|
Post by koffus on Nov 28, 2012 21:35:21 GMT 1
Här kommer uttalshjälpen från Nybro. Pratade med Kevin under hans tid i Nybro och frågade då hur man enklast uttalar hans efternamn. "Höckföjj" är väl så nära man kan komma om man inte är fransos sa han
|
|
|
Post by sheriff on Nov 28, 2012 21:58:45 GMT 1
Här kommer uttalshjälpen från Nybro. Pratade med Kevin under hans tid i Nybro och frågade då hur man enklast uttalar hans efternamn. "Höckföjj" är väl så nära man kan komma om man inte är fransos sa han H:et är stumt i franskan. Så Öckföjj.
|
|
|
Post by adamjivblad on Nov 28, 2012 22:17:29 GMT 1
Här kommer uttalshjälpen från Nybro. Pratade med Kevin under hans tid i Nybro och frågade då hur man enklast uttalar hans efternamn. "Höckföjj" är väl så nära man kan komma om man inte är fransos sa han H:et är stumt i franskan. Så Öckföjj. Inte för att vara duktig, men det är främst spanska som har stumt H. Dock förekommer det i franska också, men vissa ord/namn uttalas med H. Sätter du "le" för H så blir H:et stumt! Hoppas han kan hjälpa er från KS
|
|
|
Post by sheriff on Nov 28, 2012 22:27:24 GMT 1
H:et är stumt i franskan. Så Öckföjj. Inte för att vara duktig, men det är främst spanska som har stumt H. Dock förekommer det i franska också, men vissa ord/namn uttalas med H. Sätter du "le" för H så blir H:et stumt! Hoppas han kan hjälpa er från KS Inte för att vara duktig men har fått det från två olika fransklärare. Sen var det en fransman i TV som sa att de aldrig uttalar H:et, någonsin. Jag antar Öckföjj tror att han spelar i KK.
|
|
|
Post by time on Nov 28, 2012 22:41:58 GMT 1
Bienvenue!
|
|
|
Post by qALLAHAN on Nov 29, 2012 1:00:18 GMT 1
Och jag har också efterlyst att försöka göra av med stjärnor, som är mer av svarta hål. Supernovor? Yes, de var supernovor, precis innan de kom hit...och dog...life of a big star...
|
|
|
Post by adamjivblad on Nov 29, 2012 10:05:19 GMT 1
Inte för att vara duktig, men det är främst spanska som har stumt H. Dock förekommer det i franska också, men vissa ord/namn uttalas med H. Sätter du "le" för H så blir H:et stumt! Hoppas han kan hjälpa er från KS Inte för att vara duktig men har fått det från två olika fransklärare. Sen var det en fransman i TV som sa att de aldrig uttalar H:et, någonsin. Jag antar Öckföjj tror att han spelar i KK. Jasså, franskaläraren i min gamla skola sa iaf att man uttalade det ibland... Men skitsamma, hoppas han höjer ert spel!
|
|
|
Post by Medgångssupportern on Nov 29, 2012 10:10:54 GMT 1
Här kommer uttalshjälpen från Nybro. Pratade med Kevin under hans tid i Nybro och frågade då hur man enklast uttalar hans efternamn. "Höckföjj" är väl så nära man kan komma om man inte är fransos sa han H:et är stumt i franskan. Så Öckföjj. Så Kevin och denna fransmannen har alltså fel? sv.forvo.com/word/hecquefeuille/
|
|
|
Post by qALLAHAN on Nov 29, 2012 10:32:47 GMT 1
ja, där hörs väldigt mycket HHHHHH..men fransmannen kanske har fel dialekt.. ;D
|
|
|
Post by sheriff on Nov 30, 2012 1:45:37 GMT 1
ja, där hörs väldigt mycket HHHHHH..men fransmannen kanske har fel dialekt.. ;D Den fransmannen kanske bodde i Frankrikes svar på Torhamnslandet? 21 sekunder in hör man inget h på den här iaf. Å andra sidan låter det mer Eckföjj och inte Öckföjj. Charlie har en uppgift kvar i livet innan pensionen, och det är att utreda detta universala problem. =) www.youtube.com/watch?v=HruinK431Ro
|
|
|
Post by sheriff on Nov 30, 2012 1:47:24 GMT 1
Jag hävdar fortfarande att Ottinger uttalas Åttinger så vad vet jag?
|
|
|
Post by time on Dec 1, 2012 8:16:26 GMT 1
Vet inte om det skrivits någon annanstans.
Men Kevin är i alla fall spelklar tills matchen mot VIK.
|
|
|
Post by jompa on Dec 1, 2012 8:47:20 GMT 1
Välkommen
|
|
|
Post by Rickard "Charlie" Karlsson on Dec 1, 2012 9:25:11 GMT 1
Jag slet i två år för att få Calle - och några till - att säga "tjämpe" och inte "kempe" med hårt k. Stavningen med Tomas var också ett elände. Övervägde ett tag att kalla Calle Challe (bara för att retas). Kevin känns i detta sammanhang som ett omöjligt uppdrag (ja, inte förnamnet för där torde väl allt vara klart eller?). Men min rekommendation är att forma h:et tydligt med munnen men svälja det i sista sekunden. Då ser det rätt ut även om det skulle låta för djävligt. En sorts strategi som kan funka i de mest spridda sammanhang...
|
|
|
Post by affetwin on Dec 1, 2012 11:01:58 GMT 1
Kevin spelklar!
|
|