheter. Till slut dör Pilango av skadorna. Hunden styckas och sprids ut i 3 containrar. Valpens flådda huvud behåller däremot Arslan och hans flickvän i sitt kylskåp. Arslan försökte även tillförskansa sig en tredje valp!! Men han kom aldrig så långt. Polisen fick upp spår och vid en husrannsakan där Arslan försökte gömma kvarlevorna av hunden fann man hundens huvud i kylskåpet. Om det inte vore för detta hade denna sjuka människa fortsatt i all oändlighet tills han hade åkte fast. Kanske hade det till slut gått ut över ett människobarn. Kanske ditt egna barn? Eller någon annans barn. Men kanske gör det ingenting, så länge det bara är någon annan som drabbas av ett helvete och inte vi själva? Låt oss aldrig glömma detta. Jag hoppas denna händelse ska väcka engagemang till liv hos fler människor än mig själv. Vi kan inte bara sitta och rycka på axlarna. På bilden ser ni valpen lillebror. En valp jag faktiskt själv såg på blockets annonsmarknad och funderade på att köpa. Jag fick en del kalla kårar när jag insåg att valpen på bilden som jag kände igen var valpen lillebror jag satt och läste om. Attachments:
|
|
|
Post by qALLAHAN on Oct 18, 2012 16:06:55 GMT 1
usch...man mår illa....och straffen är väl som vanligt obefintliga för sånt här?
|
|
|
Post by eddietheeagle on Oct 18, 2012 16:10:45 GMT 1
usch...man mår illa....och straffen är väl som vanligt obefintliga för sånt här? Vi måste fråga oss om såna här människor ska gå fria i samhället. Är du kapabel att tortera en hundvalp till döds, då är du kapabel att tortera ett människobarn till döds också. Arslan har tilldömts 1år i fängelse. Hans flickvän är släppt. 1år för att tortera 2 st hundvalpar under vidriga former. Det som vi som engagerar oss i detta fall BLA vill uppnå, är att vi Sverige ser över vårat lagsystem för djurmisshandel.
|
|
|
Post by khkkrille on Oct 18, 2012 16:27:46 GMT 1
Vilket äckel!!!
|
|
|
Post by qALLAHAN on Oct 18, 2012 16:33:25 GMT 1
usch...man mår illa....och straffen är väl som vanligt obefintliga för sånt här? Vi måste fråga oss om såna här människor ska gå fria i samhället. Är du kapabel att tortera en hundvalp till döds, då är du kapabel att tortera ett människobarn till döds också. Arslan har tilldömts 1år i fängelse. Hans flickvän är släppt. 1år för att tortera 2 st hundvalpar under vidriga former. Det som vi som engagerar oss i detta fall BLA vill uppnå, är att vi Sverige ser över vårat lagsystem för djurmisshandel. 1 år? Vilka dårar!! Släpps han efter halva tiden också? Som du säger, så är nog en sån idiot kapabel till allt möjligt våld!
|
|
|
Post by eddietheeagle on Oct 18, 2012 16:37:25 GMT 1
Vi måste fråga oss om såna här människor ska gå fria i samhället. Är du kapabel att tortera en hundvalp till döds, då är du kapabel att tortera ett människobarn till döds också. Arslan har tilldömts 1år i fängelse. Hans flickvän är släppt. 1år för att tortera 2 st hundvalpar under vidriga former. Det som vi som engagerar oss i detta fall BLA vill uppnå, är att vi Sverige ser över vårat lagsystem för djurmisshandel. 1 år? Vilka dårar!! Släpps han efter halva tiden också? Som du säger, så är nog en sån idiot kapabel till allt möjligt våld! Utifrån som jag förstått det och kunnat läsa mig till så är två år det maximala straffet. Och då kan man som en annan skribent också gjorde, ställa sig frågan HUR MYCKET GRÖVRE kan våldet bli än det Arslan utfört för att du ska få två år?
|
|
|
Post by eddietheeagle on Oct 18, 2012 16:40:31 GMT 1
Här har ni utdrag ur domen.
