|
Post by Bart on May 11, 2014 21:53:16 GMT 1
Som lag görs poängen tillsammans. -) Många gnällde förra året på div 1 förvärven. Kanske viktor, Erik eller Cruseman chockar i år. Men än är inte truppen fullständig.
|
|
|
Post by Zäta on May 11, 2014 22:08:37 GMT 1
Som lag görs poängen tillsammans. -) Många gnällde förra året på div 1 förvärven. Kanske viktor, Erik eller Cruseman chockar i år. Men än är inte truppen fullständig. Så kan det absolut bli. Ett stark kollektiv är ju det bästa. Men menar man allvar måste det in spets.
|
|
|
Post by time on May 11, 2014 22:16:38 GMT 1
|
|
|
Post by khkkrille on May 12, 2014 5:30:06 GMT 1
Som lag görs poängen tillsammans. -) Många gnällde förra året på div 1 förvärven. Kanske viktor, Erik eller Cruseman chockar i år. Men än är inte truppen fullständig. Så kan det absolut bli. Ett stark kollektiv är ju det bästa. Men menar man allvar måste det in spets. Mm fast man menar inte så mycket allvar för man vet ändå att man inte kan va med och tävla fullt ut..så pissigt!
|
|
|
Post by time on May 26, 2014 9:36:26 GMT 1
Updated
Har försökt göra en översikt över truppen givet att spelarbudgeten blir oförändrad. Fördelningen CF o Wings flexibel. Men jag tycker truppen bör vara 2 MV 8 Backar och 14 Forwards
OBS! Ska ej ses som en exakt ranking av spelare utan som en ungefärlig översikt över vad som behöver fyllas på
MV1: Patrick Galbraith MV2: Timo Leinonen
Back1: Back2: Back3: Mikael Kurki Back4: Maksim Matushkin Back5: Kalle Ekelund Back6: Jonathan Pudas Back7: Henrik Nilsson Back8: Filip Mingotti
Center1: Center2: Niklas Lihagen Center3: Joel Kellman Center4: Kristoffer Söder
Wing1 Wing2: Erik Thorell Wing3: Jimmy Andersson Wing4: Alexander Bergström Wing5: Emil Larsson Wing6: Victor Löfstedt Wing7: Mattias Granlund Wing8: Filip Cruseman Wing9: Alexander Wiklund Wing10: Jimmie Svensson Wing11: Viktor Lundberg
|
|
|
Post by Sverker on May 26, 2014 19:08:17 GMT 1
Updated Har försökt göra en översikt över truppen givet att spelarbudgeten blir oförändrad. Fördelningen CF o Wings flexibel. Men jag tycker truppen bör vara 2 MV 8 Backar och 14 Forwards OBS! Ska ej ses som en exakt ranking av spelare utan som en ungefärlig översikt över vad som behöver fyllas på MV1: Patrick Galbraith MV2: Timo Leinonen Back1: Back2: Back3: Mikael Kurki Back4: Maksim Matushkin Back5: Kalle Ekelund Back6: Jonathan Pudas Back7: Henrik Nilsson Back8: Filip Mingotti Center1: Center2: Niklas Lihagen Center3: Joel Kellman Center4: Kristoffer Söder Wing1 Wing2: Erik Thorell Wing3: Jimmy Andersson Wing4: Alexander Bergström Wing5: Emil Larsson Wing6: Victor Löfstedt Wing7: Mattias Granlund Wing8: Filip Cruseman Wing9: Alexander Wiklund Wing10: Jimmie Svensson Wing11: Viktor Lundberg Som truppen ser ut nu, tror inte jag man kommer topp 7 som jag trodde inför förra säsongen. Jag är å andra sidan ingen positiv KHK twittrare.
|
|
|
Post by time on May 26, 2014 20:26:35 GMT 1
"KHK-Twitter platsen där alla bara har positivt att säga om KHK."
Så upplever inte jag twitter. Men kul att Du upplever det så.
|
|
|
Post by time on May 26, 2014 20:29:01 GMT 1
Updated Har försökt göra en översikt över truppen givet att spelarbudgeten blir oförändrad. Fördelningen CF o Wings flexibel. Men jag tycker truppen bör vara 2 MV 8 Backar och 14 Forwards OBS! Ska ej ses som en exakt ranking av spelare utan som en ungefärlig översikt över vad som behöver fyllas på MV1: Patrick Galbraith MV2: Timo Leinonen Back1: Back2: Back3: Mikael Kurki Back4: Maksim Matushkin Back5: Kalle Ekelund Back6: Jonathan Pudas Back7: Henrik Nilsson Back8: Filip Mingotti Center1: Center2: Niklas Lihagen Center3: Joel Kellman Center4: Kristoffer Söder Wing1 Wing2: Erik Thorell Wing3: Jimmy Andersson Wing4: Alexander Bergström Wing5: Emil Larsson Wing6: Victor Löfstedt Wing7: Mattias Granlund Wing8: Filip Cruseman Wing9: Alexander Wiklund Wing10: Jimmie Svensson Wing11: Viktor Lundberg Som truppen ser ut nu, tror inte jag man kommer topp 7 som jag trodde inför förra säsongen. Jag är å andra sidan ingen positiv KHK twittrare. Det tror inte jag heller. Men förutsätter att det ska in 2 backar, 1 center o en Winge till.
|
|
|
Post by Zäta on May 26, 2014 21:14:56 GMT 1
Jag hoppas verkligen inte att Brian Ihnacak är på g.' Jesper B Jensen tycker jag är duktig. Men väldigt tveksam om han är aktuell.
|
|
|
Post by aloviak on May 27, 2014 8:10:57 GMT 1
Som truppen ser ut nu, tror inte jag man kommer topp 7 som jag trodde inför förra säsongen. Jag är å andra sidan ingen positiv KHK twittrare. Det tror inte jag heller. Men förutsätter att det ska in 2 backar, 1 center o en Winge till. wingen är nog överkurs skulle jag tro
|
|
|
Post by time on May 27, 2014 8:41:44 GMT 1
Det tror inte jag heller. Men förutsätter att det ska in 2 backar, 1 center o en Winge till. wingen är nog överkurs skulle jag tro Verkar ju tyvärr så. Kommer väl senare under säsongen
|
|
|
Post by aloviak on May 27, 2014 8:48:48 GMT 1
|
|
|
Post by Sverker on May 27, 2014 9:23:35 GMT 1
Nog tyckte jag att detta såg starkare ut än det som är just nu idag.
|
|
|
Post by aloviak on May 27, 2014 13:16:37 GMT 1
Nog tyckte jag att detta såg starkare ut än det som är just nu idag. Blev ju bra om inte annat fast Lindholm/ Simon Karlsson hade man inte så stora förväntningar på Smotherman var ju nersnackad av Taiffarna och Jeppe hade ju inte en supersäsong bakom sig dom som anslöt sedan var ju Cepis, Somma o Nick tycker fortvarande att vi kan få en ok trupp om vi lyckas ersätta jeppe och 2 bättre backar
|
|
|
Post by Sverker on May 27, 2014 13:53:07 GMT 1
Personligen tyckte jag att Jensen var en av våra bättre redan säsongen 12/13. Gillade också värvningarna av Patrick, Jimmy A,Jordan,Kalle E, Alexander B, Per L och Alexander V. Både Jimmy och Per var riktigt bra i VH resp Piteå.
Har svårt att se ngt nyförvärv ännu som är i klass med dessa, men hoppas jag har fel.
|
|