|
Post by Sverker on Mar 5, 2013 18:13:09 GMT 1
Hade Kempe varit kvar, hade KHK inte tagit 30 p! INGEN ville ju spela med honom som tränare, har ni inte förstått det? Så den statistiken är helt ointressant, tyvärr! Haha...svart på vitt..hur kan det då vara ointressant?? Att vi mot alla odds tagit ÄNNU färre poäng med Janne, är ju ren fakta! Ville spelarna då spela under Kempe i början, eftersom de tog poäng? Ville ha bort Kempe i två år, men faktum kvarstår! Spelet är roligare att titta på, men det bjuds på mål hela tiden (trots bättre backar)...anfallarna hittar inte de öppna lägena och powerplayet, skulle jag vilja säga, är det sämsta i mannaminne (trots bättre forwards). Ja, boxplayet är ofta lika uselt, med odugligt markeringsspel. Nu frågar jag mig nästan om det inte varit bättre med Kempespel i kvalserien, för vi KAN ju inte förvalta frejdigt spel med poäng!? Historiskt så lönar det sig nästan aldrig att spela fint i en kvalserie, utan det ska vara gnetspel.. Nu gör jag en analys, utan förutfattade meningar angående tränarna...för alla vet väl vad jag tyckte om Kempe.. Tyvärr hade det varit än värre om Kempe varit kvar.
|
|
|
Post by benderman on Mar 25, 2013 21:04:02 GMT 1
Har ni varit nöjda med Janne? Visst har det kanske varit roligare för spelare och dom gick i alla fall med leende på läpparna till träningen (som viss person var noga att påpeka) men i det stora hela undrar jag om ni är nöjda med Jannes arbete?
|
|
|
Post by Zäta on Mar 25, 2013 22:16:13 GMT 1
Har ni varit nöjda med Janne? Visst har det kanske varit roligare för spelare och dom gick i alla fall med leende på läpparna till träningen (som viss person var noga att påpeka) men i det stora hela undrar jag om ni är nöjda med Jannes arbete? Helt nöjda kan vi så klart inte vara. Vi har fortfarande inget PP att tala om tex.
|
|
|
Post by 31an on Mar 25, 2013 22:34:33 GMT 1
Har ni varit nöjda med Janne? Visst har det kanske varit roligare för spelare och dom gick i alla fall med leende på läpparna till träningen (som viss person var noga att påpeka) men i det stora hela undrar jag om ni är nöjda med Jannes arbete? Inte ett dugg nöjd med Janne. Utan att jämföra med Kempe, bättre/sämre, så är jag mkt missnöjd. Inte levt upp ett skit till mina förväntningar. Men det är ju kul att de ha så bra träningar. Kanske ska gå å kolla på de då istf matcherna...
|
|
|
Post by qALLAHAN on Mar 25, 2013 22:36:19 GMT 1
Från att varit överlycklig, är jag nu rejält irriterad på honom. Det började med Höglund, som hade bra målprocent på sidan skott. Sedan har han vägrat låta nästa riktiga målskytt, Pölle, spela. Och droppen är när han säger att Timo är bedrövlig. Vad fan är då Modig? ÄRKESOPA?
Och som nämns..inget pp...folk rullar runt i femmorna...bp är väl ingen höjdare heller... Med tanke på förhoppningarna, så är jag MYCKET missnöjd!
|
|
|
Post by khkkrille on Mar 25, 2013 22:43:47 GMT 1
Med tanke på förutsättningarna som var när han kom och hur det varit med spelare som kommit och gått så tror jag rent spekulativt då att ingen kunnat gjort det bättre heller.Hittar inget konkret som jag kan peka på iaf.Visst kan man tycka att PP skullesett bättre ut men enligt Sverker som ju varit spelare så brukar spelarna vara delaktiga i det där. Enda lilla jag kan tycka man borde gjort är att man skulle satt upp Kevin som fforward och det gjorde man ikväll. Att det gått dåligt anser jag vara materialets fel.
|
|
|
Post by khkkrille on Mar 25, 2013 22:46:07 GMT 1
Från att varit överlycklig, är jag nu rejält irriterad på honom. Det började med Höglund, som hade bra målprocent på sidan skott. Sedan har han vägrat låta nästa riktiga målskytt, Pölle, spela. Och droppen är när han säger att Timo är bedrövlig. Vad fan är då Modig? ÄRKESOPA? Och som nämns..inget pp...folk rullar runt i femmorna...bp är väl ingen höjdare heller... Med tanke på förhoppningarna, så är jag MYCKET missnöjd! Har du ställt dig frågan varför Högga, Pölle och Timo varit bänkade/fått skit? Är det för att jävlas med supportrarna tror du?
|
|
|
Post by qALLAHAN on Mar 25, 2013 23:59:36 GMT 1
har ställt frågan till många, men jag vet inte om någon haft en förklaring. Janne verkar bara vara ännu en sån där tjurskalle, som får för sig saker. Sedan ska det vara så oavsett vad som händer. Och kom för fan inte och skyll på materialet fortfarande! Det är dessutom MYCKET bättre än när Kempe var här!