"Södertörns tingsrätt dömde
- Gökhan Arslan, född 1982 och tysk medborgare, för djuplågeri, bedrägeri och narkotikabrott (46 gram kokain) till fängelse i två år. Han blev inte utvisad, ej heller fanns sådant yrkande. Arslan förekommer sedan tidigare i belastningsregistret för mindre trafikbrott.
- Evrim Oya Güner (kvinnan), född 1979 och medborgare i Turkiet, för bedrägeri och djurplågeri till villkorlig dom. Evrim är tidigare helt ostraffad, blev heller inte utvisad.
Gökan Arslan ska solidariskt med Evrim Güner utge skadestånd till Agria Djurförsäkringar med 13 772 kr.
Södertörns tingsrätt, B 10544-12"
13 000 i böter. Det är vad dom TILLSAMMANS får betala. Det är ett skämt.
|
|
|
Post by eddietheeagle on Oct 18, 2012 18:27:17 GMT 1
*Lillebror och Pilango. Mera detaljerad information kring det som hundarna råkat ut för. Magstark läsning, men jag ber ändå att ta del av den.*
Först köpte det turkiska paret – Gökhan Arslan och Evrim Oya Güner – Lillebror, 4 månader gammal, i mars 2012. Hundvalpen, en Amstaff-bandning, misshandlas sedan grovt och den dör av sina skador två månader senare. Till polisen sa paret att valpen hade stulits i maj. Man hade även tecknat en livförsäkring hos Agria. I själva verket hade paret dumpat den döda valpen i ett skogsområde i Skärholmen, där polisen fann den. Långt senare, den 2 augusti gjordes en utbetalning om 13 772 kr till Gökan Arslan gällande liversättning och premieåterbetalning (bedrägeri).
Kroppen efter Lillebror undersöktes genom obduktion och röntgenundersökning vid Staten Veterinärmedicinska Anstalt. Av det obduktionsutlåtande som åklagaren har åberopat framgår bl.a. följande: Sammanfattning av gjorda obduktionsfynd:
- blödningar i underhud och muskulatur på rygg och höger sida vid övergången mellan bröst och bukhåla samt på båda bakbenen - multipla akuta revbensfrakturer på båda sidor av bröstkorgen med perforation av brösthinnan - sammanfallna lungor (pneumot--x) med lungblödningar - utbredda krosskador med blödningar i levern - blödning till bukhålan - blödningar i njurtrakten höger sida - krosskador och blödningar i höger binjure - bristningar och blödningar i bukspottkörteln - bristningar och blödningar i bukhålenätet - mindre losslitningsfraktur på den övre änden av båda skankbenen - fraktur av höger knäskål - blödning till båda knälederna och vänster höftled - maginnehåll i lungorna (agonal aspiration) - lindrig kronisk hudinflammadon på pungen - lindrig hudförtjockning och håravfall på öronlapparna
Pilango/Kuba
Redan nästa dag efter dumpningen började paret söka efter en ny valp. Kvinnan sa under rättegången att hon egentligen var emot det men att hon inte hade något att säga till om. Valet av valp föll på lilla amstaffvalpen Pilango, även namngiven som Kuba (tik och ca 10 veckor gammal), som de hämtade ca 6 timmars bilfärd bort. Pilango flyttade hem till paret i början av juni.
Misshandeln av Pilango började relativt omgående och det som utlöste mannens aggression var att Pilango hade råkat bita honom i läppen. Tiken nafsade precis som valpar gör men denna händelse gjorde mannen rasande ich utdelade ett hårt knytnävsslag mot valpens huvud. Den gnydde hjälplöst till svar, enligt kvinnan.
