|
Post by Rocket on Mar 17, 2014 9:26:33 GMT 1
Oförändrad spelarbudget lät det som i dagens lokalblaska Frågan är hur de tänkt lägga upp de..det saknades ju lite bredd..blir de samma budget så är de väl lätt att truppen blir lika tunn? Man måste väl då splitta en hög lönepost och ta in två spelare eller hur tänker man? Hoppas Kellman blir kvar här Jag tänker direkt på Nick Angell. Hockeyallsvenskans bästa back men också en av de dyraste spelarna. Han kostar runt 100000kr/månad + sociala avgifter(31,42%) vilket innebär en lön på drygt 130 000kr/månad. Han har med största sannolikhet ett 10 månaders kontrakt så kostar han KHK drygt 1,3 miljoner kr. Jag ser hellere att man tar in två riktigt vassa allsvenska backar för denna peng. Som en liten anekdot så hade Nick Angell över 340 000 kr i månaden när han spelade i SHL med Brynäs www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/sverige/shl/article11395103.ab
|
|
|
Post by Back to Front on Mar 17, 2014 9:31:54 GMT 1
Skulle mer än gärna se Simon Mattson här oxå.
|
|
|
Post by khkkrille on Mar 17, 2014 9:38:41 GMT 1
Skulle mer än gärna se Simon Mattson här oxå. Gärna de men han skrev väl kontrakt med AIS innan han lånades ut hit?
|
|
|
Post by time on Mar 17, 2014 9:39:20 GMT 1
Frågan är hur de tänkt lägga upp de..det saknades ju lite bredd..blir de samma budget så är de väl lätt att truppen blir lika tunn? Man måste väl då splitta en hög lönepost och ta in två spelare eller hur tänker man? Hoppas Kellman blir kvar här Jag tänker direkt på Nick Angell. Hockeyallsvenskans bästa back men också en av de dyraste spelarna. Han kostar runt 100000kr/månad + sociala avgifter(31,42%) vilket innebär en lön på drygt 130 000kr/månad. Han har med största sannolikhet ett 10 månaders kontrakt så kostar han KHK drygt 1,3 miljoner kr. Jag ser hellere att man tar in två riktigt vassa allsvenska backar för denna peng. Som en liten anekdot så hade Nick Angell över 340 000 kr i månaden när han spelade i SHL med Brynäs www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/sverige/shl/article11395103.abJag är sedan en tid tillbaka inne på samma linje även om Nick är väldigt bra.
|
|
|
Post by gloriel64 on Mar 17, 2014 10:09:31 GMT 1
Jag tänker direkt på Nick Angell. Hockeyallsvenskans bästa back men också en av de dyraste spelarna. Han kostar runt 100000kr/månad + sociala avgifter(31,42%) vilket innebär en lön på drygt 130 000kr/månad. Han har med största sannolikhet ett 10 månaders kontrakt så kostar han KHK drygt 1,3 miljoner kr. Jag ser hellere att man tar in två riktigt vassa allsvenska backar för denna peng. Som en liten anekdot så hade Nick Angell över 340 000 kr i månaden när han spelade i SHL med Brynäs www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/sverige/shl/article11395103.abJag är sedan en tid tillbaka inne på samma linje även om Nick är väldigt bra. Håller med till 100%, jag har hellre en bred trupp än många stjärnor som tär på vår ekonomi.
|
|
|
Post by hoackii on Mar 17, 2014 10:55:57 GMT 1
Jag är sedan en tid tillbaka inne på samma linje även om Nick är väldigt bra. Håller med till 100%, jag har hellre en bred trupp än många stjärnor som tär på vår ekonomi. Mmm. Fast det var i stort sett stjärnorna som var skillnaden mellan att ligga i toppen och att harva på undre halvan. Men det är klart, kan man få in 2-3 backar med mycket uppsida så kan det gå. Den jag skulle lagt pengar på är Jesper Jensen. Han är en sådan som gör andra bra.
|
|
|
Post by Zäta on Mar 17, 2014 10:58:31 GMT 1
Klart vi måste ha spets. Är väl bara Bik som klarar sig utan.
|
|
|
Post by hoackii on Mar 17, 2014 11:08:00 GMT 1
Klart vi måste ha spets. Är väl bara Bik som klarar sig utan. Inte ens BIK klarar sig utan. De har bara en fantastisk förmåga att hela tiden ersätta de stjärnor som försvinner. Och när årets stjärnor fick shl kontrakt och tappade intresset och den tredje blev skadad så rasade BIK också. ..
|
|
|
Post by Zäta on Mar 19, 2014 15:00:18 GMT 1
Mv:Timo Mv:Patrick
Back: Kalle Ekelund Back: Filip Mingotti Back: Jonathan Pudas
Fw: Jimmy Andersson FW: Alexander Bergström Fw: Filip Cruseman Fw: Emil Larsson Fw: Pär Lindholm Fw: Jimmie Svensson Fw: Alexander Viklund fw: Joel Kellman
Ser riktigt bra ut än så länge tycker jag.
