|
Post by Zäta on May 1, 2013 17:29:32 GMT 1
Detta skriver MrMadhawk idag.
Karlskrona-Malmö kan spelas utomhus 2013-05-0118:04:00
Det är i ett väldigt tidigt skede, men det är ändå en nyhet som många nog kan anse som väldigt rolig. I det preliminära spelschemat som är ute hos klubbarna och håller på att finjusteras i detta nu så ingår en match den 28 december. Karlskrona - Malmö. En helt vanlig seriematch.
Men den kan bli väldigt speciell ändå. MrMadhawk.se kan avslöja att det från KHK-håll finns planer på att spela en match utomhus och man har siktet inställt på denna dag. En lördag och 10.000 åskådare på en temporär uppbyggd arena i centrala Karlskrona. Det är tanken.
Notera. Det är inne i ett mycket tidigt stadium och Malmö har inte ens blivit tillfrågade. Informationen kommer från folk med stark insyn i Karlskrona.
Det kan vara så att tanken är att man tittar på ett flertal matcher som alternativ, men KHK-Malmö den 28 december, är en av matcherna man huvudsakligen siktar på. Vi får väl se om det blir något av det.
Känns som en grej som är rätt passé. Men skulle vara kul att se Malmö spela hockey på en arena man aldrig sett de på tidigare. Åsikter från Malmöhåll på detta?
Vad tycker vi om det?
|
|
|
Post by Sir Ironpants on May 1, 2013 18:21:55 GMT 1
So the cat is out of the bag.
|
|
|
Post by kaffe on May 1, 2013 18:27:03 GMT 1
Jag tycker att det är en kul grej, även om det har gjorts förut. Jag var själv på rekordmatchen Frölunda-Färjestad på Ullevi i mellandagarna 2009.
Min första fråga är "var nånstans"? Mina andra fundering är att medan mellandagarna känns som den bästa tiden för sådant här så spelas Junior-vm i Malmö med början 26 December, så man kan tänka sig att en del Malmöiter kollar hockey på hemmaplan. Samtidigt är en del folk bortresta denna tiden.
|
|
|
Post by Zäta on May 1, 2013 18:44:55 GMT 1
Jag tror inte det skulle komma i närheten utav 10.000 till en sån match.
|
|
|
Post by Sardaukar on May 1, 2013 19:03:28 GMT 1
Rent spontant känns det som att man bör lägga ner dessa planer direkt. Visst, hade det kommit 10000 pers hade det varit en kul grej, men tror inte det är realistiskt när man snittar 3000 pers i vanliga fall. Varifrån kommer de resterande 7000?
|
|
|
Post by wodmatte on May 1, 2013 19:17:58 GMT 1
skulle ju vara i fall det va kraftigt nersat pris anars tror jag inte fler kommer
|
|
|
Post by khkkrille on May 1, 2013 19:53:52 GMT 1
Man skulle ju kunna göra ett helt fantastiskt jippo av det tex med fyrverkerier,marknadsstånd,musikuppträde,olika uppvisningar etc etc. Något sådant har vi inte i Karlskrona sedan sailet för längesedan blivit nåt trist mög ingen velat ha. Detta skulle med rätt saker kunna locka säkert 6-7000 pers och kanske någon utöver de 3000 som idag går på hockey skulle kunna få upp ögonen för det. En kul och intressant ide tycker jag!
|
|
|
Post by Bennie "Canucken" Sundmark on May 1, 2013 21:13:22 GMT 1
Vad är det för dag idag ?? Maj maj måne jag kan lura dig till Skåne
|
|
|
Post by 31an on May 1, 2013 23:04:17 GMT 1
Vad �r det f�r dag idag ?? Maj maj m�ne jag kan lura dig till Sk�ne Skåne? Fattade det som matchen skulle spelas här i staun. Inte fan åker jag till Skåne för att sitta ute å frysa häcken av mig.
|
|
|
Post by Bennie "Canucken" Sundmark on May 2, 2013 9:18:18 GMT 1
1 maj har samma sak som 1 April båda så jag tror uterinken är er ett litet maj skämt ..
|
|
|
Post by 31an on May 2, 2013 11:05:12 GMT 1
1 maj har samma sak som 1 April båda så jag tror uterinken är er ett litet maj skämt ..
|
|
|
Post by Zäta on May 2, 2013 13:22:53 GMT 1
Möjligt att det är ett skämt, men ville inte klubben göra ngt liknande i Div 1?
|
|
|
Post by Sverker on May 2, 2013 14:46:12 GMT 1
Om funderingar finns, så lägg ner detta trams direkt!
|
|
|
Post by qALLAHAN on May 2, 2013 16:18:30 GMT 1
ja, nog fokus har lagts på annan skit än sportsliga framgångar genom åren...
|
|
|
Post by Medgångssupportern on May 2, 2013 16:59:57 GMT 1
Hade det varit emot ett lag i närheten som vi också har en historia med, tex TAIF så visst.. men mot Malmö eller något annat lag? Nej skit i det.
|
|