|
Post by time on Jan 13, 2013 10:08:40 GMT 1
Efter avancemanget t HA så pratades det om samarebete med andra klubbar. De som då nämndes var Växjö och Mörrum. Men allteftersom tiden gick så verkade det istället bli Rögle och KIK.
Vad gäller nu?
|
|
|
Post by Zäta on Jan 13, 2013 11:29:12 GMT 1
Det har väl varit en hel del klubbar denna säsongen. Rögle,Växjö.Modo,Mörrum,OIK,IFK Arboga,KIK, Skellefteå. Det är säkert fler...........
|
|
|
Post by time on Jan 13, 2013 11:48:37 GMT 1
Det har väl varit en hel del klubbar denna säsongen. Rögle,Växjö.Modo,Mörrum,OIK,IFK Arboga,KIK, Skellefteå. Det är säkert fler........... Absolut. Men jag tänkte mer på ett organiserat samarbete med en klubb i ES och en i ettan som det talades om.
|
|
|
Post by qALLAHAN on Jan 13, 2013 12:01:32 GMT 1
Växjöspelare hade jag faktiskt väntat mig ett antal. Tänk om Linder kunde bundits hela säsongen.... Samtidigt hatar jag ju lånande, så jag vill inte veta av några samarbete. Detta är en marknad med konkurrerande parter...ingen gör något annat än för egen vinning i slutändan. Hur ofta gynnar det båda parter som det svamlas om? Hur ofta är det inte den svaga som nästan bara förlorar på det? I detta avseende är jag traditionell och konservativ! Det gick utan lånande förr..varför behövs det mer nu? Är det de stora som känner behovet och på så sätt styr? "Vad skulle vi gjort med alla skador", säger någon...ja, det är lika för alla...ha en trupp, som du ska räcka till från början. Inte det vi hörde om målvakterna.."vi har en plan om det händer något med Timo"...jo, tjena...
|
|
|
Post by Sverker on Jan 13, 2013 15:38:08 GMT 1
Kan det vara så här man tänkte inför säsongen? Vi kör på denna trupp, funkar det inte lånar/köper vi in nytt. När det visade sej att det inte räckte, började man låna/köpa. Det räckte inte heller, för att då lugna supporters/sponsorer var man tvungna att agera. Hur ska man då lugna dessa? Jo vi tar någon "känd" spelare, det blev tyvärr Hannes H!?!? Många supporters jublade, kanske även sponsorer. Det blev ett praktfiasko, tur man ändå bara skrev på en månad!
De lån man gjort efter det med yngre spelar tycker jag ändå varit ok och värvningen av nr 8 gillar jag skarpt.
Som time skriver, vi måste ha ett mer etablerat samarbete med ES och Div 1 lag. Varför har VIK och inte KHK samarbete med KRIF, det är en gåta för mej!?!?
|
|
|
Post by time on Jan 13, 2013 16:57:30 GMT 1
Ja och ett samarbete där man vet var man har varandra.
Typ Färjestad - Bofors (som det tidigare fungerade)
|
|
|
Post by Zäta on Jan 16, 2013 22:00:19 GMT 1
Nisse hängde 2 kassar i Rögles vinstmatch mot Brynäs idag..........
|
|
|
Post by khkkrille on Jan 16, 2013 22:49:46 GMT 1
Mm verkar som att Rögle gjorde helt rätt i att ta hem honom och inte som vissa verkade tro att rögle bara ville pissa på oss
|
|