|
Post by khkkrille on Dec 25, 2013 15:47:41 GMT 1
Är svaren ppå allt värvningar tror du? Om vi får in en kille till så ordnar sej allt?? Efter förra säsongen så var det ett mycket rimligt mål att klara sej undan negativt kval i år..kanske man inte budgeterat för ett toppstrid? Vad gör man då? Kastar in de slantar man har och går det åt helvete så tar det flera år innan man ens kan börja nämna ordet satsning igen..är det ett bättre alternativ?? Nu har vi en sparkad klubbchef som gnager i plånboken med. Angående sportchefer så gör väl de andra också vad de anser är bäst för sina lag och vad de har råd med , det är jag övertygad om att SB också gör eller vad tror DU?
|
|
|
Post by qALLAHAN on Dec 25, 2013 17:15:48 GMT 1
Jag TROR att saker misskötts enormt, om vi inte ska ha råd med spelare som väl är budgeterade! Somma kostade säkert massor! Och Cepis säkert betydligt mer än alla andra vi tar in. Och faktum är att det dessutom väl skulle finnas en del kvar som var avsett för förstecentern!? Herr klubbchef har inte varit dålig, om han själv kastat bort pengar till TRE spelare. SB har ju f ö faktiskt en hel del att bevisa, när det inte handlar om "div 1-spelare". Just två "okända" toppspelare gick ju åt skogen. Angell och Smotherman visste alla redan vad de gick för.
|
|
|
Post by khkkrille on Dec 25, 2013 17:31:08 GMT 1
Läste just Wash outs blogg..stämmer det närmelsevis vad som står där så är ju herr klubbchef (herr idiot) orsaken! De pengarna han gjort av med på jag vet inte vad måste ju tas någonstans ifrån och tyvärr så tycks det ha drabbat det sportsliga och DET är jävligt sjukt! Vi för en diskussion om SB är bra eller inte men diskussionen borde handla om Mats istället.
|
|
|
Post by vsn on Dec 25, 2013 17:39:11 GMT 1
Jo, men så blir det ju fram till att någon från ledningen redogör för vad som har skett och inte skett. Nu tror jag kanske inte på allt som skrivs i wash out, eftersom det verkar som att skribenten varit i konflikt med MJ länge. Stämmer det så är det självklart inte SB vi ska lasta, men fram till att någon redogör för vad som faktiskt hänt och hur läget ligger, i lite mer klartext än vad Rolf kryptiskt meddelat oss om, så blir det SB som får ta skulden i mina ögon.
|
|
|
Post by qALLAHAN on Dec 25, 2013 17:39:57 GMT 1
sa inte ordföranden att det inte skulle drabba det sportsliga? Har du inte läst det innan? Blev tipsad innan... Nu är ju inte en blogg något bevis, så vi kan diskutera Mats istället, bara för det. Att vi kan tro saker är en annan sak. Men det är ju därför jag ställer frågan hera tiden...ska vi "skylla på" SB eller MJ? Eller båda?
|
|
|
Post by vsn on Dec 25, 2013 17:44:52 GMT 1
God poäng, men jag tyckte inte att herr Ordförande gav ett klart svar på frågan, det känns en aning svävande. Ungefär som att de inte har tagit ställning till frågan än.
|
|
|
Post by khkkrille on Dec 25, 2013 18:19:50 GMT 1
sa inte ordföranden att det inte skulle drabba det sportsliga? Har du inte läst det innan? Blev tipsad innan... Nu är ju inte en blogg något bevis, så vi kan diskutera Mats istället, bara för det. Att vi kan tro saker är en annan sak. Men det är ju därför jag ställer frågan hera tiden...ska vi "skylla på" SB eller MJ? Eller båda? Nä , enda bloggarna jag läser är bävern, dragskott, mr madhawk och mjörnberg. Nu snubblade jag in på det och det bara bekräftar det jag hört från bra källor..trodde dock inte att det var så omfattande. Jag hoppas verkligen att alla medlemmar dyker upp på årsmötet för att förhindra att dåren får makt igen. Att det inte skulle drabba det sportsliga har jag svårt att se då ju pengarna måste tas nånstans ifrån..möjligen att man "lånar" av sej själva och sedan förlitar sej på sponsorer. Jag kan även hålla med om att klubben varit dåliga på att förvalta att vi faktiskt ligger tvåa i ha! Det ska spraka om arrangemanget..nåt mpste hända på den fronten!
|
|
|
Post by Zäta on Jan 2, 2014 19:17:52 GMT 1
Det blev Dif för Jens Jakobs.
|
|
|
Post by khkkrille on Jan 2, 2014 21:07:49 GMT 1
Mm trist..känns som en hetare värvning än Gråhns. Tyvärr kan vi inte konkurrera mot DIF i en budgivning
|
|
|
Post by Zäta on Jan 2, 2014 21:28:55 GMT 1
Jag tror vi absolut kan matcha Dif:s ekonomiska bud. Däremot kan ju storstaden locka, och just det faktum att Dif är Dif.
|
|
|
Post by khkkrille on Jan 2, 2014 22:21:00 GMT 1
Exakt det jag mena
|
|
|
Post by qALLAHAN on Jan 3, 2014 0:00:25 GMT 1
Känns som vi aldrig budar om de stora pojkarna...har på något sätt alltid känts så. Oj, någon med resurser vill ha honom, då lägger vi oss platt. Vet inte om vi krigade om Smotherman kanske..?
|
|
|
Post by Zäta on Jan 3, 2014 0:12:37 GMT 1
Känns som vi aldrig budar om de stora pojkarna...har på något sätt alltid känts så. Oj, någon med resurser vill ha honom, då lägger vi oss platt. Vet inte om vi krigade om Smotherman kanske..? HAn lär ju inte saknat erbjudande iaf.
|
|
|
Post by khkkrille on Jan 3, 2014 0:24:32 GMT 1
Smotherman var ju på väg till halva sveriges hockeyklubbar sas de och kag tror han hamnat i Örebro om de inte gått upp. De där som TAIF tomtarna spred att han stod för dålig lagmoral o skit har ju visat sej inte stämma alls. Står upp i alla lägen och jobbar jäkligt bra över hela banan och sånna gillar jag! En perfekt hockeyspelare i mina ögon som kan de mesta.. Tror de var annat som låg bakom nedgången i TAIF..han trivdes väl inte eller så fick han kanske inte betalt när han skulle. Faktum kvarstår..KHK är uppbyggt på gamla TAIF lirare och TAIF fortsätter ge oss framgång..så va fan ska vi scouta egna spelare för??
|
|
|
Post by time on Jan 8, 2014 8:14:12 GMT 1
|
|