|
Post by Sverker on Jan 17, 2014 10:37:08 GMT 1
Vilka tycker att KHK ska försöka ta sig till SHL så snabbt som möjligt? Vad behövs här för att vi ska ta oss dit förutom nästan ett nytt lag?
Personligen tycker jag det är bra att kunna vara topp 7 i HA många säsonger till. Däför finns ingen anledning att värva mer denna säsongen.
|
|
|
Post by khkkrille on Jan 17, 2014 10:55:58 GMT 1
Håller med dig..klubben är verkligen inte redo för klivet men hade varit jäkligt kul om man tog sej till kvalserien! Ska bli intressant att se hur man kommer bygga vidare på detta. Tyvärr tror jag både Janne och SB försvinner till nästa säsong och en hel drös med spelare. Blir inte lätt att ersätta.. Håller också med om att värvningar just nu är onödigt..tror vi klarar topp 3 iaf
|
|
|
Post by wodmatte on Jan 17, 2014 12:34:31 GMT 1
tycker det skulle vara bra i fall man ta sig till SHL för det värsta som händer i den serien e ju att man kommer till allsvenskan igen
|
|
|
Post by Sverker on Jan 17, 2014 12:46:15 GMT 1
tycker det skulle vara bra i fall man ta sig till SHL för det värsta som händer i den serien e ju att man kommer till allsvenskan igen Okej, men tycker du förutsättningar finns idag? Räcker Arenan till? Har vi organisation för det?
|
|
|
Post by time on Jan 17, 2014 14:32:53 GMT 1
För det första tror jag inte vi har mer än 10% chans OM vi når KS.
Ur ekonomisk synpunkt bäst om vi blir 4a och sedan vinner playoffserien :-)
För liten arena. Tveksam om sponsorerna är med på noterna i tillräckligt stor grad. Kort sagt för lie intäkter (förutom TV-avtalet)
Tror inte det skulle vara bra om vi gick upp nu. Bättre att bygga upp ett lag mer långsiktigt.
|
|
|
Post by kaffe on Jan 17, 2014 15:03:09 GMT 1
Om man vinner hockeyallsvenskan får man en segerpremie om 200,000:-
Om man blir fyra så blir det 3 hemmamatcher extra i förkvalserien. Men det blir också 3 extra bortamatcher med reskostnader. Tänk om dom andra 3 lagen blir Asplöven, Björklöven och Timrå.
|
|
|
Post by wodmatte on Jan 17, 2014 15:24:26 GMT 1
Om man vinner hockeyallsvenskan får man en segerpremie om 200,000:- Om man blir fyra så blir det 3 hemmamatcher extra i förkvalserien. Men det blir också 3 extra bortamatcher med reskostnader. Tänk om dom andra 3 lagen blir Asplöven, Björklöven och Timrå. fast det blir det ju inte i fall man tittar på tabelen
|
|
|
Post by wodmatte on Jan 17, 2014 15:26:34 GMT 1
tycker det skulle vara bra i fall man ta sig till SHL för det värsta som händer i den serien e ju att man kommer till allsvenskan igen Okej, men tycker du förutsättningar finns idag? Räcker Arenan till? Har vi organisation för det? ja och nej mena det tjäns fortfarande som vi spela div 3 i bland o nyper sig i armen men ligger ju 1 a o det tycker jag är tillräcklig anledning för att tuffa till sig o ta sats till SHL kan man så ska man är min mening
|
|
|
Post by vsn on Jan 17, 2014 15:28:27 GMT 1
De får väl ta bussen som andra lag då. Att spara tid för uppladdning genom att flyga till bortamatcherna har väl inte bidragit till några stordåd. Snarare tvärtom. Jag tror inte att vi skulle ha någon chans i kvalet till SHL, men jag ser gärna att vi kommer dit för inkomsterna hemmamatcherna skulle ge, samt exponeringen i diverse medier. Dessutom så kanske det ger en indikation till kommunpolitikerna angående arenans utbyggnad.
