conny
Ungdomslirare
|
Post by conny on Jan 6, 2015 18:54:08 GMT 1
Min skadeglädje är stor ! Nu hoppas jag att han får sparken från SSK ! En person med noll ! empati och kan nervärdera människor som Janne Karlsson är långt ner på min skala och därför ....... Ha-ha
|
|
|
Post by matse on Jan 6, 2015 22:50:30 GMT 1
Sa han inte att han gick till SSK, för att de hade bättre ekonomiska förutsättningar att avancera? Janne måste ha glömt att han själv måste bidra för att laget ska lyckas. Det blev nog inte riktigt som han tänkt sig. Huddinge nästa? Hoppas han är nöjd med lönen i alla fall.
|
|
|
Post by khkkrille on Jan 7, 2015 5:37:26 GMT 1
Vilka små människor ni tycks vara..beklagligt..
|
|
|
Post by Sardaukar on Jan 7, 2015 8:05:21 GMT 1
Måste erkänna att skadeglädjen är ganska stor här också...
|
|
|
Post by Fd sponsor on Jan 7, 2015 9:18:17 GMT 1
Före detta anställda i Karlskrona Hockeyklubb har det inte så lätt tydligen. En kultur att häckla? Uppmuntrad från klubben i min mening. Allt från filmer till musikval.
När Jan Karlsson kom till KHK så var klubben i stor kris med ett sportsligt kaos, han kom ändå. När han lämnade var klubben i ekonomiskt kaos. Han är ingen karlskronit, han är ingen KHK-are. Han är där han får betalt för att göra sitt jobb. Detta kan man väl tycka är cyniskt men börja då häckla spelarna på isen, de byter klubb efter där de får betalt och trivs. Fel av mig, före detta spelare får också utstå en hel del. Angell, Jensen mfl har fått utstå en hel del.
Förstår inte skadeglädje. De vilka kastar första stenarna brukar man säga något om...
|
|
|
Post by qALLAHAN on Jan 7, 2015 9:25:07 GMT 1
Ärligt talat så var det helt logiskt att han kastade in handduken här. Det hade nog jag också gjort i det läget...
|
|
|
Post by Sverker on Jan 7, 2015 11:38:43 GMT 1
STORT SUCK åt vissa inlägg här.
|
|
|
Post by khkkrille on Jan 7, 2015 12:05:22 GMT 1
Ärligt talat så var det helt logiskt att han kastade in handduken här. Det hade nog jag också gjort i det läget... Ja han såg till sitt eget vilket är helt naturligt, jag hade med stuckit från ett företag som man inte vet från dag till dag om det ska kursa eller inte om jag fått erbjudande från ett annat med stabil grund och säkert bättre lön. Att han drar iväg en och annan kommentar mmed glimten i ögat riktat mot oss lägger jag ingen vikt vid.
|
|
|
Post by chriande on Jan 7, 2015 12:12:53 GMT 1
Före detta anställda i Karlskrona Hockeyklubb har det inte så lätt tydligen. En kultur att häckla? Uppmuntrad från klubben i min mening. Allt från filmer till musikval. När Jan Karlsson kom till KHK så var klubben i stor kris med ett sportsligt kaos, han kom ändå. När han lämnade var klubben i ekonomiskt kaos. Han är ingen karlskronit, han är ingen KHK-are. Han är där han får betalt för att göra sitt jobb. Detta kan man väl tycka är cyniskt men börja då häckla spelarna på isen, de byter klubb efter där de får betalt och trivs. Fel av mig, före detta spelare får också utstå en hel del. Angell, Jensen mfl har fått utstå en hel del. Förstår inte skadeglädje. De vilka kastar första stenarna brukar man säga något om... Att JK kom för att han inte kunde tacka nej till ett väldigt lukrativt löneavtal enl. "Aftonbladets redovisning för 2013 Janne Karlsson, tränare 1 402 970 kr"
|
|
|
Post by khkkrille on Jan 7, 2015 13:55:54 GMT 1
Skulle du tackat nej till den summan? Vi var ett öag i kaos..såklart att det då kostar extra att få hit en så meriterad tränare. Fast helst skulle han väl kommit hit och fått vatten och bröd och bo i en etta..... Fan gå till er själva nån gång ibland
|
|
|
Post by Sardaukar on Jan 7, 2015 14:25:32 GMT 1
Jag var ett stort fan av Janne Karlsson även innan han kom till KHK, och han var värd en hög lön. Men sättet han lämnade på gjorde att han sjönk rejält i mina ögon. Det är så jäkla skönt att se att man inte kan köpa till sig framgång, som i fallet med SSK. Han hade förmodligen lyckats minst lika bra som Pelle om han stannat kvar. Hoppas verkligen han har fått sig en tankeställare...
|
|
|
Post by Sverker on Jan 7, 2015 14:53:09 GMT 1
Jag skulle nog avvakta med att dömma ut SSK. Skulle de komma topp 8 kan vad som helst hända.
|
|
|
Post by khkkrille on Jan 7, 2015 15:20:08 GMT 1
Jag var ett stort fan av Janne Karlsson även innan han kom till KHK, och han var värd en hög lön. Men sättet han lämnade på gjorde att han sjönk rejält i mina ögon. Det är så jäkla skönt att se att man inte kan köpa till sig framgång, som i fallet med SSK. Han hade förmodligen lyckats minst lika bra som Pelle om han stannat kvar. Hoppas verkligen han har fått sig en tankeställare... Vaddå sättet han lämnade på? Hur hade du själv gjort? Valet stod mellan ett lag som inte visste om de skulle existera till hösten och ett lag som satsa stenhårt mot SHL..hur hade du valt??
|
|
|
Post by qALLAHAN on Jan 7, 2015 15:21:37 GMT 1
Han hade väl helt rätt i att han hade helt andra förutsättningar där OCH en säkrare sits att alls ha ett jobb...
|
|
|
Post by Zäta on Jan 7, 2015 15:24:23 GMT 1
Han va väl dessutom avlönad utav Lakers den säsongen? Är ju inte KHK som betalt hela den summan?
|
|