Arcam
Björnligan
Proud Member Of The Number 77 Fanclub
|
Post by Arcam on Oct 19, 2012 18:22:07 GMT 1
Vill tydliggöra en sak - Jag har inte publicerat tråden pga namnen på förövarna. Det är helt och hållet slumpen att dom heter som dom gör. Jag kan garantera att jag skulle hängt ut personerna om det var svenskar också. Utan här är det enbart handlingarna jag diskuterar och vill lyfta fram då jag är en stor djurvän. I synnerhet av raserna amstaff o apbt som ligger mig väldigt varmt om hjärtat men som tyvärr alldeles för ofta hamnar i händerna på idiotjävlar som förstör hundarna. Vädra gärna känslor, alla ni som läser. Men håll det andra pratet utanför. Inget ont mot dig Arcam. Det var mer en förvarning innan vi hamnar i den diskussionen och min tråd istället plockas bort för det vill jag inte. Jag vill lyfta upp dessa händelser för jag hoppas det kan bli en väckarklocka för vissa här på forumet. Att nästa gång ni ser någon behandla ett djur illa så kanske ni agerar. En kvinna som har chattat med den här mannen på facebook efter händelsen har gjort en printscreen. Den skulle jag gärna vilja publicera här men hittar inga verktyg att publicera egna bilder. Mannen känner ingen som helst ånger över det han gjort, berättar att han spelat ångerfull i rätten samt mordhotar kvinnan upprepade gånger under chatten och kallar henne för ord som jag inte kan publicera här på forumet. det faktum att du tolkade mitt inlägg, som något MOT invandrare ,säger mer om både dej och samhället, än om mej. "rasistfobin" i detta land har nått löjliga gränser,och kommer bara att bidraga till mer hat och misstro. i meningen "jordens avskum" menade jag att även infödda svenskar innefattas!!!.pekar i mitt inlägg mer på det tafatta samhälle sverige blivit ,där allt accepteras ,utom just vanligt hederligt folk.
|
|
|
Post by eddietheeagle on Oct 19, 2012 19:04:20 GMT 1
Där har du fel Arcam. Ordentligt fel kan jag säga. Som jag skrev, läs om och läs rätt, så syftade inte mitt svar till dig personligen, utan jag skrev och bad människor att inte vädra någon form av åsikter som får tråden nedstängd. Jag vill alltså hålla den öppen så jag kan nå ut till så många människor som möjligt. Detta som hänt är för jävligt och har tystats ner, och ju fler människor vi kan sprida detta till, desto bättre. Jag är långt ifrån en tafatt svensk ska du veta. I min värld är det öga för öga, tand för tand.
|
|
|
Post by eddietheeagle on Oct 19, 2012 19:45:23 GMT 1
Till er som tänker, men det var ju bara några hundar, inte människor. Låt mig stjäla några minuter av era liv och be er läsa följande - En hund är inte BARA en hund. En hund är, liksom dig själv, en levande varelse. Med känslor, med tankar, med behov. En hund kan känna rädsla, glädje, skräck, precis som dig. En hund kan förutse vad som ska hända, en hund har ett minne av saker som hänt, precis som dig. Föreställ dig Shivas skräck varenda gång Abdullah Thabit plockade fram repet som hon många gånger förut fått uppleva när han drog det runt hennes hals för att hänga upp henne i badrumskroken och slå henne så blodet pissade på väggarna. Föreställ dig Shivas skräck när Abdullah gick emot henne, som så många gånger förr, för att strypa henne till hon svimmade av, för att sedan väcka henne till liv och strypa henne igen av ren njutning. Föreställ dig att sitta instängd i detta helvete, utan någon som kan hjälpa dig, utan någon som ser dig, hör dig. Föreställ dig hundens skräck varenda gång hon hörde nycklarna i dörrlåset. En hund har samma intelligens som ett litet barn. Så säg aldrig att det bara var en hund.
Jag kommer uppdatera tråden så fort jag får ny information om någon av förövarna. Tills dess räcker det med den information som nu finns tillgänglig. Tack för eran läsning. Det betyder mycket att ni ville ta er tid att läsa enda hit!
Sist av allt. Bli nu inte ännu en människa som läser, känner, och om en tid har du glömt detta och lagt det bakom dig och skiter i vilket. Fråga dig själv om du inte kan avvara några minuter av ditt liv att visa ditt stöd på facebook, skriva ett inlägg på din egna sida, tala om detta för en vän, eller på annat vis sprida information om händelsen. Tillsammans är vi starka.
|
|
Arcam
Björnligan
Proud Member Of The Number 77 Fanclub
|
Post by Arcam on Oct 19, 2012 20:39:03 GMT 1
Där har du fel Arcam. Ordentligt fel kan jag säga. Som jag skrev, läs om och läs rätt, så syftade inte mitt svar till dig personligen, utan jag skrev och bad människor att inte vädra någon form av åsikter som får tråden nedstängd. Jag vill alltså hålla den öppen så jag kan nå ut till så många människor som möjligt. Detta som hänt är för jävligt och har tystats ner, och ju fler människor vi kan sprida detta till, desto bättre. Jag är långt ifrån en tafatt svensk ska du veta. I min värld är det öga för öga, tand för tand. menade inte heller till dej personligen ,utan mer ett uttryck av resignation,mot dagens tafatta sammhälle,,tycker det du gör är bra. öga för öga är det enda rätta.
|
|
|
Post by eddietheeagle on Dec 21, 2012 9:48:46 GMT 1
Senaste som hänt - efter rättegång kom man fram till att arslan skulle sitta häktad i väntan på fängelsevistelsen på ca två år som han tilldömdes. Helt plötsligt försätts arslan på fri fot då man ansåg att risken att han skulle fly landet ansågs som liten. Några timmar senare ryktades han befinna sig i tyskland. Sveriges rättssystem är ett pajassystem. Sverige - landet där det är mer synd om våldtäktsmän än våldtagna. Mer synd om mördare än mördade. Mer synd om pedofiler än om skändade barn. Vilket jävla land sverige har blivit tack vare flumpolitiker.
|
|