|
Post by Rocket on Aug 7, 2013 13:02:25 GMT 1
Lite intressant där här med träningsmatcherna.
KHK kommer att spela 6 st. träningsmatcher innan serien sätter igång. På menyn står nedan lag för motståndet. Varav 1-2 matcher mot division 1 motstånd i KRIF. Känns som om vi skulle ha haft några matcher mer faktiskt och framför allt lite mer kvalificerat motstånd. Övriga lag ligger i snitt kring 8 matcher förutom Almtuna som sticker ut med sina 10.
Jag hade gärna sett Växjö Lakers i Telenor Arena men även Rögle. Hade varit riktigt bra lag att spela träningsmatcher mot.
Troja (14/8 hemma) IKO ( 17/8 cup ) KRIF/Malmö (18/8 cup) IKO (28/8 borta ) Troja (1/9 borta ) KRIF (6/9 hemma )
|
|
|
Post by Rocket on Aug 7, 2013 15:14:40 GMT 1
KHK ska tydligen möta det danska elitlaget Rødovre Mighty Bulls ( RMB ) den 23/8 på bortais. Står dock inget om detta på khk.se RMB kom trea i den danska högstaligan förra säsongen. Den fd. Karlskronabacken Mike Rådde spelar i RMB Forwarden Michael Scmidt och målvakten Sebastian Dahm är de två som även spelar i landslaget. www.mightybulls.dk/events/
|
|
|
Post by kaffe on Aug 7, 2013 17:48:32 GMT 1
Lite intressant där här med träningsmatcherna. KHK kommer att spela 6 st. träningsmatcher innan serien sätter igång. På menyn står nedan lag för motståndet. Varav 1-2 matcher mot division 1 motstånd i KRIF. Känns som om vi skulle ha haft några matcher mer faktiskt och framför allt lite mer kvalificerat motstånd. Övriga lag ligger i snitt kring 8 matcher förutom Almtuna som sticker ut med sina 10. Jag hade gärna sett Växjö Lakers i Telenor Arena men även Rögle. Hade varit riktigt bra lag att spela träningsmatcher mot. Troja (14/8 hemma) IKO ( 17/8 cup ) KRIF/Malmö (18/8 cup) IKO (28/8 borta ) Troja (1/9 borta ) KRIF (6/9 hemma ) Nu är i och för sig inte Rödövre-matchen med på din lista, men om jag inte minns fel så nämnde någon, jag tror det var Bengtzén men kan ha varit Janne, något i en intervju för någon månad sen om att inte köra för många träningsmatcher. Framförallt med tanke på att det blir så många matcher i serien. Det är klart att det finns en poäng där någonstans. Vi förstår väl alla att flest träningsmatcher inte per automatik är bäst och inte minst heller. 1000 träningsmatcher vore definitivit för mycket och 0 räcker inte. Så hur många är lagom? Det är någonstans mellan 0 och 1000 men det perfekta antalet kan inte jag avgöra i alla fall.
|
|
|
Post by khkkrille on Aug 7, 2013 17:54:07 GMT 1
Tycker nog också det är få träningsmatcher och bara två hemma. I mina ögon hade det varit bra med nån match till iom att det är så många nya men det finns nog en plan för det med kanske. Håller också med om att vi borde få till en träningsmatch med VLH och knyta dem till oss ännu mer. Kan va jäkligt nyttigt att ha ett bra och framgångsrikt samarbete med ett ES lag
|
|
|
Post by kaffe on Aug 29, 2013 8:05:36 GMT 1
Angående detta med antalet träningsmatcher igen. BIK Karlskoga spelade igår sin fjärde träningsmatch på 6 dagar och efter den har man nu 10 spelare på skadelistan.
Jag är ganska säker på att jag läste något sådant i en intervju med Janne, kanske på hockeyallsvenskan.se eller hockeysverige.se eller möjligen hörde i en intervju med Janne på khkaren.se att han medvetet såg till att inte köra för många träningsmatcher eftersom hockeyallsvenskan är en lång och tuff serie och man inte ska köra för hårt med träningsmatcher innan säsongen börjar.
|
|
|
Post by Zäta on Aug 29, 2013 17:44:10 GMT 1
Angående detta med antalet träningsmatcher igen. BIK Karlskoga spelade igår sin fjärde träningsmatch på 6 dagar och efter den har man nu 10 spelare på skadelistan. Jag är ganska säker på att jag läste något sådant i en intervju med Janne, kanske på hockeyallsvenskan.se eller hockeysverige.se eller möjligen hörde i en intervju med Janne på khkaren.se att han medvetet såg till att inte köra för många träningsmatcher eftersom hockeyallsvenskan är en lång och tuff serie och man inte ska köra för hårt med träningsmatcher innan säsongen börjar. BIK skulle möta Mora imorgon, men ställer in pga för många skador. Amatörer, man kan ju låna.........
|
|
|
Post by qALLAHAN on Aug 29, 2013 20:51:24 GMT 1
jösses...stackars krakar..TÄNK om det varit seriespel nu
|
|
|
Post by Zäta on Aug 29, 2013 21:49:27 GMT 1
jösses...stackars krakar..TÄNK om det varit seriespel nu Äh...det gick ju bra för oss....... Jag har för mig att du gillade lånen?
|
|
|
Post by qALLAHAN on Aug 29, 2013 22:56:13 GMT 1
som sagt...förbjud lån! Nu ska tydligen Asplöven försöka leva på det...inga förutsättningar för allsvenskt spel...då "myglar" man sig till ett "gratis" lag i stället..
|
|
|
Post by Zäta on Aug 30, 2013 9:12:20 GMT 1
Luleå har väl 16-17 fw på kontrakt, klart dom vill att alla ska få speltid.
|
|
|
Post by khkkrille on Aug 30, 2013 9:25:12 GMT 1
Ser inga problem med det egentligen varken i idrottsvärlden eller riktiga världen.
|
|
|
Post by qALLAHAN on Aug 30, 2013 13:07:00 GMT 1
Luleå har väl 16-17 fw på kontrakt, klart dom vill att alla ska få speltid. Då är det ju Luleå också som utnyttjar det korkade systemet...varför skulle de ha 16-17 forwards? Bara för att de kan dopa Asplöven? *suck* hejar de på Asplöven eller Luleå? Jag kände att jag hade mkt svårt att ta till mig lånespelarna...var bara ett nödvändigt ont i en desperat situation. Känns jättekorkat när andra klubbars spelare gör mål för mitt lag
|
|
|
Post by khkkrille on Aug 30, 2013 15:40:04 GMT 1
Såklart att Luleå vill signa så många spelare de kan?En del håller inte klassen denna säsongen men har potential för att göra det nästa,ska de då sitta på bänken i en säsong?Hur utvecklande är det? Gillar egentligen sättet de har det på i NHL med farmarlag men det skulle för min del inte funka här då jag fortfarande vill ha öppna serier. Däremot så tycker jag att det kunde begränsas,lånen alltså,till kanske 3-4 per säsong..då skulle klubbarna bli mer noga med vad de lånar in.
|
|