|
Post by time on Jan 20, 2013 8:24:30 GMT 1
|
|
|
Post by ristoloob on Jan 22, 2013 18:18:40 GMT 1
Nu när det är sagt från alla håll att vårt mål är att visa i KS att vi är ett Allsvenskt lag även kommande så kommer även dessa frågor fram. Jag har fullt förtroende för Janne K och vad han kan få ut ur våran kommande trupp som snart är satt. Apropå satt... Hur är upplägget för KS när det gäller säsongskorten för både sittplats och ståplats? Kommer det att kosta? Ifall det kostar vad kommer det att kosta? En symbolisk summa för att se till att supportrarna fyller TAK? En femhundring jämnt? 900 kronor?
|
|
|
Post by ksoze on Jan 22, 2013 18:36:58 GMT 1
Har sagt det innan.. allt över 500 kr är skandal! Vi har genomlidit denna säsongen och stöttat laget i vått och torrt, nu är det dags att visa att de verkligen bryr sig om oss supporters och därav ger oss ett mycket fördelaktig pris, annars blir det nog svårt att fylla TAK.
Personligen ligger mitt pristak på just 500 kr, har redan lagt 5000+100kr/match.
|
|
|
Post by dragkrok on Jan 22, 2013 19:38:20 GMT 1
Jag har ingen förståelse alls för er som anser att kvalserien ska vara gratis/väldigt låg entré
ALLA tidigare PO/kvalserier har kostat pengar, VARFÖR skulle man plötsligt inte ta betalt i HA?.....bara för att det är negativt kval så innebär väl inte det att kostnaderna uteblir.
Kommer inte ihåg vad jag betalade för kvalseriekortet i fjol, tror det var i trakterna av 900.....förväntar mig att jag får lägga ungefär samma peng i år (slipper dock köpa massa lösbiljetter till PO-matcher innan KS).
Någon gång måste resan plana ut, eller trodde ni på allvar att vi skulle kvala uppåt redan första året i HA???
KHK är i hockeyallsvenskan för att stanna och JAG kommer betala för att se dom göra det!
|
|
|
Post by kaffe on Jan 22, 2013 19:46:50 GMT 1
... KHK är i hockeyallsvenskan för att stanna och JAG kommer betala för att se dom göra det! Härligt att höra Dragkrok! Jag med!
|
|
|
Post by khkkrille on Jan 22, 2013 20:24:30 GMT 1
Haha helt riktigt dragkrok finns ingen rim och reson i en sådan begäran,klubben fortsätter att kosta pengar även i en kvalserie eller ni kanske tycker vi ska sno lite ur nästa års spelarbudget för att täcka upp?säljer de ks kortet för 1000:- och tar 220:- per lösbiljett så lovar jag att det kommer lik förbannat finnas minst 2000 (troligast minst 2500)på läktaren! Kostar det 500:- kanske vi blir 2800..räkna själv vilket det tjänas mest på
|
|
|
Post by ksoze on Jan 22, 2013 20:35:06 GMT 1
Om man ska leka med tanken att ks-kortet ska höjas med motsvarande summa som säsongskortet så borde kortet kosta cirka 1500kr.
Ingen förståelse alls? Menar du på allvar att du inte har någon förståelse alls? Vi har betalat för en produkt/underhållning/kalla det vad du vill.. med förhoppningen om att bli underhållna! Givetvis finns det inga garantier för att så blir faller, vilket vi knappast denna säsongen har blivit. Men att vi har betalat överlägset mest för våra säsongkort kopplat till underhållningen i hela serien tycker jag är jävligt relevant när det ska betalas ännu mera pengar!
OM man tar mellan 900-1500 kr för ks-kortet så sänder det mig signalen att KHK tar sina supportrar för givet, äsch bara sug ut dem.. de lär komma ändå! Sen ska man ju inte glömma att när ks är färdigspelad så är det bara ett par månader till nästa säsongskort skall betalas.
Jag kalkylerade givetvis med risken att hamna i ks, hade faktiskt inte förväntat mig något annat, men det är på sättet vi har hamnat där. Har egentligen inte blivit underhållen någon gång på hela säsongen. Hela jävla poängen med säsongen är ju att få leva med våndan om vi kommer klara oss över något streck, kolla text-tv, kolla appar, hoppas på att de andra lagens resultat går våran väg, gå till hallen och hoppas på seger får då tar vi oss över ett streck, kolla text-tv igen, hur har de andra resultaten gått? osv.. Detta har ju varit helt meningslöst sedan omgång 10!!
