|
Post by Rocket on Dec 23, 2013 20:53:31 GMT 1
Varför betala någon som inte platsar i SHL en lön som de som spelar i försa-andra linen i SHL? Fleury drar utomlands. Platsar i HA längre. Men honom vill du ödsla pengar på? Vet du vad Fornataro begär i lön? Det handlar inte om vad Fornataro begär i lön utan om vad LIF betalade honom. Då kontraktet löper ut denna säsongen så får VIK ta över Fornataros lönekostnader som LIF hade för honom dvs. 260 000 kr/månad. Detta har finansierats av 15 st. samarbetspartners till VIK som mao pungat upp minst 1,1 miljoner för honom Allt enligt förhandstipsen om kontrakt i pappersbilagan av VLT.
|
|
|
Post by Zäta on Dec 23, 2013 21:08:28 GMT 1
Vet du vad Fornataro begär i lön? Det handlar inte om vad Fornataro begär i lön utan om vad LIF betalade honom. Då kontraktet löper ut denna säsongen så får VIK ta över Fornataros lönekostnader som LIF hade för honom dvs. 260 000 kr/månad. Detta har finansierats av 15 st. samarbetspartners till VIK som mao pungat upp minst 1,1 miljoner för honom Allt enligt förhandstipsen om kontrakt i pappersbilagan av VLT. Dom kan väl ha enats om ett nytt kontrakt?
|
|
|
Post by khkkrille on Dec 23, 2013 22:12:25 GMT 1
Troligtvis får VIK överta hans kontrakt eller delar av de
|
|
|
Post by qALLAHAN on Dec 23, 2013 22:24:50 GMT 1
tja...toppkonkurrenterna rustar för fullt...ja, inte BIK, för de verkar inte behöva det. Men ska vi ge det NÅGON chans att kriga om platsen vi har, så måste något hända NU! T o m Janne verkar minst sagt frustrerad på Bengtzen ("har bett om en center och en ytterforward"), för han vill ju vara med och kriga ända in i kaklet.
|
|
|
Post by Zäta on Dec 23, 2013 23:03:00 GMT 1
Troligtvis får VIK överta hans kontrakt eller delar av de Eller så skriver dom ett helt nytt där han får både betalt och får spela ishockey..........
|
|
|
Post by khkkrille on Dec 24, 2013 1:36:15 GMT 1
tja...toppkonkurrenterna rustar för fullt...ja, inte BIK, för de verkar inte behöva det. Men ska vi ge det NÅGON chans att kriga om platsen vi har, så måste något hända NU! T o m Janne verkar minst sagt frustrerad på Bengtzen ("har bett om en center och en ytterforward"), för han vill ju vara med och kriga ända in i kaklet. Var någonstans i den intervjun kan du hitta att Janne låter frustrerad på SB?? Det enda där står är att Janne bett sin chef att fixa två spelare..låter ju oerhört frustrerad...
|
|
|
Post by khkkrille on Dec 24, 2013 1:38:26 GMT 1
Troligtvis får VIK överta hans kontrakt eller delar av de Eller så skriver dom ett helt nytt där han får både betalt och får spela ishockey.......... Såklart han får betalt..men från vem och hur mycket frangår inte. Jag är ganska säker på att LIF betalar en viss summa så visst , VIK kan ha fått han för reapris
|
|
|
Post by qALLAHAN on Dec 24, 2013 12:27:50 GMT 1
Janne säger i varje intervju att det är tunt och det sliter och det är unga killar och att han VÄÄÄÄNTAR är i mina ögon rätt uppenbart. Att han nu dessutom klart går ut och säger att han bett om två spelare (men inga kommer), tycker jag låter frustrerat. Jag hade i alla fall varit det, om jag varit med grabbarna varje dag och sett att det behövs mer bådet kvalitet och kvantitet...och det går månader utan att det ordnas
|
|
|
Post by qALLAHAN on Dec 24, 2013 12:29:26 GMT 1
Eller så skriver dom ett helt nytt där han får både betalt och får spela ishockey.......... Såklart han får betalt..men från vem och hur mycket frangår inte. Jag är ganska säker på att LIF betalar en viss summa så visst , VIK kan ha fått han för reapris För reapris borde väl vi också varit med och jagat? Var vi det? Ingen aning...
|
|
|
Post by vsn on Dec 24, 2013 12:59:31 GMT 1
Lite märklig situation, tror inte att jag sett någon annan HA-tränare kommentera såna saker, det är oftast sportchefen själv som säger det isåfall. Hur är egentligen relationen mellan JK och SB? Någon som har insyn?
Edit: Jag tror nog också att LIF betalar en del av priset. Utgår från att vi också var med i dragkampen om honom.
|
|
|
Post by khkkrille on Dec 24, 2013 13:46:19 GMT 1
Janne säger i varje intervju att det är tunt och det sliter och det är unga killar och att han VÄÄÄÄNTAR är i mina ögon rätt uppenbart. Att han nu dessutom klart går ut och säger att han bett om två spelare (men inga kommer), tycker jag låter frustrerat. Jag hade i alla fall varit det, om jag varit med grabbarna varje dag och sett att det behövs mer bådet kvalitet och kvantitet...och det går månader utan att det ordnas Om det stämmer att vi nu är 700 000 back så kan väl det vara en förklaring? Och det kan väl knappast SB rå för för jag antar att om situationen är sådan att han sitter bakbunden. Det är detta jag menar när jag uppmanar er att tänka ett varv till..du/ni insinuerar hela tiden att SB är inkompetent för att han inte tar in spelare..tror du på allvar att han inte förstår det själv? Att Janne går ut med det i tidningen är enligt mej inte i frustration mot SB utan enbart ett konstaterande och möjligen en ögonöppnare för sponsorer. Finns det inga pengar är det i de ledande positionerna det svikit..och jag har en självklar misstänkt där...
|
|
|
Post by vsn on Dec 25, 2013 13:34:17 GMT 1
Det ryktas om att Fleury är på väg till VIK.
|
|
|
Post by qALLAHAN on Dec 25, 2013 14:06:43 GMT 1
haha...oj, finns det lediga spelare? Läste att han inte skulle spela i Sverige mer denna säsong... Kan vi få reda på om Bengtzen inte får några pengar? Finns inga andra ursäkter längre!
|
|
|
Post by khkkrille on Dec 25, 2013 14:18:29 GMT 1
För dig nej...herregud..hur orkar ni?? Vi ligger tvåa!!! Tröghuen!
|
|
|
Post by qALLAHAN on Dec 25, 2013 14:59:35 GMT 1
Hur länge till tror DU vi ligger topp 3 utan förstärkningarna? Tycker DU vi bara ska skita i racet? Tycker DU att vi fortfarande ska undvika plats 13-14? Vad tycker DU att man ska ha för mål? Med tanke på försprånget vi haft, så har vi haft jättechans på topp 3, men chansen minskar för var dag det inte värvas. Är ALLA spelare som andra sportchefer värvar, kass? Är ALLA andra sportchefer kass?
|
|