|
|
|
Post by khkkrille on Mar 26, 2013 10:16:46 GMT 1
Så du tycker Janne har haft ett bra lag? Nja..håller inte med dig..med spelare som inte ens höll toppklass i ettan som stomme och "spetsvärvningar" (Jensen, högga, kent) som inte är värda namnet så tycker jag inte han haft så bra förutsättningar som du vill påskina. Har tänkt på en sak till, Alla spelare som förlängdes med och som värvades INFÖR säsongen var väl värvade för att passa in i Kempes system? Där kan vi ha en av förklaringarna att det gått som det gjort då ju deras filosofi skiljer sej markant från varandra. Och nä, lån är ingen bra lösning om man ska bygga ett lag men man var mer eller mindre tvingade till det = inga bra förutsättningar. Ge Janne en chans att med Höök bygga ett lag från början av en säsong så ska du få se att resultaten blir ett annat, men chansen att du skulle bli nöjd är väl ändå obefintlig? Att tänka en gång till menar jag ju att det finns en anledning till varför de är bänkade, det kan ju vara vad som helst som att de är för dåliga, inte spelar på sättet Janne vill, inte vara bra för gruppen etc etc, det är sådant jag menar att du kan ha i åtanke innan du dömmer folk till höger och vänster! Är du sådan i vanliga livet med?
|
|
|
Post by Sverker on Mar 26, 2013 10:22:43 GMT 1
Ge Janne en chans att med Höök bygga ett lag från början av en säsong så ska du få se att resultaten blir ett annat, men chansen att du skulle bli nöjd är väl ändå obefintlig? Vi har kontrakterat Timo för nästa säsong och då är frågan om Janne överhuvudtaget kan vara kvar efter hans sågning av honom i pressen efter TAIF matchen. För inte är väl tanken att vi ska ha en 38-årig målvakt som reserv?!?!?
|
|
|
Post by khkkrille on Mar 26, 2013 10:39:59 GMT 1
Skulle jag välja mellan att Janne är kvar och Timo är kvar så ligger min röst på Janne. Min personliga tanke har hela tiden varit att Timo ska trappa ner och lira andrafiolen bakom en yngre förmåga som är vassare men blir det ettan så duger Timo mer än väl.
|
|
|
Post by Sverker on Mar 26, 2013 10:46:53 GMT 1
Skulle jag välja mellan att Janne är kvar och Timo är kvar så ligger min röst på Janne. Min personliga tanke har hela tiden varit att Timo ska trappa ner och lira andrafiolen bakom en yngre förmåga som är vassare men blir det ettan så duger Timo mer än väl. Tror du Timo vill spela "andrafiol"? Det tror inte jag.
|
|
|
Post by khkkrille on Mar 26, 2013 10:55:13 GMT 1
Det vet jag inte men trodde det var en förutsättning för kontraktsförlängningen. Åtminstone hoppas jag på det.
|
|
|
Post by qALLAHAN on Mar 26, 2013 10:58:45 GMT 1
Så du tycker Janne har haft ett bra lag? Nja..håller inte med dig..med spelare som inte ens höll toppklass i ettan som stomme och "spetsvärvningar" (Jensen, högga, kent) som inte är värda namnet så tycker jag inte han haft så bra förutsättningar som du vill påskina. Har tänkt på en sak till, Alla spelare som förlängdes med och som värvades INFÖR säsongen var väl värvade för att passa in i Kempes system? Där kan vi ha en av förklaringarna att det gått som det gjort då ju deras filosofi skiljer sej markant från varandra. Och nä, lån är ingen bra lösning om man ska bygga ett lag men man var mer eller mindre tvingade till det = inga bra förutsättningar. Ge Janne en chans att med Höök bygga ett lag från början av en säsong så ska du få se att resultaten blir ett annat, men chansen att du skulle bli nöjd är väl ändå obefintlig? Att tänka en gång till menar jag ju att det finns en anledning till varför de är bänkade, det kan ju vara vad som helst som att de är för dåliga, inte spelar på sättet Janne vill, inte vara bra för gruppen etc etc, det är sådant jag menar att du kan ha i åtanke innan du dömmer folk till höger och vänster! Är du sådan i vanliga livet med? Höök, Höök, Höök...när får jag svar på vad Höök gjort, som gör honom fantastiskt? Han lyckades i stort sett inte med någonting innan transferfönstret stängde. Jo Kevin...men honom sågar DU! JLGP?? Hyvönen?? McDonell?? Lånestrategin?? Hur smart var han med Rögleaffären?? OSV OSV
|
|
|
Post by khkkrille on Mar 26, 2013 11:02:08 GMT 1
Det har jag redan förklarat för dig i olika trådar, det behöver jag väl inte traggla igen?
|
|