|
Post by khkkrille on Aug 20, 2013 10:21:56 GMT 1
Det är riktigt, Callahan. Somma har inte visat något än. Fast jag vill nog inte döma honom som oduglig efter någon träningsmatch, det är nog så medgångarn tänker. Man vet ju inte vad Janne och Tobbe vill se, de kan ju vara jättenöjda. För mig som läktarproffs så är det ju Cepis, Karlsson, Lindholm och Andersson som övertygat eller överträffat mina förväntningar. I Karlssons fall är det förståligt då det ju är på liv och död för honom.
Att man inte vill vinna några usla 10 000, som att summan spela roll, tror jag inte på. Vill man inte som idrottsman vinna allt så kanman lika gärna lägga av! Att det sedan är andra faktorer som spelar in såsom träningsfaser tex är en annan sak menatt inte ge laget chansen är inte bra anser jag.
|
|
|
Post by Medgångssupportern on Aug 20, 2013 12:37:36 GMT 1
Visst har Smotherman en ass.. är du inte och tittar på matcherna?
KHK - Troja: 3-3 (43:13) Sergio Somma (Jacob Cepis, Jordan Smotherman)
Straffar: 2-2 KHK Jordan Smotherman 3-2 KHK Sergio Somma
KHK - IKO 5-2 (58:17) Jacob Cepis (Sergio Somma)
Flera utifrån har även hyllat femman med våra amerikanare, dock på twitter, vilket är för nytt för farbror Q.
|
|
|
Post by Sverker on Aug 20, 2013 13:18:52 GMT 1
Roligare att få medgångarns DAGSAKTUELLA tankar...att skriva när alla har facit, blir inte mkt diskussion av... Det får du nog aldrig uppleva.
|
|
|
Post by Zäta on Aug 20, 2013 14:38:48 GMT 1
Tycker du att han har visat framfötterna? Plockar man hit en spelare från andra sidan jorden kan jag iaf tycka att man ska se kvaliteter ganska direkt......... Men berätta gärna vilka kvaliteter du ser i honom...... Jag väntar tills serien har börjat. Förra säsongen gick väldigt bra... iallafall när vi spelade träningsmatcher. Har du ingen uppfattning om Somma så här långt?
|
|
|
Post by Medgångssupportern on Aug 20, 2013 14:53:25 GMT 1
Roligare att få medgångarns DAGSAKTUELLA tankar...att skriva när alla har facit, blir inte mkt diskussion av... Det får du nog aldrig uppleva. Och där vaknade jag, den mest pinsamma människan på det här forumet. Han har fått mina dagsaktuella tankar flera gånger, men han glömmer bort dem varje gång, varför försöka föra en diskussion med en som alltid gnäller?
|
|
|
Post by Medgångssupportern on Aug 20, 2013 14:59:34 GMT 1
Jag väntar tills serien har börjat. Förra säsongen gick väldigt bra... iallafall när vi spelade träningsmatcher. Har du ingen uppfattning om Somma så här långt? Jag har endast sett honom en gång, i matchen emot Troja, där han gjorde 3 mål(1 på straff) och en assist. Där tyckte jag att han gjorde sig bra med Cepis och Smotherman. Han var inte bara målfarlig utan han var även en retsticka och i ansiktet på motståndaren hela tiden, precis som Cepis. Time kom med en bra jämförelse med Circelli. Hur någon redan nu vill sära på dessa tre, efter endast tre träningsmatcher är för mig en gåta, speciellt när det går bra. Det skall dock tilläggas att träningsmatcher inte är något bevis på att det kommer gå bra när serien startar, det fick vi se förra säsongen.
|
|
|
Post by matse on Aug 20, 2013 16:13:57 GMT 1
Is i magen. Somma kommer från en serie, som 4/5 av laget bara kan drömma om. Kunnandet ska finnas där, och det kommer att visa sig. Det är jag övertygad om. Däremot finns det en annan som har mkt att bevisa. Långt i från den nivå som krävs. Inte helt oväntat dock. Men ett viktigt mål och allt är förlåtet.
|
|
conny
Ungdomslirare
|
Post by conny on Aug 20, 2013 16:16:48 GMT 1
Kan bara konstatera ! Här finns det verkligen folk som kan hockey ;-)
|
|
|
Post by Sverker on Aug 20, 2013 17:41:21 GMT 1
Det får du nog aldrig uppleva. Och där vaknade jag, den mest pinsamma människan på det här forumet. Pinsammaste? Hur tänkte du när du skrev det? Jag citerade MrC och vidhåller att Du_aldrig_vågar ha en åsikt. Att du gillar transatlanter visste alla här innan, så ditt svar här innan ser iaf inte jag som ngn åsikt. Det kan ju vara så att du har åsikter på Twitter, men låt mej tvivla. Har inte sett ngn träningsmatch och kommer inte att göra det heller. Däremot skulle jag bli förvånad om det inte kommer att ändras lite i formationerna. VIKs ena transatlant åker från första till fjärde kedjan inför matchen mot SSK imorgon. Inga heliga kor ska finnas i ett hockeylag, de bästa ska spela i första och andra kedjan oavsett om de är transatlanter eller ej.
