|
Post by time on May 13, 2013 21:29:36 GMT 1
|
|
|
Post by khkkrille on May 13, 2013 21:35:16 GMT 1
Helt sjukt bra värvning..inte många lirare som blivit valda i förstarundan som sedan hamnar i allsvenskan. Utnämner han redan nu till allsvenskans bäste lirare
|
|
|
Post by 31an on May 13, 2013 21:39:03 GMT 1
Vik blir jäkligt giftiga i år. Utmanare till ES?
|
|
|
Post by Sir Ironpants on May 13, 2013 21:40:18 GMT 1
Säkert ännu en en bra förstärkning för VIK, men allsvenskans bästa spelare?
-Nä, det betvivlar jag verkligen.
|
|
|
Post by time on May 13, 2013 21:42:47 GMT 1
Vik blir jäkligt giftiga i år. Utmanare till ES? De lär nog gå all-in nu när de slipper Leksand o Örebro
|
|
|
Post by khkkrille on May 13, 2013 22:09:31 GMT 1
Säkert ännu en en bra förstärkning för VIK, men allsvenskans bästa spelare? -Nä, det betvivlar jag verkligen. Meritmässigt är han outstanding ihop med Andreas Lilja. Jodå, blir ligans bästa..kom ihåg var du hörde de först
|
|
|
Post by hockeyfarsan on May 13, 2013 22:29:42 GMT 1
Säkert ännu en en bra förstärkning för VIK, men allsvenskans bästa spelare? -Nä, det betvivlar jag verkligen. Meritmässigt är han outstanding ihop med Andreas Lilja. Jodå, blir ligans bästa..kom ihåg var du hörde de först Vi får väl se om det blir du eller någon annan som drar fram det här kring jul när vi vet hur allt har fungerat. Vi ska komma ihåg det. Som forward så har han ju inte öst in poäng, fast det är ju bara "EP-vyn" av honom...
|
|
|
Post by 31an on May 14, 2013 7:03:56 GMT 1
|
|
|
Post by Rocket on May 14, 2013 7:47:43 GMT 1
Jeglic håller jag med om, varför har alla andra HA lag råd, är vår ekonomi så usel jämfört med andra? De har ju inte råd utan förköper sig totalt. -Taif ( fd. HA ) stora skulder -Almtuna har legat tiktigt risigt till -Borås ( fd. HA ) åt h-vete. tvångsdegraderades pga dålig ekonomi -Mora, räddade 1 minut i 12 -Leksand i sig är en otrolig historia -Asplöven räddade av hemkommunen -IKO har haft stora problem med ekonomin. Kommunen avskrivit skulder. - Björklöven ( tillbaka i HA ) tvångsdegraderades pga dålig ekonomi - Malmö räddade flera gånger med rekonstruktion -Troja var tvungna att göra sig av med 2 spelare förra säsongen vid jul för att klara sig ekonomiskt. SÅ näe de andra HA-lagen har verkligen inte råd Och nu är även Djurgårdens ishockey i ekonomisk kris Flera klassiska ishockeylag balanserar på randen till konkurs. Nu ser Stockholmsklubben Djurgårdens ekonomi mycket skakig ut sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=5532932 Lite imponerad av Västerås IKs satsning är man allt, men kommer de att bli nästa klubb i eknomisk kris efter kommande säsong ?
|
|
|
Post by qALLAHAN on May 14, 2013 14:56:35 GMT 1
De La Rose till Almtuna...
|
|
|
Post by kaffe on May 14, 2013 14:59:10 GMT 1
De La Rose till Almtuna... Erik får man väl tillägga att det handlar om och inte Jacob.
|
|
|
Post by gloriel64 on May 14, 2013 15:47:28 GMT 1
Almtuna blir giftiga, kanonvärvningar.
|
|
|
Post by Zäta on May 14, 2013 15:50:46 GMT 1
Jag tror att Almtuna kan bli ganska vassa i år.
|
|
|
Post by qALLAHAN on May 14, 2013 16:05:20 GMT 1
att ett ständigt bottenlag utan publik, kan locka bra spelare... Kan NÅGON tala om ifall vi har spelare klara, som bara inte presenterats ännu? Kan NÅGON tala om ifall vi bara ska ha VM-spelare, eftersom inget annat värvas under VM? Kan NÅGON tala om NÅGOT? Man BEHÖVER inte snacka namn för att kommunicera! Ska det presenteras tio spelare på en gång?? Det finns 100 frågor och vi får inte ett svar
|
|
|
Post by gloriel64 on May 14, 2013 16:11:04 GMT 1
Jag tror att Almtuna kan bli ganska vassa i år. Jag undrar vilka lag de har tänkt sig att ha bakom oss i år?? Allt annan än kvalserie neråt känns som ett mirakel just i dagsläget, klart presenterar de Omark och ett par tre stycken i hans klass så kan vi känna oss något lugna.
|
|