|
|
|
Post by sheriff on Jan 17, 2014 18:03:29 GMT 1
Vilka tycker att KHK ska försöka ta sig till SHL så snabbt som möjligt? Vad behövs här för att vi ska ta oss dit förutom nästan ett nytt lag? Personligen tycker jag det är bra att kunna vara topp 7 i HA många säsonger till. Däför finns ingen anledning att värva mer denna säsongen. Rent krasst så har du ju rätt. Växtvärken är inget litet problem. Å andra sidan finns det inget som säger att vi ska vara topp sju varje år bara för att vi inte satsar nu. Detta kanske är enda chansen att få pröva våra vingar mot SHL-lag på tio år?! Vill vi då inte göra allt som står i vår makt, inom de ekonomiska ramarna, för att ge oss den chansen? Det är 35 år sen vi var i detta läget senast. Vi var en avgörande match mot Mora, på hemmaplan, från att ha 50% chans att nå elitserien. Än idag lever man på dessa minnen. låt oss Karlskronabor få 35 nya år att minnas denna säsongen. Har vi chansen ska vi göra allt för att ta den. Kan Bengtzen värva ihop ett lag för toppen av Allsvenskan på några månader så kan han säkert göra underverk i SHL också.
|
|
|
Post by raquex on Jan 17, 2014 22:07:02 GMT 1
Visst hade det vart häftigt att ta klivet upp redan i år Arenan är för liten för SHL-kraven, men man kan ju få dispens första året. Sen behöver väl egentligen både organisationen och supportrarna växa till sig en del. Sen vet vi ju inte om det kommer bli nån ändring på upp och nerflyttning fram över. Om SHL får bestämma så vill dom ju göra det betydligt svårare att ta sig upp och då minskar även våra chanser på spel i högsta ligan.. Så även om klubben/supportrarna mår bäst av ett antal säsonger till i HA så tycker jag att man ändå ska försöka ta chansen när den väl finns.
|
|
|
Post by qALLAHAN on Jan 17, 2014 22:55:24 GMT 1
Vilka tycker att KHK ska försöka ta sig till SHL så snabbt som möjligt? Vad behövs här för att vi ska ta oss dit förutom nästan ett nytt lag? Personligen tycker jag det är bra att kunna vara topp 7 i HA många säsonger till. Däför finns ingen anledning att värva mer denna säsongen. Rent krasst så har du ju rätt. Växtvärken är inget litet problem. Å andra sidan finns det inget som säger att vi ska vara topp sju varje år bara för att vi inte satsar nu. Detta kanske är enda chansen att få pröva våra vingar mot SHL-lag på tio år?! Vill vi då inte göra allt som står i vår makt, inom de ekonomiska ramarna, för att ge oss den chansen? Det är 35 år sen vi var i detta läget senast. Vi var en avgörande match mot Mora, på hemmaplan, från att ha 50% chans att nå elitserien. Än idag lever man på dessa minnen. låt oss Karlskronabor få 35 nya år att minnas denna säsongen. Har vi chansen ska vi göra allt för att ta den. Kan Bengtzen värva ihop ett lag för toppen av Allsvenskan på några månader så kan han säkert göra underverk i SHL också. Precis så är det! Carpe Diem! Har sagt det många ggr. Vi kan satsa som dårar i tio år och ändå inte nå kvalserien. Den berömda knappen finns inte här heller. Många lag försöker och försöker, men misslyckas gång på gång
|
|
|
Post by 31an on Jan 20, 2014 17:47:09 GMT 1
|
|
|
Post by Medgångssupportern on Jan 20, 2014 17:53:50 GMT 1
KHK, BIK och VIK har mer i SHL att göra än vad Boork har.
|
|
|
Post by khkkrille on Jan 20, 2014 18:32:48 GMT 1
Boork är inget att hänga i granen
|
|