|
Post by khkkrille on Mar 11, 2014 6:22:32 GMT 1
Tror det var Pålle som twittrade att Angell och Smoothie bjuds ut på marknaden i paket. Hur som helst blir de svåra att behålla. Och dyra! Ja, då är dom ju redan förlorade..
|
|
|
Post by Zäta on Mar 11, 2014 9:47:42 GMT 1
Tror det var Pålle som twittrade att Angell och Smoothie bjuds ut på marknaden i paket. Hur som helst blir de svåra att behålla. Och dyra! Varför skulle dom bjudas ut tillsammans? Samma agent?
|
|
|
Post by qALLAHAN on Mar 11, 2014 10:05:17 GMT 1
Det är denna typ av spelare som en del andra klubbar redan sett till att förlänga med...före såna som Emil Larsson och Cruseman... Smartare än att leta nya toppspelare, som kanske floppar
|
|
|
Post by Zäta on Mar 11, 2014 10:25:34 GMT 1
Det är denna typ av spelare som en del andra klubbar redan sett till att förlänga med...före såna som Emil Larsson och Cruseman... Smartare än att leta nya toppspelare, som kanske floppar Emil har kanske inte så många anbud att gå igenom. #16 #40 och #7 lär väl ha en hel del. Dom vill säkert se vad som erbjuds innan dom bestämmer sig. Det tror jag dom flesta hade gjort.
|
|
|
Post by qALLAHAN on Mar 11, 2014 11:05:37 GMT 1
T ex, förlängde inte MIF med Tenute? Allsvenskans bästa spelare...har för mig det finns fler exempel på toppspelare som förlängt. Antagligen gör han inte allt bara för pengar (för då hade han väl han också avvaktat) och det hoppas jag inte våra spelare heller gör. Visserligen verkade det så på Jensen, eftersom han drog ut på signingen senast Gäller ju att ge så bra kontrakt som bara är möjligt, sedan får man ju hoppas att spelarna stannar för att de trivs. Är ju nästan omöjligt att ersätta de allra bästa billigare ändå..antar jag...
|
|
|
Post by Zäta on Mar 11, 2014 11:28:42 GMT 1
T ex, förlängde inte MIF med Tenute? Allsvenskans bästa spelare...har för mig det finns fler exempel på toppspelare som förlängt. Antagligen gör han inte allt bara för pengar (för då hade han väl han också avvaktat) och det hoppas jag inte våra spelare heller gör. Visserligen verkade det så på Jensen, eftersom han drog ut på signingen senast Gäller ju att ge så bra kontrakt som bara är möjligt, sedan får man ju hoppas att spelarna stannar för att de trivs. Är ju nästan omöjligt att ersätta de allra bästa billigare ändå..antar jag... Ja Tenute är en maffig påskrift. Mcgrath i Vik skrev ju två år. Så visst går det. Jensen valde ju att stanna trots att förra säsongen va som den va. Så ngt bra gjorde ju klubben. Men kallar SHL lagen är det nog svårt att säga nej. Men hoppas kan man!!!
|
|
|
Post by khkkrille on Mar 11, 2014 13:22:24 GMT 1
Angell kan de finnas en chans för att han blir kvar men inte Smotherman..inte en chans
|
|
|
Post by Medgångssupportern on Mar 11, 2014 13:24:16 GMT 1
Angell kan de finnas en chans för att han blir kvar men inte Smotherman..inte en chans Stannar Angell så tror jag Smotherman också stannar, båda trivs i stan och med varandra.
|
|
|
Post by khkkrille on Mar 11, 2014 13:26:36 GMT 1
Säkerligen men för en sådan som Smotherman så finns det annat som också lockar..pengar tex..nä han är förlorad. Tror som sagt de blir Tyskland för honom eller möjligen Finland.
|
|
|
Post by Medgångssupportern on Mar 11, 2014 13:28:18 GMT 1
Finland? Då kan han lika gärna stanna här! Om du inte menar Jokerit.
|
|
|
Post by 31an on Mar 11, 2014 13:38:24 GMT 1
Tror det var Pålle som twittrade att Angell och Smoothie bjuds ut på marknaden i paket. Hur som helst blir de svåra att behålla. Och dyra! Varför skulle dom bjudas ut tillsammans? Samma agent? Ingen aning egentligen. Men som nån sa, de trivs kanske väldigt bra tillsammans. Har de sen samma agent så blir det än mer "naturligt".
|
|
|
Post by qALLAHAN on Mar 11, 2014 13:53:30 GMT 1
Utan DYRA spelare kommer vi ingenstans i denna serien, så kan vi inte betala, så blir det inga "nästa steg" mot SHL. BIK är väl det unika i sammanhanget, som åtminstone tar sig till toppen, utan superstjärnor...
|
|
|
Post by khkkrille on Mar 11, 2014 15:50:05 GMT 1
Lindholm och Andersson är väl hyfsat bra och sådana spelare kostar inte så mycket..förstår egentligen inte alls varför man hela tiden tycks sätta likhetstecken mellan pengar och bra spelare..behöver inte vara så men det sätter stora krav på sportchefen. Innan har vi öst ut pengar på stjärnor och endast varit något lite bättre än lag som inte gjort de alternativt inte bättre alls. Mycket viktigare att man får rätt spelare istället. Malmö och Leksand är väl uppenbara bevis på att pengar inte betyder allt? Malmö hade la väl 60 mille på sitt lag häromåret och kom sexa..
|
|
|
Post by qALLAHAN on Mar 11, 2014 15:59:39 GMT 1
Jag menar att vi nu har säkra kort i Angell, Smotherman och Jensen. Att hitta den klassen billigt, är väl en utopi. Och var hade vi varit utan våra dyraste spelare? Vi kan få tag på dyra spelare, som inte är bra däremot. Lindholm var länge ett stjärna, men efter att det självspelande pianot slutat funka, så har han inte tillfört särskilt mkt. Samma sak med Cruseman. Däremot, de dyra spelarna består... Hur avgörande har inte Tenute varit för MIF? Hur avgörande är Tessier för Rögle nu?
|
|
|
Post by matse on Mar 11, 2014 16:48:39 GMT 1
Ingen av de tre är oersättliga. Men det hade varit fint om vi kunde behålla någon. Men absolut ingen nödvändighet och inte särskilt troligt.
|
|