|
Post by moroney on Aug 5, 2013 22:10:20 GMT 1
Har länge nöjt mig med att läsa inläggen på detta eminenta forum, utan att delta i diskussionerna. Blir kanske inte så väl mottagen, då detta är mitt första inlägg, men det finns en sak jag skulle vilja diskutera: trumman.
Jag har så svårt att förstå varför det ska bankas på trumman i tid och otid. Jag menar, den låter heeeela tiden... Jag tror aldrig jag upplevt att det blir bättre drag eller taktfastare publik (förutom i klacken)... Jag och flera med mig tycker den är ENERVERANDE. Det är så jävla mäktigt när sången får ljuda ostörd av den förbannade (!) trumman, vilket nästan aldrig får ske.
Nåväl, detta är MIN (jag har mina bänkgrannar på min sida...) personliga åsikt. Skulle vara intressant att höra vad andra tycker. Så snälla, en diskussion, inte en dumförklaring, eller gå-ner-å-ställ-dig-i-klacken-för-fan-kommentarer...
Är det bara jag som tycker detta är ett otyg i klass md vuvuzelan...?
/Des
|
|
|
Post by paradis on Aug 5, 2013 23:50:41 GMT 1
Hej och kul att klacken kan påverka dig så pass att du startar en användare, för nu är det inte långt kvar tills du själv deltar aktivt i diskussionerna och det gillar vi! Även att du kanske tar i lite i din text;) När det kommer till trumman så finns det en del att jobba med för klacken, var trumman säkerligen kommer att bli en av punkterna att få ihop och bli samspelt med..bra att någon tar upp frågan eller frågor/synpunkter! Nu när du ändå bjuder på det så ska du definitivt få en "gå-ner-å-ställ-dig-i-klacken-för-fan-kommentar" för vi vill ju alltid bli fler Min personliga åsikt är att trumman kanske bör vara något diskretare och lite mindre intensiv..ju fler vi blir som sjunger som sagt;)
|
|
|
Post by chrillet on Aug 6, 2013 9:01:21 GMT 1
Just igår var det väl lite onödigt att köra trumma och sång medans spelarna blev intervjuade men annars tycker jag det sköts bra.
|
|
|
Post by Medgångssupportern on Aug 6, 2013 12:10:24 GMT 1
Måste säga att jag tycker draget blir sämre när den som har hand om trumman bara står och hamrar som om hans liv hängde på en skör tråd. För all del, använd trumman i vissa ramsor, men flera(de flesta) låter bättre utan, tycker jag. Om man endast vill föra oväsen kan vi även skippa ramsorna helt och endast stå där och bröla.
|
|
|
Post by moroney on Aug 6, 2013 18:28:33 GMT 1
Måste säga att jag tycker draget blir sämre när den som har hand om trumman bara står och hamrar som om hans liv hängde på en skör tråd. För all del, använd trumman i vissa ramsor, men flera(de flesta) låter bättre utan, tycker jag. Om man endast vill föra oväsen kan vi även skippa ramsorna helt och endast stå där och bröla. Ungefär så jag menar. Kan köpa trumman vid väl valda tillfällen. I Huddinge hade till och med Hempo fått spunk, där bankades det oupphörligen fram till 30 minuter EFTER match.
|
|
|
Post by moroney on Aug 15, 2013 8:30:00 GMT 1
Med en dåres envishet... Jag ber nån klackansvarig att under match ta ett varv i hallen och lyssna hur det låter när trumman oförtrutet kämpar på, heeela tiden. Jag får spunk...
Blev lite glad igår, när den (förhållandevis) lilla klacken sjöng, och klappade händer, MÄKTIGT! Efter en "vers" hakar dock trumman på och magin är borta.
Ett annat exempel från igår: Hela sittplats drar igång ett taktfast klappande. Trumman sätter igång, fast i en egen takt. Sittplats tappar takten, det mäktiga ögonblicket är borta.
Jag förstår verkligen inte varför ni envisas med trumman, när det är så mycket bättre utan??
|
|
|
Trumma?