Enligt kvinnan misshandlade sedan mannen Pilango på ungefär samma sätt som han misshandlat Lillebror, med knytnävar mot huvud och kropp samt sparkar mot huvud, kropp och stryptag. Våldet trappades upp och skedde allt oftare mot den värnlösa lilla valpen. Även kvinnan misshandlades av mannen, enligt hennes utsago. Kvinnan sa att hon gick emellan många gånger för skydda Pilango och vid flera tillfällen försökt slita valpen ur mannens händer. Bland annat då han lyft upp Pilango och skakat denne.
Pilango börjar kissa blod till följd av sina skador och slutade även att äta, troligtvis till följd av att valpen fått fraktur på underkäken, avslagen tand samt fraktur höger okbåge och sprickbildning vänster okbåge. Den hade även fått en misstänkt blödning i skallen vilket fick tiken att gå vingligt. Den 18 juli avlider Pilango av sina skador. Paret vaknar nästa morgon och finner valpen död. Istället för att känslokallt dumpa kroppen som de gjorde med Lillebror väljer man en annan bisarr lösning. Men det tog fyra dagar innan mannen hade kommit på vad han skulle göra. Under tiden låg den döda valpen i badrummet i lägenheten i Tumba.
Mannen tänkte stycka kroppen i badrummet.
Han googlade också på hur en sådan styckning går till. Googlingen skedde både på tyska (han är tysk medborgare) och på turkiska. Sedan styckas kroppen, troligen i badrummet. Paret använde en kökslucka och en fogsvans, en kockkniv, två fruktknivar, en hammare och ett bryne. Kroppsdelarna låg sedan två veckor i en plastback med lock i badrummet. Liklukten spred sig och blev outhärdlig vilket fick kvinnan att lägga isbitar i plastbacken, som för att ta bort lukten. Till slut gick det inte att ha backen hemma, då dumpade paret delarna i tre olika containrar. Men – Pilangos huvud hade man sparat. Det var dessutom flått. Eventuellt letade paret efter valpens chipmärkning, enligt åklagaren. Paret hade inte registrerat eller försäkrat Pilango men troligen var avsikten att få ut nya försäkringspengar.
Redan den 23 juli åker paret för att titta efter en ny hundvalp. Kvinnan menade under rättegången att mannen hade tidigare givit upp hoppet om den då grovt misshandlade Pilango, att valpen aldrig skulle lära sig tycka om husse på grund av det. Nu ville han pröva med en ny valp. Men innan de hade hittat en ny valp blev det äntligen stopp. Kvinnan satt på balkongen den 9 augusti när hon såg polisen komma nere på gatan för en husrannsakan och för att gripa paret. Kvinnan väcker då mannen, som i all hast tar Pilangos flådda huvud, lindar in det i tidningspapper och lägger det i frysen – i tron om att polisen aldrig skulle titta där. Skallen var som nämnt flådd och ögon och ytteröron saknades. Förruttnelsen var höggradig, vilket försvårade bedömningen vid undersökningen.
Poliser, veterinärer, uppfödare, vänner till paret vittnade. Men två grannar avstod från att vittna mot mannen. De var livrädda för honom. Ett annat vittne, en uppfödare, berättade att mannen försökt köpa valp från honom vid två tillfällen. Den ena gången strax efter Lillebrors död och strax innan Pilango avled. Men uppfödaren fattade misstänkar och sa nej till mannen.
Under rättegången var det uppenbart att turkiska paret ljög till stora delar i polisförhöret om det grova djurplågeriet och dödandet. Kvinnan ändrade dock sin version under rättegången och pekade ut mannen som den drivande och försökte själv framstå som offer i en relation och ärlig på en del punkter. Hon sa sig älska djur och grät när hon berättade om misshandeln mot henne själv men rörde icke en min när åklagaren redogjorde för skadebilden mot de stackars valparna.