|
|
|
Post by Medgångssupportern on Aug 20, 2013 20:48:58 GMT 1
Och där vaknade jag, den mest pinsamma människan på det här forumet. Pinsammaste? Hur tänkte du när du skrev det? Jag citerade MrC och vidhåller att Du_aldrig_vågar ha en åsikt. Att du gillar transatlanter visste alla här innan, så ditt svar här innan ser iaf inte jag som ngn åsikt. Det kan ju vara så att du har åsikter på Twitter, men låt mej tvivla. Du verkar också ha problem med minnet, men det är inte ditt fel, det brukar bli så när man blir äldre.
|
|
|
Post by vsn on Aug 21, 2013 11:58:51 GMT 1
Problemet är väl att du inte är konsekvent i ditt beteende. Det går tydligen fint att kritisera folk som har negativa åsikter efter tre matcher på grund av att det är för tidigt, men inte när de har positiva åsikter efter en? Det borde väl också vara för tidigt då?
Sluta söka upp konflikter herr Medgångssupportern, det är den enda rimliga anledningen till varför du överhuvudtaget postade här.
|
|
|
Post by Sverker on Aug 21, 2013 14:01:29 GMT 1
Pinsammaste? Hur tänkte du när du skrev det? Jag citerade MrC och vidhåller att Du_aldrig_vågar ha en åsikt. Att du gillar transatlanter visste alla här innan, så ditt svar här innan ser iaf inte jag som ngn åsikt. Det kan ju vara så att du har åsikter på Twitter, men låt mej tvivla. Du verkar också ha problem med minnet, men det är inte ditt fel, det brukar bli så när man blir äldre. Blir inte du äldre?
|
|
|
Post by Zäta on Aug 21, 2013 17:30:58 GMT 1
Har du ingen uppfattning om Somma så här långt? Jag har endast sett honom en gång, i matchen emot Troja, där han gjorde 3 mål(1 på straff) och en assist. Där tyckte jag att han gjorde sig bra med Cepis och Smotherman. Han var inte bara målfarlig utan han var även en retsticka och i ansiktet på motståndaren hela tiden, precis som Cepis. Time kom med en bra jämförelse med Circelli. Hur någon redan nu vill sära på dessa tre, efter endast tre träningsmatcher är för mig en gåta, speciellt när det går bra. Det skall dock tilläggas att träningsmatcher inte är något bevis på att det kommer gå bra när serien startar, det fick vi se förra säsongen. Jag tyckte med att han såg helt ok ut mot Troja. Dock uträttade han nada mot IKO och Malmö. Man måste väl kunna ha en åsikt efter 3 matcher? Jag tycker även att #14 #41 och #24 ser ut att vara riktigta utropstecken......eller är det för tidigt att tycka så?
|
|
|
Post by Medgångssupportern on Aug 21, 2013 17:40:13 GMT 1
Jag har endast sett honom en gång, i matchen emot Troja, där han gjorde 3 mål(1 på straff) och en assist. Där tyckte jag att han gjorde sig bra med Cepis och Smotherman. Han var inte bara målfarlig utan han var även en retsticka och i ansiktet på motståndaren hela tiden, precis som Cepis. Time kom med en bra jämförelse med Circelli. Hur någon redan nu vill sära på dessa tre, efter endast tre träningsmatcher är för mig en gåta, speciellt när det går bra. Det skall dock tilläggas att träningsmatcher inte är något bevis på att det kommer gå bra när serien startar, det fick vi se förra säsongen. Jag tyckte med att han såg helt ok ut mot Troja. Dock uträttade han nada mot IKO och Malmö. Man måste väl kunna ha en åsikt efter 3 matcher? Jag tycker även att #14 #41 och #24 ser ut att vara riktigta utropstecken......eller är det för tidigt att tycka så? Visst får man ha en åsikt, men att helt döma ut en spelare efter endast tre matcher som vissa(mrQ) har gjort är trams. Finns många spelare som inte uträttar något under träningsmatcher, men ger 110% när serien drar igång. Det är för tidigt att döma ut en spelare efter bara ett par träningsmatcher och det är för tidigt att hylla en spelare och lyfta honom till skyarna efter endast tre träningsmatcher.
|
|
|
Post by Sverker on Aug 21, 2013 17:51:57 GMT 1
Jag tror man ska vara väldigt försiktig med att såga eller hylla spelare i träningsmatcher överhuvudtaget. Det bästa är nog att vänta tills det gäller nåt, dvs när HA drar igång. Finns ju en anledning till varför träningsmatcher är mer eller mindre helt ointressanta.
Verkar ju som Janne tycker likadant, när man inte ens kör speciella PP formationer.
|
|