|
|
|
Post by time on Mar 21, 2014 18:55:27 GMT 1
Mv:Timo Mv:Patrick
Back: Kalle Ekelund Back: Filip Mingotti Back: Jonathan Pudas
Fw: Jimmy Andersson FW: Alexander Bergström Fw: Filip Cruseman Fw: Emil Larsson Fw: Pär Lindholm Fw: Jimmie Svensson Fw: Alexander Viklund fw: Joel Kellman fw: Kristoffer Söder
|
|
|
Post by Rocket on Mar 21, 2014 23:25:53 GMT 1
Mv:Timo L Mv:Patrick G Back: Kalle Ekelund Back: Filip Mingotti Back: Jonathan Pudas Back: Nick Angell ( Tyvärr för dyr som kostar drygt 1,3 miljoner) Bättre med två backar av hög allsvensk klass ) Back: Simon Fredriksson ( Håller tyvärr inte ) Back: Simon Karlsson ( Rykte om att vara förlorad till HV71 ) Back: Mikael Kurki ( Gjorde en bra första säsong, men var tänkt som första back. Dags att säga tack för den här tiden ) Back: Calle Rosén ( A-lagskontrakt med Frölunda. Kanske lånas ut igen ) Lite av en Erik Karlsson på allsvensk nivå Fw: Jimmy Andersson FW: Alexander Bergström Fw: Filip Cruseman Fw: Emil Larsson Fw: Pär Lindholm Fw: Jimmie Svensson ( Mycket tveksam till att Jimmie kan/vill 1 år till pga mkt skador. 1p på 31 matcher håller tyvärr inte) Fw: Alexander Viklund fw: Joel Kellman fw: Kristoffer Söder ( Måste träna upp teckningarna. Ska inte spela center. Grym i boxplay ) fw: Stefan Gråhns ( växte mer och mer men inget för KHK på sikt ) fw: Jesper Jensen ( garanterat förlorad till SHL eller någon liga i Europa ) fw: Jordan Smotherman ( Håller inte i SHL, men säkert i någon liga i Europa. Om inte Malmö eller VIK går upp - kan vara aktuell ) fw: Simon Matsson ( Almtuna ) fw: Martin Janohls ( Almtuna ) Mao ord för att få lite bredd i truppen så behövs enligt min analys 11 nya spelare: 3 centrar 3 fw 5 backar
|
|
|
Post by khkkrille on Mar 22, 2014 6:57:02 GMT 1
Bara att hålla med Rocket men jag hoppas man gör vad man kan för att behålla Kurki
|
|
|
Post by time on Mar 22, 2014 10:26:19 GMT 1
Håller med Rocket i stora drag.
Visst behöver vi bredd men också spets
|
|
|
Post by Zäta on Mar 22, 2014 10:28:10 GMT 1
Mv:Timo L Mv:Patrick G Back: Kalle Ekelund Back: Filip Mingotti Back: Jonathan Pudas Back: Nick Angell ( Tyvärr för dyr som kostar drygt 1,3 miljoner) Bättre med två backar av hög allsvensk klass ) Back: Simon Fredriksson ( Håller tyvärr inte ) Back: Simon Karlsson ( Rykte om att vara förlorad till HV71 ) Back: Mikael Kurki ( Gjorde en bra första säsong, men var tänkt som första back. Dags att säga tack för den här tiden ) Back: Calle Rosén ( A-lagskontrakt med Frölunda. Kanske lånas ut igen ) Lite av en Erik Karlsson på allsvensk nivå Fw: Jimmy Andersson FW: Alexander Bergström Fw: Filip Cruseman Fw: Emil Larsson Fw: Pär Lindholm Fw: Jimmie Svensson ( Mycket tveksam till att Jimmie kan/vill 1 år till pga mkt skador. 1p på 31 matcher håller tyvärr inte) Fw: Alexander Viklund fw: Joel Kellman fw: Kristoffer Söder ( Måste träna upp teckningarna. Ska inte spela center. Grym i boxplay ) fw: Stefan Gråhns ( växte mer och mer men inget för KHK på sikt ) fw: Jesper Jensen ( garanterat förlorad till SHL eller någon liga i Europa ) fw: Jordan Smotherman ( Håller inte i SHL, men säkert i någon liga i Europa. Om inte Malmö eller VIK går upp - kan vara aktuell ) fw: Simon Matsson ( Almtuna ) fw: Martin Janohls ( Almtuna ) Mao ord för att få lite bredd i truppen så behövs enligt min analys 11 nya spelare: 3 centrar 3 fw 5 backar Det är ju redan tre centrar i truppen....
|
|
|
Post by time on Mar 22, 2014 10:45:07 GMT 1
Har försökt göra en översikt över truppen givet att spelarbudgeten blir oförändrad. Fördelningen CF o Wings flexibel. Men jag tycker truppen bör vara 2 MV 8 Backar och 14 Forwards
OBS! Ska ej ses som en exakt ranking av spelare utan som en ungefärlig översikt över vad som behöver fyllas på
MV1: Patrick Galbraith MV2: Timo Leinonen
Back1: Back2: Back3: Back4: Back5: Kalle Ekelund Back6: Jonathan Pudas Back7: Back8: Filip Mingotti
Center1: Center2: Pär Lindholm Center3: Joel Kellman Center4: Kristoffer Söder Center5:
Wing1: Wing2: Wing3: Jimmy Andersson Wing4: Alexander Bergström Wing5: Filip Cruseman Wing6: Emil Larsson Wing7: Alexander Wiklund Wing8: Jimmie Svensson Wing9:
|
|