Mannen fortsatte förneka brott. Han satt även och skrattade och gjorde gester till sin pappa och bror (tillresta från antingen Tyskland eller Turkiet) som satt på åhörarbänken. Kvinnan berättade även att mannen hade hotat henne och hennes familj i Turkiet vilket fick till följd att mannens pappa skrattade i bakgrunden. Mannens bror satt samtidigt och log brett och lekte med sin mobiltelefon. Det framkom även att mannen hade lyckats nå kvinnan under häktningstiden via brev där han sa sig älska henne även om hon gav honom skulden för allt.
Angående hotbilden mot kvinnan och hennes familj vittnade hennes moster som bekräftande flera hot från mannen. Men trots flera polisanmälningar ledde de ingenstans. Brott kan inte styrkas, hette det. Mostern påpekade att kvinnan är en skötsam tjej, kommer från en stabil familj i Turkiet och tidigare pluggat på universitet. Vidare menade mostern att kvinnan var omhändertagande i Turkiet där hon hjälpte gatudjur, passade barn och brydde sig om gamla. Men efter att hon inlett relation med mannen förändrades hon. Ingen kontakt med släkt och vänner och vid försök att prata med henne meddelade hon kort att det inte fanns tid att prata. Kvinnan stängde även ner sin Facebooksida och upphörde med sina studier.
Åklagaren Lisa Dos Santos yrkade på 6 månader villkorlig dom plus kraftiga böter för kvinnan medan för mannens del hade åklagaren yrkat på två år, vilket är det längsta straffet man kan få, för Lillebrors död samt 1 år och sex månader för Pilangos död. Anledningen till det kortare yrkandet var att man bara funnit tikens huvud med dess skador men inte kroppen och därmed inte kunnat bevisa vilka skador som åsamkats kroppen.
Åklagaren hade även yrkat på ytterligare ett års fängelse för mannen då han hade 46 gram kokai
|
|
|
Post by eddietheeagle on Oct 18, 2012 19:00:57 GMT 1
*Tortyren av Shiva* Dagens sista fall av djurmisshandel som också bör uppmärksammas. Ni har vid det här laget läst om Lillebror och Pilango/Kuba. Det är en alldeles färsk händelse och Arslan fick sin dom så sent som igår. Tyvärr inträffade det förra året ytterligare ett liknande fall. Förövaren i det fallet heter Abdullah Ahmad Thabit som på det mest utstuderat psykopatiska sätt misshandlade och torterade ihjäl en sex månader gammal blandrastik i Linköping. 22-åringen hade erkänt brottet i polisförhör och beskrev att han kände sig stressad och ensam och att han blev irriterad på hunden som bajsade och kissade på golvet. - Hunden var jävligt jobbig, busig. Jag slog den. Den hoppade på mig och bet. Då tog jag mitt täcke. Jag skrek på den. Ströp med täcket så den inte kunde andas. Gjorde så några gånger, sen släppte jag, sa mannen i polisförhör. När polisen frågade hur han tänkte svarade han kort: - Tänkte ingenting. Hundvalpen var en sex månader gammal tik. Etologen, expert på djurs beteende, Irene Westerholm har tidigare sagt till Expressen.se att hunden måste ha känt en enorm skräck och ångest på grund av behandlingen som pågick i månader. - Den här hunden har dödats flera gånger och sedan väckts till liv, det är frågan om en utdragen tortyr. Jag har aldrig hört talas om något liknande inom vårt lands gränser, sa hon då. Nu vet vi att det tyvärr kan hända igen då det nyligen hänt. En skolklass hittade valpen Shiva med en påse runt huvudet. Påsen var fylld av blod och spyor, dvs hunden har kvävts med påsen runt huvudet. Bild på detta avskum finns på länken nedanför. Känsliga individer bör inte kolla länken nedanför c23.nu/2011/12/22/abdullah-ahmad-thabit-19891116-6711-mordade-sin-hund/"I det inspelade förhöret som visades på TV så satt AT välvårdad och välklädd med ett ångerfullt utseende. Han tog ett rep och snurrade det runt hennes hals innan han hängde upp henne på handduks-krokarna i badrummet och använde henne som slagpåse. Hon fick ta emot minst 5 hårda knytnävsslag som resulterade i att det skvätte blod på väggen. Och detta var bara en av attackerna den stackars valpen fick stå som oskyldig motståndare i."