Aug 15, 2013 11:35:25 GMT 1
via mobile
Post by raquex on Aug 15, 2013 11:35:25 GMT 1
Håller med och sen förstår jag inte varför de fortsätter skrika/sjunga och slå på trumman när det är timeout.. Finns ju en anledning till varför det aldrig spelas musik då.
|
|
|
Trumma?
Aug 15, 2013 16:13:02 GMT 1
Post by wodmatte on Aug 15, 2013 16:13:02 GMT 1
LOL
|
|
|
Trumma?
Aug 15, 2013 21:11:13 GMT 1
Post by rolgy66 on Aug 15, 2013 21:11:13 GMT 1
Det var ju ett vettigt inlägg i debatten. Håller faktiskt med moroney i det mesta. För mig får trumman gärna skrotas, eller i alla fall vila mer...
|
|
|
Trumma?
Sept 16, 2013 10:20:42 GMT 1
Post by moroney on Sept 16, 2013 10:20:42 GMT 1
Fan vad mäktig AIA-klacken var igår. UTAN trumma. Fan vad mäktig BB-klacken tillsamman med sittplats var igår, ända tills trumj-vlen började banka. Förstår att inte klacken hör sittplats, då trumman sätter igång, för mäktigheten försvinner då trumman har ett eget taktsinne som inte överensstämmer med sittplats. Bränn upp fanskapet...
...snygg passning från AIA "Vi kan sjunga utan trumma"... Det roliga var att jag först trodde de sjöng "Sjunga i Karlskrona, ja ni kan sjunga i Karlskrona"...
|
|
|
Trumma?
Sept 16, 2013 22:32:42 GMT 1
via mobile
Post by snapphane on Sept 16, 2013 22:32:42 GMT 1
Skrota trumman! BB totalt överkörda av AIA klacken. Kom igen hitta på något nytt stå o vifta med några ynkliga plast flaggor. Bättre kan ni kom med något lite mäktigare tifo. Annars får ni kalla er telefonkioskens klipp o klistra grupp.
|
|
|
Trumma?
Sept 17, 2013 21:20:52 GMT 1
Post by 31an on Sept 17, 2013 21:20:52 GMT 1
Skrota trumman! BB totalt överkörda av AIA klacken. Kom igen hitta på något nytt stå o vifta med några ynkliga plast flaggor. Bättre kan ni kom med något lite mäktigare tifo. Annars får ni kalla er telefonkioskens klipp o klistra grupp. Visst, fixa du det då... All heder till er som lägger ner massa tid och energi med tifo och allt annat. Vad gäller trumman håller jag dock med om att den skulle ha en mindre dominerande roll.
|
|
|
Post by Sir Jean-Jacques Burnel on Sept 17, 2013 21:40:53 GMT 1
Som åskådare på sittplats: Skrota trumman.
Ni är mycket bättre utan!
|
|
|
Trumma?
Sept 19, 2013 20:33:30 GMT 1
Post by paradis on Sept 19, 2013 20:33:30 GMT 1
Jag ska framföra dessa önskemål och kan hålla med om att det kan bli för mycket!
Till Snapphanen så kan jag bara hålla med dig angående att det inte har motsvarat förväntningarna på tifona inledningsvis!
Planerade läktararrangemang har tyvärr inte kunnat genomföras på grund av trångsynthet från televerkets håll, då tvingas man till nödlösningar och ja vi kan otroligt mycket bättre! Men vi behöver ert stöd!!
|
|
|
Trumma?
Sept 19, 2013 21:49:20 GMT 1
via mobile
Post by aloviak on Sept 19, 2013 21:49:20 GMT 1
Jag ska framföra dessa önskemål och kan hålla med om att det kan bli för mycket! Till Snapphanen så kan jag bara hålla med dig angående att det inte har motsvarat förväntningarna på tifona inledningsvis! Planerade läktararrangemang har tyvärr inte kunnat genomföras på grund av trångsynthet från televerkets håll, då tvingas man till nödlösningar och ja vi kan otroligt mycket bättre! Men vi behöver ert stöd!! Snapphanen e en från bandyklubben
|
|