|
Post by vsn on Mar 22, 2014 11:40:58 GMT 1
nvm. Missade att time postade centrar och ytterforwards var för sig.
|
|
|
Post by Rocket on Mar 23, 2014 15:50:15 GMT 1
Mv:Timo L Mv:Patrick G Back: Kalle Ekelund Back: Filip Mingotti Back: Jonathan Pudas Back: Nick Angell ( Tyvärr för dyr som kostar drygt 1,3 miljoner) Bättre med två backar av hög allsvensk klass ) Back: Simon Fredriksson ( Håller tyvärr inte ) Back: Simon Karlsson ( Rykte om att vara förlorad till HV71 ) Back: Mikael Kurki ( Gjorde en bra första säsong, men var tänkt som första back. Dags att säga tack för den här tiden ) Back: Calle Rosén ( A-lagskontrakt med Frölunda. Kanske lånas ut igen ) Lite av en Erik Karlsson på allsvensk nivå Fw: Jimmy Andersson FW: Alexander Bergström Fw: Filip Cruseman Fw: Emil Larsson Fw: Pär Lindholm Fw: Jimmie Svensson ( Mycket tveksam till att Jimmie kan/vill 1 år till pga mkt skador. 1p på 31 matcher håller tyvärr inte) Fw: Alexander Viklund fw: Joel Kellman fw: Kristoffer Söder ( Måste träna upp teckningarna. Ska inte spela center. Grym i boxplay ) fw: Stefan Gråhns ( växte mer och mer men inget för KHK på sikt ) fw: Jesper Jensen ( garanterat förlorad till SHL eller någon liga i Europa ) fw: Jordan Smotherman ( Håller inte i SHL, men säkert i någon liga i Europa. Om inte Malmö eller VIK går upp - kan vara aktuell ) fw: Simon Matsson ( Almtuna ) fw: Martin Janohls ( Almtuna ) Mao ord för att få lite bredd i truppen så behövs enligt min analys 11 nya spelare: 3 centrar 3 fw 5 backar Det är ju redan tre centrar i truppen.... Nja du har till viss del rätt men faktum är att vi faktiskt har 5 st. Däremot så tycker jag att man bara ska använda Lindholm och Kellman som centrar. Bergström, Larsson och Söder ska spela wingar. Speciellt Söder som jag tror har större utvecklingspotential än som center. Hans teckningsprocent var ingen hit denna säsong ! Om inte Jensen stannar så bör man värva 2 stycken riktiga spetscenters, 4 fw & 5 backar !
|
|
|
Post by khkkrille on Mar 23, 2014 16:36:40 GMT 1
Rocket// Två stycken spetscentrar innebär att du vill peta ner Lindholm ett pinnhål? Varför? Jag tycker den femman med Lindhol, Bergström och Cruseman/Larsson var vår genomgående jämnaste kedja. Ser gärna att Larsson tar en permanent plats i den.
|
|
|
Post by aloviak on Apr 3, 2014 13:52:05 GMT 1
|
|
|
Post by time on Apr 5, 2014 11:56:03 GMT 1
Har försökt göra en översikt över truppen givet att spelarbudgeten blir oförändrad. Fördelningen CF o Wings flexibel. Men jag tycker truppen bör vara 2 MV 8 Backar och 14 Forwards
OBS! Ska ej ses som en exakt ranking av spelare utan som en ungefärlig översikt över vad som behöver fyllas på
MV1: Patrick Galbraith MV2: Timo Leinonen
Back1: Back2: Back3: Back4: Back5: Kalle Ekelund Back6: Jonathan Pudas Back7: Back8: Filip Mingotti
Center1: Center2: Pär Lindholm Center3: Joel Kellman Center4: Kristoffer Söder Center5:
Wing1: Wing2: Wing3: Jimmy Andersson Wing4: Alexander Bergström Wing5: Emil Larsson Wing6: Victor Löfstedt Wing7: Filip Cruseman Wing8: Alexander Wiklund Wing9: Jimmie Svensson
|
|
|
Post by aloviak on Apr 5, 2014 18:56:10 GMT 1
Vi kan i alla fall vara överens om att det är i stort en första line som ska in.
Alla önskar vi en bred trupp, frågan är hur man motiverar 13-14 forward att skriva på?