|
|
Arcam
Björnligan
Proud Member Of The Number 77 Fanclub
|
Post by Arcam on Oct 18, 2012 19:45:38 GMT 1
välkommen till sverige! en skyddad plats för jordens avskum!
|
|
|
Post by eddietheeagle on Oct 18, 2012 19:54:49 GMT 1
Vill tydliggöra en sak - Jag har inte publicerat tråden pga namnen på förövarna. Det är helt och hållet slumpen att dom heter som dom gör. Jag kan garantera att jag skulle hängt ut personerna om det var svenskar också. Utan här är det enbart handlingarna jag diskuterar och vill lyfta fram då jag är en stor djurvän. I synnerhet av raserna amstaff o apbt som ligger mig väldigt varmt om hjärtat men som tyvärr alldeles för ofta hamnar i händerna på idiotjävlar som förstör hundarna.
Vädra gärna känslor, alla ni som läser. Men håll det andra pratet utanför. Inget ont mot dig Arcam. Det var mer en förvarning innan vi hamnar i den diskussionen och min tråd istället plockas bort för det vill jag inte. Jag vill lyfta upp dessa händelser för jag hoppas det kan bli en väckarklocka för vissa här på forumet. Att nästa gång ni ser någon behandla ett djur illa så kanske ni agerar.
En kvinna som har chattat med den här mannen på facebook efter händelsen har gjort en printscreen. Den skulle jag gärna vilja publicera här men hittar inga verktyg att publicera egna bilder. Mannen känner ingen som helst ånger över det han gjort, berättar att han spelat ångerfull i rätten samt mordhotar kvinnan upprepade gånger under chatten och kallar henne för ord som jag inte kan publicera här på forumet.
|
|
|
Post by eddietheeagle on Oct 18, 2012 20:59:23 GMT 1
|
|
|
Post by krickan on Oct 19, 2012 15:47:42 GMT 1
Satans svin! Borde flås levande och hängas på allmän plats för spöstraff!
|
|
|
Post by eddietheeagle on Oct 19, 2012 16:12:11 GMT 1
Eftersom jag inte kan publicera printscreenbilden så kommer här ett exakt citat ur konversationen så ni själva kan se hur "mycket" han ångrar sig över sina brott han begått. Det är personen Abdullah Thabit som skriver detta till kvinnan han chattar med. Orden och hoten är grova. Men vi ska inte dölja något denna människa har gjort eller sagt. Han är inte ett skit ångerfull över det han ställt till med. "och om du inte redan visste så lekte jag oskyldig i mina förhör för att locka sånna horunge svennar som dig såklart och såklart för att få mindre straff vilket jag kommer få i slutändan Jag har kontakter överallt och ditt namn kommer stå med i en lista redan idag. Du snackar skit om min familj va? Jag ska knulla dig i din smutsiga grav som kommer förberedas om några dagar din HORUNGE!!! Du vet dom som säljer zutt har bra med pengar och med dom pengarna kommer jag se till att du försvinner från den här världen. Du har gjort bort dig min lilla -- " Såhär såg Shiva ut på tiden då hon var lycklig och hade det bra hos sin första ägare. Men ägaren tvingades tyvärr sälja sin hund. tidningen.djurskyddet.se/2011/06/shiva-blev-bara-sex-manader/
|
|
|
Post by micke65 on Oct 19, 2012 17:12:23 GMT 1
fan vika svin ut med dom , fan jag jag bli så förbannad såna äckel ska vi ta hand om fy fan...
|
|