|
Post by Zäta on Aug 18, 2013 19:18:24 GMT 1
Samma här men det har å andra sidan inte smotherman heller Instämmer, jag tror Janne kommer dela på transorna snart.
|
|
|
Post by khkkrille on Aug 18, 2013 19:31:21 GMT 1
Japp, tycker det är svårt att se vad somma ska ha för roll, inte dålig på något men samtidigt inte bäst på något heller. Cepis har sin fart, Smothie vet vi alla vad han kan. Vissa spelare ör ju otroligt tröga på försäsongen så än är det väl lite tidigt att döma någon egentligen. Kanske man skulle slänga ut Cepis på en kant och ta dit Jensen eller Lindholm mellan Smothie och Cepis? Tycker för övrigt att det är otroligt tråkigt att Janne väljer att rulla runt på kedjorna i PP! Idag mot Malmö var det en stor anledning till att vi förlorade tycker jag. Jimmy s kedja kommer få minimalt med speltid i PP i serien (hoppas jag) så varför är den kedjan inne och stjäl dyrbar träningstid av de kedjorna som faktiskt ska lira PP??
|
|
|
Post by qALLAHAN on Aug 18, 2013 20:49:02 GMT 1
amen!
jag sitter varje match och fullständigt kokar av att se det förbannade powerplayet! Kan väl inte vara en slump att varken vi eller Växjö hade något sådant!!? Och är Somma mycket dyrare än t ex Lindholm och Wiklund, så har han MYCKET att bevisa...snarare sämre än bättre än de andra nyförvärven. Och Smotherman gjorde ett par byten mot Troja, där han visade klass, sedan vet man knappt om han varit på isen
|
|
|
Post by Zäta on Aug 18, 2013 21:12:06 GMT 1
Vi får väl se om SB har tålamod med Somma, men som sagt: han har mycket att bevisa..........
|
|
|
Post by khkkrille on Aug 18, 2013 21:59:21 GMT 1
Nja,att blanda in Växjös pp vet jag inte om det är relevant,hörde ingen klaga på det förrän förra säsongen egentligen. Mitt bryderi ligger främst i att han,förvisso i en träningsmatch,lägger matchen iom att han vägrar slänga in de producerande kedjorna.Så kommer det inte se ut i serien tror jag och då är de väl bäst att de som ska spela senare gör det även nu. I serien vill jag se två renodlade femmor som lirar pp hela tiden och de behöver absolut inte se ut på samma sätt som i övriga matchen! Tex så tror jag stenhårt på Jimma i en Holmströmroll,bra balans och småful i sitt spel. Kanske även store Fredriksson kunde användas så? Sätt Angell och Kurki som ensamma backar i varsin lina och SKJUT!
|
|
|
Post by qALLAHAN on Aug 18, 2013 22:33:46 GMT 1
inte relevant att blanda in Växjö? Det pratades i radion om hur otroligt många matcher/pp de spelat utan att göra mål...de blev väl historiska under Janne Carsson. Inte särskilt smickrande historia. Det var ju detta man tänkte på, när vi förra säsongen låg på 10%. Nu är vi väl nästan under det efter tre matcher. Fullständigt sjukt att starta PP med Jimmies lina, som nu har hänt.
|
|
|
Post by Medgångssupportern on Aug 19, 2013 0:05:14 GMT 1
3 stycken träningsmatcher tog det...
|
|
|
Post by qALLAHAN on Aug 19, 2013 8:18:51 GMT 1
? Vi pratar ju om saker från år tillbaka!
|
|
|
Post by dragkrok on Aug 19, 2013 20:19:33 GMT 1
Åh gode tid......inte konstigt att forumet dött ut fullständigt..... 3 matcher....2 veckor på is....nästan ett helt nytt lag.....rikspucko!
|
|
|
Post by khkkrille on Aug 19, 2013 21:03:17 GMT 1
inte relevant att blanda in Växjö? Det pratades i radion om hur otroligt många matcher/pp de spelat utan att göra mål...de blev väl historiska under Janne Carsson. Inte särskilt smickrande historia. Det var ju detta man tänkte på, när vi förra säsongen låg på 10%. Nu är vi väl nästan under det efter tre matcher. Fullständigt sjukt att starta PP med Jimmies lina, som nu har hänt. Nä inte relevant alls då det är två vitt skilda lag. Det jag är kritisk mot är att rätt femmor inte får träna ihop sej under försäsong..är hyfsat säker på att pp% kommer öka i år men det är dumt att missa träningsmöjligheten. Förra säsongen hade vi inte spelare till det men det har vi denna säsongen.
|
|
|
Post by Zäta on Aug 19, 2013 22:06:28 GMT 1
3 stycken träningsmatcher tog det... Tycker du att han har visat framfötterna? Plockar man hit en spelare från andra sidan jorden kan jag iaf tycka att man ska se kvaliteter ganska direkt......... Men berätta gärna vilka kvaliteter du ser i honom......
|
|
|
Post by Medgångssupportern on Aug 19, 2013 22:48:05 GMT 1
3 stycken träningsmatcher tog det... Tycker du att han har visat framfötterna? Plockar man hit en spelare från andra sidan jorden kan jag iaf tycka att man ska se kvaliteter ganska direkt......... Men berätta gärna vilka kvaliteter du ser i honom...... Jag väntar tills serien har börjat. Förra säsongen gick väldigt bra... iallafall när vi spelade träningsmatcher.
|
|
|
Post by hockeyfarsan on Aug 20, 2013 7:04:02 GMT 1
Mer värt att låta samtliga femmor spela än att ta hem en 10.000-kronors turneringsseger i mina ögon, ÄVEN i PP eftersom man ju (och det har ju klart deklarerats) inte har gett sig in i den spelformen än på träningarna. TRÄNINGSmatcher är ju precis bara TRÄNING. Spela ihop, spela ihop, spela ihop. Visst, synd att inte nöta in PP-formationerna när chans ges, men är man inte i den fasen än i sitt träningsupplägg så är man inte. Janne & co kör uppenbart efter en plan. Sedan om vissa inte ger mycket för Jannes tränarkompetens får stå för dem, han tog Lakers till elitserien och det räcker bra för mig. Han vet vad han håller på med. Andra får väl acceptera att de inte vet
|
|
|
Post by time on Aug 20, 2013 8:09:11 GMT 1
3 stycken träningsmatcher tog det... Tycker du att han har visat framfötterna? Plockar man hit en spelare från andra sidan jorden kan jag iaf tycka att man ska se kvaliteter ganska direkt......... Men berätta gärna vilka kvaliteter du ser i honom...... Collin Circelli sågades i början när han kom och skulle skickas hem. Sedan var han väl vår bäste forward ....
|
|
|
Post by qALLAHAN on Aug 20, 2013 8:15:59 GMT 1
jo...men fortfarande är väl denna plats till för spekulerande och tyckande? Ska vi bara prata med facit i hand och inte spekulera framtid, så blir det rätt meningslöst. Varför ska vi inte prata om vad vi tycker om Somma NU? Och man kan TRO olika saker om morgondagen. Roligare att få medgångarns DAGSAKTUELLA tankar...att skriva när alla har facit, blir inte mkt diskussion av...
Det betygssätts redan till höger och vänster på många ställen. Även Bävern har betygsatt hela laget! Somma ÄR, tillsammans med Smotherman, den största besvikelsen hittills för mig. Har Smotherman en ass?
|
|