KHK är i hockeyallsvenkan för att stanna och JAG kommer OXÅ betala för att se dom göra det! Dock med tillägget, inte hur mycket som helst..
|
|
|
Post by khkkrille on Jan 22, 2013 21:41:31 GMT 1
Jodå,om man ser kortsiktigt så visst..men att "straffa" klubben när de gjort en misslyckad säsong med att ställa kravet "såhär mycket betalar jag,kostar det mer stannar jag hemma" hjälper ju ingen mer än din egna plånbok. Jag kan ju inte tvinga dig dit såklart men som jag sa så slutar ju inte laget kosta pengar i kvalserien och vart ska vi ta de pengarna utifall att folk stannar hemma?Givetvis så hade de fått tas från pengar som vi har nytta av längre fram och som gör att vi kanske inte kan få nån spelare som behövs,är du med?
Är dock övertygad om att det kommer vara bra med folk på hemmamatcherna!
|
|
|
Post by ksoze on Jan 22, 2013 22:01:02 GMT 1
Jodå,om man ser kortsiktigt så visst..men att "straffa" klubben när de gjort en misslyckad säsong med att ställa kravet "såhär mycket betalar jag,kostar det mer stannar jag hemma" hjälper ju ingen mer än din egna plånbok. Jag kan ju inte tvinga dig dit såklart men som jag sa så slutar ju inte laget kosta pengar i kvalserien och vart ska vi ta de pengarna utifall att folk stannar hemma?Givetvis så hade de fått tas från pengar som vi har nytta av längre fram och som gör att vi kanske inte kan få nån spelare som behövs,är du med? Är dock övertygad om att det kommer vara bra med folk på hemmamatcherna! Ja absolut är jag med på vad du menar och tänker? Och du verkar vara med på vad jag menar. Det jag vill se av KHK är lite "goodwill" till oss som har "ställt upp" i vått och torrt. Med resonemanget att kvalserien kostar så borde rimligtvis inte 900 kr räcka till ett ks-kort, för i rimlighetens namn så borde väl denna kvalserien i så fall kosta mer än den förra? Och då borde priset ligga i trakterna kring 1500kr, är du villig att betala det? Och det handlar inte om att "straffa" klubben, hade jag haft obegränsat med pengar så hade jag gladeligen skickat pengar i KHKs rikting, men nu är jag inte någon Roman Abramovich.. Och frågan är om det är rimligt att behöva lägga 5000+100/ a 26 hemmamatcher, dvs 7600kr + ett kskort på mellan 1000-1500kr. I runda slängar så lägger man då cirka 9000kr för att följa KHK en säsong OCH detta är bara för EN person. Är man då två eller tre hockeytokiga i en familj så har man precis lagt en Thailands semester.. Och detta kopplat till det populära uttrycket, hockey/krona, hur mycket har vi fått av den varan? Det jag menar är att jag tror att KHK skulle tjäna på att efter en sådan här katastrofal säsong ge fansen lite "goodwill", de kommer ha igen det, det är jag tämligen övertygad om!
|
|
|
Post by khkkrille on Jan 22, 2013 22:16:06 GMT 1
Villig är jag men råd kanske jag inte har. Och visst låter det bra med goodwill men det tror jag nog alla är ganska medvetna om att det inte kommer bli tal om. Priset på ett sådant kort borde ligga runt 900-1200 då de ju inte kan ha så väldigt mycket högre biljettpriser än övriga lag i en kvalserie.Har inte hundra koll på vad en lösbiljett kostar idag?ifjol i ks kostade en sådan 220 kr och så väldigt mycket mer ska det inte kunna kosta denna gången..5x220=1100..5x250= 1250 och så kommer lite rabatt på det så en tusenlapp skulle jag ju gissa att det kommer kosta..för att det skulle komma upp i 1500 som du nämner så måste ju lösbiljetterna kosta runt 320 i kvalserien och det håller jag för otroligt.
|
|
|
Post by oneandonly on Jan 22, 2013 22:18:38 GMT 1
Har sagt det innan.. allt över 500 kr är skandal! Vi har genomlidit denna säsongen och stöttat laget i vått och torrt, nu är det dags att visa att de verkligen bryr sig om oss supporters och därav ger oss ett mycket fördelaktig pris, annars blir det nog svårt att fylla TAK. Personligen ligger mitt pristak på just 500 kr, har redan lagt 5000+100kr/match. Jag tycker priset ska ligga som förra året i Kvalserien. Ju mer pengar in, desto bättre förutsättningar nästa säsong. Därför hoppas jag också att alla som har råd går med i 10-öringen. Desto bättre förutsättningar Vi ger KHK nu, desto roligare får Vi nästa säsong. KHK har lärt av misstagen. Det Är Vi som Är KHK!
