|
Post by vsn on Dec 25, 2013 19:49:40 GMT 1
Sant det, det låter ju inte så långvarigt.
|
|
|
Post by Zäta on Mar 20, 2014 9:22:42 GMT 1
Hv rycker i Simon enligt BLT. Det finns såklart en anledning till att han bara skrev ett år med KHK.
Han är nog förlorad.
|
|
|
Post by khkkrille on Mar 20, 2014 9:28:03 GMT 1
Hamnar han i HV är det ju inte omöjligt att vi kan låna han nästa säsong iaf för tror ju inte han slår sig in i A lag
|
|
|
Post by Zäta on Mar 20, 2014 14:22:19 GMT 1
Beror nog lite på. Hv har verkligen blandat och gett iaf denna säsongen. Har han lite flyt i början på säsongen tror jag absolut att han har chansen.
Men vi får väl vänta och se om han verkligen lämnar.
|
|
|
Post by hoackii on Mar 20, 2014 19:33:31 GMT 1
Jag tycker han är bra och utvecklingsbar och skulle gärna se honom kvar hos oss ett år eller två. MEN glöm inte bort att han spelade ihop med Angell som är en sådan som gör andra bättre och ger självförtroende. Jag har inte sett honom bra utan Nick. Jag tror att Simon skulle må bra av ett eller två år till i HA och utvecklas till en mer komplett spelare.
|
|
|
Post by 31an on Mar 21, 2014 15:19:00 GMT 1
Mina tankar exakt hoackii!
Men önskar honom all lycka i HV såklart! Hoppas det går bra!
|
|
|
Post by beaverblogg16 on Mar 28, 2014 13:30:18 GMT 1
|
|
|
Post by eriksson on Mar 28, 2014 13:33:04 GMT 1
En helt obegriplig värvning enligt mig. Tyckte inte Simon fick något som helst uträttat när han inte hade Nick vid sin sida som stöd.
|
|
|
Post by khkregerar on Mar 28, 2014 14:16:12 GMT 1
En helt obegriplig värvning enligt mig. Tyckte inte Simon fick något som helst uträttat när han inte hade Nick vid sin sida som stöd. Han kommer ju dock inte ha sämre backar vid sin sida i HV heller. Tycker dock han kunde visat lite hjärta och stannat här en säsong till.
|
|
|
Post by Rocket on Mar 29, 2014 10:13:45 GMT 1
En helt obegriplig värvning enligt mig. Tyckte inte Simon fick något som helst uträttat när han inte hade Nick vid sin sida som stöd. Han kommer ju dock inte ha sämre backar vid sin sida i HV heller. Tycker dock han kunde visat lite hjärta och stannat här en säsong till. Hallå ? I de bästa av världarna så hade han säkert gjort det, men har man förutsättningarna för att utvecklas i en organisation som HV71 och tjäna en 10000-15000 kr mer i månaden än vad han hade i KHK som 20-åring så hade jag dragit alla dagar i veckan. Ishockey är ju ändå en professionell idrott! Om han inte lyckas så är jag övertygad om att han kommer att lånas ut till oss. Sedan är det alltid roligt om Bobbo, Westerholmarna och Simon kommer tillbaka. Men vi får inte klamra oss fast vid spelare bara för att de är från Karlskrona. Får en känsla att en del gör detta gällande Jimmie Svensson. Nu sticker jag ut hakan ordentligt MEN !!!! Überskadad de två senaste säsongerna, den aggressiva och energiska spelstilen ala Jimmie är borta, antagonisten som vågar ta en fight ser vi alltmer sällan, långsam på skridskorna och 1p (!) på hela säsongen är verkligen inte bra. Hade någon sagt att vi skulle värva en sådan spelare så hade folk här unisont skrikit ihjäl sig. Nyttja Jimmies ledaregenskaper och jävlar anamma i ledarstaben istället. Utbilda honom till tränare och höj kvalitén ännu mer bland ledarsidan på hockeygymnasium, juniorlagen och på sikt som assisterande A-lagstränare. Tyvärr dags för #77 att pensionera sig som spelare.
|
|
|
Post by Zäta on Oct 18, 2014 22:44:20 GMT 1
Har han spelat en sekund i SHL?
|
|
|
Post by aloviak on Oct 19, 2014 10:21:05 GMT 1
|
|
|
Post by qALLAHAN on Oct 19, 2014 12:20:28 GMT 1
Av denna anledning jag faktiskt inte blev så besviken att han lämnade. Med tanke på hur det såg ut här, så kändes det som ett ytterst osäkert kort..tyvärr. Och så tycks det bli...ska han behöva lägga ner karriären?
|
|
|
Post by aloviak on Jan 5, 2015 17:00:13 GMT 1
|
|