|
Post by matse on Feb 21, 2013 8:37:44 GMT 1
Klart att Janne väljer Elitserien om han får chansen. Det gäller att passa på så länge namnet är någorlunda hett.
|
|
|
Post by kaptensvart on Feb 27, 2013 23:13:01 GMT 1
Klarar Janne att fixa det Allsvenska kontraktet, tillsammans med spelarna, så bryr jag mig inte om han tar ett tränarjobb i Saik eller Ryssland.... Bara jävligt glad om vi ror denna säsong i hamn... Litar på Janne och Boysen!
|
|
|
Post by chriande on Mar 4, 2013 16:07:38 GMT 1
Nej, Janne Karlsson lyckades inte med konststycket att slå Tomas Kempe i antal poäng/match.
Kempe 11 matcher / 9p = 0,81p Karlsson 37 matcher / 28p = 0,75p Höök/Tobbe 4 matcher 0p.
I de sista 13 omg tog Laget 0,90p vilket i sig inte räckt för att hålla oss kvar i Alls om vi klarat det över hela säsongen. Det hade givit 47p och det krävdes 56p.
Det visar än en gång att tränarbyte oftast inte ger någon effekt på lång sikt, utan det är spelarmaterialet och förnyelse av dessa som ger den bästa effekten.
|
|
|
Post by time on Mar 4, 2013 16:23:34 GMT 1
Nej, Janne Karlsson lyckades inte med konststycket att slå Tomas Kempe i antal poäng/match. Kempe 11 matcher / 9p = 0,81p Karlsson 37 matcher / 28p = 0,75p Höök/Tobbe 4 matcher 0p. I de sista 13 omg tog Laget 0,90p vilket i sig inte räckt för att hålla oss kvar i Alls om vi klarat det över hela säsongen. Det hade givit 47p och det krävdes 56p. Det visar än en gång att tränarbyte oftast inte ger någon effekt på lång sikt, utan det är spelarmaterialet och förnyelse av dessa som ger den bästa effekten. Exakt. Det visade ju även den undersökning jag länkade till när Kempe fick gå.
|
|
|
Post by kaffe on Mar 4, 2013 16:45:35 GMT 1
Nej, Janne Karlsson lyckades inte med konststycket att slå Tomas Kempe i antal poäng/match. Kempe 11 matcher / 9p = 0,81p Karlsson 37 matcher / 28p = 0,75p Höök/Tobbe 4 matcher 0p. I de sista 13 omg tog Laget 0,90p vilket i sig inte räckt för att hålla oss kvar i Alls om vi klarat det över hela säsongen. Det hade givit 47p och det krävdes 56p. Det visar än en gång att tränarbyte oftast inte ger någon effekt på lång sikt, utan det är spelarmaterialet och förnyelse av dessa som ger den bästa effekten. Exakt. Det visade ju även den undersökning jag länkade till när Kempe fick gå. Det funkade ju hyfsat för Almtuna.
|
|
|
Post by qALLAHAN on Mar 4, 2013 16:59:22 GMT 1
Nej, Janne Karlsson lyckades inte med konststycket att slå Tomas Kempe i antal poäng/match. Kempe 11 matcher / 9p = 0,81p Karlsson 37 matcher / 28p = 0,75p Höök/Tobbe 4 matcher 0p. I de sista 13 omg tog Laget 0,90p vilket i sig inte räckt för att hålla oss kvar i Alls om vi klarat det över hela säsongen. Det hade givit 47p och det krävdes 56p. Det visar än en gång att tränarbyte oftast inte ger någon effekt på lång sikt, utan det är spelarmaterialet och förnyelse av dessa som ger den bästa effekten. Inte ens bättre spelarmaterial har ju hjälpt...vilket är ett mysterium. Kempe regerade ju, med tanke på att han dessutom hade mkt sämre lag!
|
|
|
Post by kaptensvart on Mar 4, 2013 18:09:00 GMT 1
Nej, Janne Karlsson lyckades inte med konststycket att slå Tomas Kempe i antal poäng/match. Kempe 11 matcher / 9p = 0,81p Karlsson 37 matcher / 28p = 0,75p Höök/Tobbe 4 matcher 0p. I de sista 13 omg tog Laget 0,90p vilket i sig inte räckt för att hålla oss kvar i Alls om vi klarat det över hela säsongen. Det hade givit 47p och det krävdes 56p. Det visar än en gång att tränarbyte oftast inte ger någon effekt på lång sikt, utan det är spelarmaterialet och förnyelse av dessa som ger den bästa effekten. Inte ens bättre spelarmaterial har ju hjälpt...vilket är ett mysterium. Kempe regerade ju, med tanke på att han dessutom hade mkt sämre lag! Kempe tyckte väl det laget han hade var bra!? En otroligt skillnad på spelet nu när Janne fått en tid på sig att prägla spelet... Skönt att inte behöva sitta på läktaren och beskåda 5 st yra höns på isen i varje byte!! Blir nog bra detta i slutändan, skall du se...
|
|
|
Post by Sverker on Mar 4, 2013 19:00:48 GMT 1
Hade Kempe varit kvar, hade KHK inte tagit 30 p! INGEN ville ju spela med honom som tränare, har ni inte förstått det? Så den statistiken är helt ointressant, tyvärr!
