|
Trumma?
Oct 1, 2013 17:28:36 GMT 1
via mobile
Post by Zäta on Oct 1, 2013 17:28:36 GMT 1
Tror inte heller att vi på sittplats är supersugna på att sjunga. Men man vet ju inte innan man testat.
|
|
|
Trumma?
Oct 1, 2013 21:11:17 GMT 1
via mobile
Post by onetimer on Oct 1, 2013 21:11:17 GMT 1
"Det är vi som är KHK" brukar höras från andra håll än enbart klacken vid rätt tillfällen i matchen. Tror absolut inte att sittplats kommer hänga med i några andra ramsor dock.
|
|
|
Post by Medgångssupportern on Oct 2, 2013 8:57:47 GMT 1
Nej, man får helt enkelt se till att alla eller iallafall större delen av de som står på ståplats faktiskt sjunger med och inte bara står där för att biljetten är billigare. Fixar man sedan till ett mäktigt tifo utan att någon utomstående skall lägga sig i om det blir av eller ej så är det ännu bättre.
|
|
|
Post by rolgy66 on Oct 2, 2013 23:06:32 GMT 1
Så var då trumman tillbaka, starkare än nånsin. Två stycken till på köpet. Synd. Är det stört omöjligt att prova att sjunga utan trumma en match?
|
|
|
Post by moroney on Oct 3, 2013 10:50:04 GMT 1
Så var då trumman tillbaka, starkare än nånsin. Två stycken till på köpet. Synd. Är det stört omöjligt att prova att sjunga utan trumma en match? Om trumman lämnades hemma för en enda match kommer ståplats och sittplats att för en gångs skull kunna agera som en enhet. Jag är ledsen, men den som håller takten är ganska dålig på att... hålla takten (läs sänker tempot) och dödar sittplats entusiasm. Vaddå då, tänker ni. Jo, Så här brukar det funka. Klackan sjunger en ramsa utan trumma. Efter en runda hakar sittplats på och klappar takten. DÅ SÄTTER TRUMJÄVLEN IGÅNG i ett lägre tempo än vad klacken sjungit. Det tar tre sekunder, sen lägger sittplats ner sitt taktfasta klappande, eftersom trumman dominerar tempot i hela arenan. Jag förstår att ni inte hör sittplats eftersom ni har den sa-ans dunkande trumj-vlen i nacken. Fan vad detta irriterar mig. Ställ trumman hemma. Tack.
|
|
|
Post by Medgångssupportern on Oct 5, 2013 9:01:47 GMT 1
Ba-bam-ba-bam-ba-bam-ba-bam-ba-bam-ba-bam-ba-bam-ba-ba-ba-ba-bam-ba-bam-ba-bam...
Är det så himla farligt att pröva utan den förbannade trumman i en match? Hör ni inte att den dödar sången? I Viasats sändning igår så var det bara det där bankandet man hörde, men när trummisen tog en liten paus på några sekunder så hörde man faktiskt klacken.
Ni gör ett jättebra jobb, men lämna trumman hemma.
|
|
|
Post by dasilva on Oct 6, 2013 14:27:47 GMT 1
En liten quiz: Hur många elitserielag (f'låt SHL) har trumma i klacken?
Svar: 0
Är det tryck ändå? Svar: Ja, det är det. Hela publiken klappar med på ett annat sätt och sången får utrymme.
När är det mäktigast i TAK? Svar: När alla skriker ut "K" osv efter Sunes ramsa. Tänk er en ettrig trumvirvel till den och känslan försvinner.
Förstår att det kan ta tid att avvänja klacken och att få sittplats att delta mera. Men vill vi ha ett matcharr värdigt SHL så behöver på moroneyspråk trumman brännas.
|
|
|
Post by moroney on Oct 7, 2013 9:06:07 GMT 1
Jag önskar (igen) att ngn från klacken tar sig ut i arenan under match och själv skaffa sig en uppfattning om hur det låter. Trumman gör ingenting annat än dränker sången. Det kanske inte låter så när man befinner sig på ståplats, har ingen aning... Ut å lyssna, så ska ni få höra hur mäktigt det är utan trumma, å hur tamt det blir med densamma.
Bränn trumman.
|
|
|
Post by Medgångssupportern on Oct 7, 2013 18:00:21 GMT 1
Om man nu prompt måste använda trumma så byt till en militärtrumma(virveltrumma) och lär er att trumma marschtakt, då kan det faktiskt bli lite mysigt.
|
|
|
Post by moroney on Oct 8, 2013 10:03:26 GMT 1
Om man nu prompt måste använda trumma så byt till en militärtrumma(virveltrumma) och lär er att trumma marschtakt, då kan det faktiskt bli lite mysigt. Militärtrumma? Eh, nä!! (antar att du menar marschtrumma). Den är väldigt volymstark... och vad är mysigt med marschtakt på en hockeymatch? Bränn trumman.
|
|
|
Post by Medgångssupportern on Oct 8, 2013 12:26:58 GMT 1
Ja, helst ser jag att vi kör utan trumma, men om vi har folk i klacken som måste hålla igång händerna så blir en virvel bättre än den baskagge som nu används som endast dövar sången, sedan behöver man ju inte ta i för kung och fosterlands heller, gissar på att den som har hand om trumman får spänna om den efter varje period. Kan även se att trumman kan användas i ett fåtal ramsor där den faktiskt passar in, kan dock ej komma på någon ramsa just nu på rak arm.
|
|
|
Trumma?
Oct 8, 2013 16:03:48 GMT 1
via mobile
Post by khkkrille on Oct 8, 2013 16:03:48 GMT 1
KHK "klapp klapp klapp" är en sådan ramsa men den körs ju inte längre? Tycker överlag ramsorna blivit bättre och att det byts ramsor oftare med Paradis som klackledare, väldigt bra! Men jag önskar som er andra att man slapp trummandet HELA tiden..fingertoppskänsla önskas!
|
|
|
Post by qALLAHAN on Oct 8, 2013 19:46:39 GMT 1
taktfast handklapp är i stort sett ALLTID bättre än trumma. Låter så grymt om man får några hundra att klappa samtidigt! Sedan tycker jag också att trumman ska användas också...men med förnuft
|
|
|
Post by Medgångssupportern on Oct 10, 2013 9:28:49 GMT 1
Ytterligare ett bevis på varför trumman borde försvinna fick vi i gårdagens match när Timråklacken bankade sönder hela matchen. "åå timrå åå timrå åå timrå å-å-åÅ timrå *bankbankbankbank*"
Antingen försvinner den eller så får den som håller i bankandet lära sig att använda trumman korrekt.
|
|
|
Trumma?
Oct 10, 2013 12:48:11 GMT 1
Post by moroney on Oct 10, 2013 12:48:11 GMT 1
Bränn trumman.
|
|