Kanske bättre att låna som vi gjort hittills tycker att dom yngre låne spelarna gjort det riktigt bra
|
|
|
Post by khkkrille on Apr 5, 2014 20:07:21 GMT 1
Vi kan i alla fall vara överens om att det är i stort en första line som ska in. Alla önskar vi en bred trupp, frågan är hur man motiverar 13-14 forward att skriva på? Kanske bättre att låna som vi gjort hittills tycker att dom yngre låne spelarna gjort det riktigt bra Håller med helt..lån är inte alltid av ondo! Man såg vad Rosén, Fredriksson och Kellman betydde!
|
|
|
Post by Zäta on Apr 5, 2014 22:48:58 GMT 1
Vad betydde Fredriksson för dig ?
|
|
|
Post by khkkrille on Apr 6, 2014 11:44:37 GMT 1
Vad betydde Fredriksson för dig ? Han gjorde det bra enligt mej..fick väldigt mycket skit som han inte var förtjänt av
|
|
|
Post by aloviak on Apr 6, 2014 15:03:01 GMT 1
Jag var också nöjd med Fredriksson, och tycker han utvecklades mycket under säsongen Menar inte att han är en färdig back, kan räkna upp massor med negativt som forumet går ut på men väljer alltid att titta på vad man tillför. Tycker att hockey/kr och att han köpte läget att sitta på bänken i början är viktigt
|
|
|
Post by time on Apr 27, 2014 18:09:04 GMT 1
Jag var också nöjd med Fredriksson, och tycker han utvecklades mycket under säsongen Menar inte att han är en färdig back, kan räkna upp massor med negativt som forumet går ut på men väljer alltid att titta på vad man tillför. Tycker att hockey/kr och att han köpte läget att sitta på bänken i början är viktigt Instämmer
|
|
|
Post by time on Apr 27, 2014 18:11:07 GMT 1
Updated
Har försökt göra en översikt över truppen givet att spelarbudgeten blir oförändrad. Fördelningen CF o Wings flexibel. Men jag tycker truppen bör vara 2 MV 8 Backar och 14 Forwards
OBS! Ska ej ses som en exakt ranking av spelare utan som en ungefärlig översikt över vad som behöver fyllas på
Back1: Back2: Back3: Back4: Back5: Kalle Ekelund Back6: Jonathan Pudas Back7: Henrik Nilsson Back8: Filip Mingotti
Center1: Center2: Center3: Joel Kellman Center4: Kristoffer Söder Center5:
Wing1: Wing2: Wing3: Jimmy Andersson Wing4: Alexander Bergström Wing5: Emil Larsson Wing6: Victor Löfstedt Wing7: Filip Cruseman Wing8: Alexander Wiklund Wing9: Jimmie Svensson
|
|
|
Post by aloviak on Apr 27, 2014 18:31:52 GMT 1
UpdatedHar försökt göra en översikt över truppen givet att spelarbudgeten blir oförändrad. Fördelningen CF o Wings flexibel. Men jag tycker truppen bör vara 2 MV 8 Backar och 14 Forwards OBS! Ska ej ses som en exakt ranking av spelare utan som en ungefärlig översikt över vad som behöver fyllas på MV1: Patrick Galbraith MV2: Timo Leinonen Back1: Back2: Back3: Back4: Back5: Kalle Ekelund Back6: Jonathan Pudas Back7: Henrik Nilsson Back8: Filip Mingotti Center1: Center2: Center3: Joel Kellman Center4: Kristoffer Söder Center5: Wing1: Wing2: Wing3: Jimmy Andersson Wing4: Alexander Bergström Wing5: Emil Larsson Wing6: Victor Löfstedt Wing7: Filip Cruseman Wing8: Alexander Wiklund Wing9: Jimmie Svensson jag djäklar vilka spelare som måste rulla in, hoppas Kurki skriver på
|
|
|
Post by time on Apr 30, 2014 8:08:41 GMT 1
Updated
Back1: Back2: Back3: Back4: Maksim Matushkin Back5: Kalle Ekelund Back6: Jonathan Pudas Back7: Henrik Nilsson Back8: Filip Mingotti
Center1: Center2: Center3: Joel Kellman Center4: Kristoffer Söder Center5:
|
|
|
Post by khkkrille on Apr 30, 2014 8:30:32 GMT 1
Om man ska gå efter SB så är det väl bara två backar och fyra fw som ska in i truppen och inte tre resp fem?
|
|