|
Post by khkkrille on Jan 28, 2014 22:14:04 GMT 1
Att vi är back har ju dock inte med det sportsliga att göra? Eller tror du inte längre på Rolf när han säger att det sportsliga inte drabbas???
|
|
|
Post by qALLAHAN on Jan 28, 2014 22:21:07 GMT 1
Nej, det kan jag ju inte tro på, när han snackar om LITE att röra sig med och SB själv säger att värvningar är tveksamma. Känns som lögn light av Rolf. SB borde ha ganska gott om kosing kvar i sin budget
|
|
|
Post by 31an on Jan 28, 2014 22:54:24 GMT 1
Varken Jakobs eller Fornataro är värda sin lön tycker jag. 7 poäng på 17 matcher tillsammans gör att jag är rätt nöjd att vi inte vann budgivningen (om vi var med). Som sagt, ska passa in i gruppen är A och O! Och DIFarna är ju jättenöjda med Jakobs...not.
Men hur VIK har råd fattar inte jag. Visar sig kanske då det är dags att summera ekonomin. Kanske de satsar på de ev. nya platserna i SHL till våren...?
|
|
|
Post by aloviak on Jan 28, 2014 23:06:00 GMT 1
Och de tog Fornataro innan...man blir både trött och ledsen att vi inte då inte ska kunna få ihop en full trupp...jävla korkskallar som sabbat så fruktansvärt. Undrar om de hittar spelare. Bengtzen sa igen till tidningen att marknaden var tunn... Hade den allsmäktige varit nöjd med en ruggigt dyr spelare som levererat 3+1 på 9 matcher och har -2 Vilken djävla tur att vi inte bara värvar för värvandets skull o för att folk på forumet skriker efter spelare
|
|
|
Post by time on Jan 29, 2014 9:40:18 GMT 1
|
|
|
Post by Zäta on Jan 29, 2014 9:48:01 GMT 1
Andra backen dom gör sig av med. Kunes gick ju till A-löven.
|
|
|
Post by time on Jan 29, 2014 9:56:06 GMT 1
Varken Jakobs eller Fornataro är värda sin lön tycker jag. 7 poäng på 17 matcher tillsammans gör att jag är rätt nöjd att vi inte vann budgivningen (om vi var med). Som sagt, ska passa in i gruppen är A och O! Och DIFarna är ju jättenöjda med Jakobs...not. Men hur VIK har råd fattar inte jag. Visar sig kanske då det är dags att summera ekonomin. Kanske de satsar på de ev. nya platserna i SHL till våren...? Instämmer till Fullo. Fornataro som misslyckades i SHL och med stukat självförtroende fick han kliva ned i HA. Hoppas verkligen inte KHK var med o drog i honom. VIK fick sponsorer att gå ihop och ta kostnaden som är betydligt högre än en normal SHL-spelare. Man hoppas väl att han ska hitta tillbaka i sin gamla miljö. Jakobs ville jag dock ha hit till en rimlig kostnad. Med facit i hand är jag glad över att DIF öppnade plånboken ordentligt. Har noll koll på VIK's ekonomi. Men läste nånstans att de hade 22 miljoner i sponsorintäkter(vet ej om siffran är riktig). De är ju en gammal elitklubb och i Västerås vet man vad det kostar att bedriva hockey på hög nivå.
|
|
|
Post by Zäta on Feb 6, 2014 13:16:10 GMT 1
Troja ger tre spelare från Halmstad tryout. Samtidigt har dom gjort klart med sin supporterspelare. En amerikan.
|
|
|
Post by time on Feb 6, 2014 18:27:40 GMT 1
|
|
|
Post by Back to Front on Feb 6, 2014 18:47:48 GMT 1
|
|
|
Post by Zäta on Feb 6, 2014 19:04:36 GMT 1
Skön mix.....
|
|
|
Post by time on Feb 6, 2014 19:56:20 GMT 1
|
|
|
Post by khkkrille on Feb 6, 2014 20:10:21 GMT 1
Tror inte mycket på varken Moras eller Trojas importer däremot är det mer intressant med Halmstadlirarna! Så tycker jag med vi kan göra med både Mörrum, Nybro och OIK spelare..är övertygad om att alla tre lagen har spelare som håller bra på denna nivån!
|
|
|
Post by qALLAHAN on Feb 6, 2014 22:34:57 GMT 1
Snart har veckan gått...och truppen har t o m blivit ÄNNU mindre i o m två nya skador...så SKAFFA FÖR FAN SPELARE!! I HALMSTAD, OIK ELLER VAR FAN SOM HELST!
|
|
|
Post by time on Feb 10, 2014 8:28:55 GMT 1
|
|