|
|
|
Post by kaptensvart on Mar 4, 2013 19:27:45 GMT 1
Hade Kempe varit kvar, hade KHK inte tagit 30 p! INGEN ville ju spela med honom som tränare, har ni inte förstått det? Så den statistiken är helt ointressant, tyvärr! Word, Sverker!
|
|
|
Post by qALLAHAN on Mar 4, 2013 20:32:56 GMT 1
Hade Kempe varit kvar, hade KHK inte tagit 30 p! INGEN ville ju spela med honom som tränare, har ni inte förstått det? Så den statistiken är helt ointressant, tyvärr! Haha...svart på vitt..hur kan det då vara ointressant?? Att vi mot alla odds tagit ÄNNU färre poäng med Janne, är ju ren fakta! Ville spelarna då spela under Kempe i början, eftersom de tog poäng? Ville ha bort Kempe i två år, men faktum kvarstår! Spelet är roligare att titta på, men det bjuds på mål hela tiden (trots bättre backar)...anfallarna hittar inte de öppna lägena och powerplayet, skulle jag vilja säga, är det sämsta i mannaminne (trots bättre forwards). Ja, boxplayet är ofta lika uselt, med odugligt markeringsspel. Nu frågar jag mig nästan om det inte varit bättre med Kempespel i kvalserien, för vi KAN ju inte förvalta frejdigt spel med poäng!? Historiskt så lönar det sig nästan aldrig att spela fint i en kvalserie, utan det ska vara gnetspel.. Nu gör jag en analys, utan förutfattade meningar angående tränarna...för alla vet väl vad jag tyckte om Kempe..
|
|
|
Post by chriande on Mar 4, 2013 21:22:52 GMT 1
Nej, ingen ville ha Kempe kvar, inte jag heller, men man bytte väl tränare för att få till ett bättre spel som i förlängningen skulle ge mera poäng och en bättre tabellplacering än dåvarande.
Jag hävdar med en dåres envishet att det var dödsdömt med det spelarmaterialet som stod till Janne Karlssons förfogande vid övertagandet. Antagligen fick han order om att de spelare som tog upp laget i Allsv. skulle vara med på hela resan, för i KHK-ledningen med Höök i spetsen tyckte att dessa räckte gott och väl till för Allsvenskan. Eller fick han inte ta hit de spelare som han ville ha eller tog han helt enkelt hit spelare som inte räckte till, för det kom aldrig någon vändning. Hur som helst har det varit en bedrövlig säsong med lån och felvärvningar.
Under hela resan har det inte funnits någon leadingline som utgjort ett direkt hot mot motståndarna utan vi har hela tiden spelat i underläge i matcherna, klarar vi av att hålla oss kvar i Allsv. så måste detta vara prio ett nästa säsong, 1 eller 2 5:or som är i toppklass i Allsv.
I Kvalserien kan vi inte spela med huvudet under armen och bara tuta och köra på allt, här gäller att vara taktisk och inte rusa på och få den ena kontringen efter den andra mot sig, utan hela tiden vara vaksam och värdera lägena och inte ge bort pucken i onödan. Vi får heller inte gå ner i speltempo, då bjuder vi in motståndarna i matchen helt gratis.
|
|
|
Post by khkkrille on Mar 4, 2013 21:27:28 GMT 1
Det spelar inte så stor roll för mej personligen, Janne har infört en hockey som jag själv föredrar och jag tror det bär frukt till sist! Mest relevant är det ju att just Janne är vår tränare idag så förstår inte allt tjat om Kempe? Han hade inte spelarnas förtroende..är helt enig med Sverker att det troligtvis blivit mindre poäng och antagligen kaos i klubben om han fått fortsätta
|
|
|
Post by khkkrille on Mar 4, 2013 21:31:01 GMT 1
Chriande//jag tror inte han hade något val..man hade inte råd att ge honom det han behövde helt enkelt!
|
|
|
Post by chriande on Mar 4, 2013 21:39:07 GMT 1
Chriande//jag tror inte han hade något val..man hade inte råd att ge honom det han behövde helt enkelt! Tyvärr, är det antagligen den enkla förklaringen eller sanningen.
|
|
|
Post by kaptensvart on Mar 4, 2013 22:09:32 GMT 1
Hade Kempe varit kvar, hade KHK inte tagit 30 p! INGEN ville ju spela med honom som tränare, har ni inte förstått det? Så den statistiken är helt ointressant, tyvärr! Haha...svart på vitt..hur kan det då vara ointressant?? Att vi mot alla odds tagit ÄNNU färre poäng med Janne, är ju ren fakta! Ville spelarna då spela under Kempe i början, eftersom de tog poäng? Ville ha bort Kempe i två år, men faktum kvarstår! Spelet är roligare att titta på, men det bjuds på mål hela tiden (trots bättre backar)...anfallarna hittar inte de öppna lägena och powerplayet, skulle jag vilja säga, är det sämsta i mannaminne (trots bättre forwards). Ja, boxplayet är ofta lika uselt, med odugligt markeringsspel. Nu frågar jag mig nästan om det inte varit bättre med Kempespel i kvalserien, för vi KAN ju inte förvalta frejdigt spel med poäng!? Historiskt så lönar det sig nästan aldrig att spela fint i en kvalserie, utan det ska vara gnetspel.. Nu gör jag en analys, utan förutfattade meningar angående tränarna...för alla vet väl vad jag tyckte om Kempe.. Kanske för att Allvenskan är bättre än vad många trode, Mr Q...
|
|