|
|
|
Post by ksoze on Jan 22, 2013 22:25:41 GMT 1
Villig är jag men råd kanske jag inte har. Och visst låter det bra med goodwill men det tror jag nog alla är ganska medvetna om att det inte kommer bli tal om. Priset på ett sådant kort borde ligga runt 900-1200 då de ju inte kan ha så väldigt mycket högre biljettpriser än övriga lag i en kvalserie.Har inte hundra koll på vad en lösbiljett kostar idag?ifjol i ks kostade en sådan 220 kr och så väldigt mycket mer ska det inte kunna kosta denna gången..5x220=1100..5x250= 1250 och så kommer lite rabatt på det så en tusenlapp skulle jag ju gissa att det kommer kosta..för att det skulle komma upp i 1500 som du nämner så måste ju lösbiljetterna kosta runt 320 i kvalserien och det håller jag för otroligt. ¨ Om lösbiljetterna kostade 220 i ks förra året så borde ju rimligtvis kortet kosta 900kr i år oxå, då lösbiljetterna kostar 220 i grundserien. Men då förstår jag inte varför det skulle vara lika "billigt" då kvalserien i år rimligen borde vara dyrare än den förra? Och om det är så att den är lika "billig" så är ju priset för lite "goodwill" från klubben inte så stor.. Men men skit samma, den som lever får se.. och den som har råd får se kvalserie hockey..
|
|
|
Post by khkkrille on Jan 22, 2013 22:54:20 GMT 1
Kan väl vara så att förra säsongens ks var väldigt dyr för oss supportrar likväl och att denna kommer ligga på en mer normal nivå med en mer + - 0 budget?
|
|
|
Post by qALLAHAN on Jan 22, 2013 22:56:35 GMT 1
Det enda som skulle få en att betala mycket, utan att vara förbannad, vore om de inkompetenta personerna som förstört en hel säsong, omgående lämnade sina poster till förmån för någon som KAN sånt här. Och inte ska lära sig allt på vår bekostnad. Att också betala en massa pengar till en klubbchef, pengar som skulle gått till ett allsvenskt lag...är också för jävligt! Goodwill ska väl bara finnas hos supportarna? GE, GE, GE!!! År ut och år in... Allt jävla lånande och trams på denna nivå, gör dessutom att man mer och mer tappar intresset för sitt lag...som imorgon består av andra lag...och nästa dag av ytterligare lag. Tog stolt på min gamla KIK-mössa igår...och tänkte att det förr åtminstone handlade om idrott och inte bara pengar. DÅ var det en vikänsla jag inte varit i närheten under senare år. Visst är det bättre hockey, men det finns ingen genuin känsla längre...och jag tänker inte lägga ett öre mer på några insamlingar..definitivt inte efter de hutlösa säsongskortsbiljetterna, som bara gav oss....ingenting...rena stölden... Har man inte en ledning som kan sköta en allsvensk klubb...vad ska man då i allsvenskan att göra? Ja, jag är bitter...men givetvis hoppas jag vi klarar oss kvar. Jag tänker t o m betala, oavsett pris. Det vet jag folk som inte tänker göra....
|
|
|
Post by dasilva on Jan 23, 2013 12:53:07 GMT 1
900 kr är väl ett rimligt pris jämfört med våra styckpriser. Att ge kompisrabatt för att be om ursäkt för en dålig säsong innan KS är ju rätt fånigt. Kära trogna biobesökare. Göta Kanal 3 blev rätt dålig, så därför visar vi Göta Kanal 4 till halva priset. Det ger oss visserligen inga pengar över för att satsa på en bra Göta Kanal 5, men vi tänkte att ni kunde få lite anständig underhållning i stunden till juste pris för gammal vänskaps skull. Suck.
OM, säger om, så är det väl bättre att anta att vi kommer att vara ett fortsatt HA lag efter 5 april, men skulle vi åka ur, så betalar klubben tillbaka 40% av KS-korten, motsvarande ett div 1-pris. Rätt pengar för rätt nivå. För vi är väl beredda att betala för att stanna i HA !?!
|
|