|
Post by aloviak on May 27, 2014 22:15:38 GMT 1
Personligen tyckte jag att Jensen var en av våra bättre redan säsongen 12/13. Gillade också värvningarna av Patrick, Jimmy A,Jordan,Kalle E, Alexander B, Per L och Alexander V. Både Jimmy och Per var riktigt bra i VH resp Piteå. Har svårt att se ngt nyförvärv ännu som är i klass med dessa, men hoppas jag har fel. Lihagen o matuskin var väl bra i hästen? Löfstedt har väl spelat i iko:s första lina o gjort det ok Jordan går inte att ersätta ( vi har inte pengarna) Jeppe är svår behöver nog bli en transa på hans plats om den ska gå men chansen finns ännu Nick ersätts med 2 bra As backar Och kanske finns det pengar över senare del av säsongen för korrigeringar? Så riktigt ännu dömer inte jag ut lagbygget
|
|
|
Post by aloviak on May 27, 2014 22:18:36 GMT 1
Vi har joel o Emil som jokrar i leken
|
|
|
Post by time on May 27, 2014 22:24:53 GMT 1
Updated
Har försökt göra en översikt över truppen givet att spelarbudgeten blir oförändrad. Fördelningen CF o Wings flexibel. Men jag tycker truppen bör vara 2 MV 8 Backar och 14 Forwards
OBS! Ska ej ses som en exakt ranking av spelare utan som en ungefärlig översikt över vad som behöver fyllas på
MV1: Patrick Galbraith MV2: Timo Leinonen
Back1: Back2: Back3: Mikael Kurki Back4: Maksim Matushkin Back5: Kalle Ekelund Back6: Jonathan Pudas Back7: Henrik Nilsson Back8: Filip Mingotti Back9: Nils Lagerlöf
Center1: Center2: Niklas Lihagen Center3: Joel Kellman Center4: Kristoffer Söder
Wing1: ? Wing2: Erik Thorell Wing3: Jimmy Andersson Wing4: Alexander Bergström Wing5: Emil Larsson Wing6: Victor Löfstedt Wing7: Mattias Granlund Wing8: Filip Cruseman Wing9: Alexander Wiklund Wing10: Jimmie Svensson Wing11: Viktor Lundberg
|
|
|
Post by Sverker on May 28, 2014 7:05:42 GMT 1
Personligen tyckte jag att Jensen var en av våra bättre redan säsongen 12/13. Gillade också värvningarna av Patrick, Jimmy A,Jordan,Kalle E, Alexander B, Per L och Alexander V. Både Jimmy och Per var riktigt bra i VH resp Piteå. Har svårt att se ngt nyförvärv ännu som är i klass med dessa, men hoppas jag har fel. Lihagen o matuskin var väl bra i hästen? Säkert, men jag har inte sett dom där, däremot såg jag både Jimmy och Per i kvalserien.
|
|
|
Post by khkkrille on May 28, 2014 15:34:47 GMT 1
Lihagen o matuskin var väl bra i hästen? Säkert, men jag har inte sett dom där, däremot såg jag både Jimmy och Per i kvalserien. Mm att vara bra i ettan är inte samma sak som att vara bra i HA..kommer de bara i närheten av Lindholm och Karlsson så är de bra
|
|
|
Post by Sverker on May 28, 2014 15:41:08 GMT 1
Säkert, men jag har inte sett dom där, däremot såg jag både Jimmy och Per i kvalserien. Mm att vara bra i ettan är inte samma sak som att vara bra i HA..kommer de bara i närheten av Lindholm och Karlsson så är de bra Du menar såklart Andersson? När jag såg dessa 2 mot KHK i kvalserien, så tyckte jag de överglänste de flesta i vårt lag redan då. Var i stort sett bara Jensen, McD bland våra fw som var bättre, så min önskan var att de skulle värvas hit och så gjordes.
|
|
|
Post by gloriel64 on May 28, 2014 16:11:51 GMT 1
Updated Har försökt göra en översikt över truppen givet att spelarbudgeten blir oförändrad. Fördelningen CF o Wings flexibel. Men jag tycker truppen bör vara 2 MV 8 Backar och 14 Forwards OBS! Ska ej ses som en exakt ranking av spelare utan som en ungefärlig översikt över vad som behöver fyllas på MV1: Patrick Galbraith MV2: Timo Leinonen Back1: Back2: Back3: Mikael Kurki Back4: Maksim Matushkin Back5: Kalle Ekelund Back6: Jonathan Pudas Back7: Henrik Nilsson Back8: Filip Mingotti Back9: Nils Lagerlöf Center1: Center2: Niklas Lihagen Center3: Joel Kellman Center4: Kristoffer Söder Wing1: ? Wing2: Erik Thorell Wing3: Jimmy Andersson Wing4: Alexander Bergström Wing5: Emil Larsson Wing6: Victor Löfstedt Wing7: Mattias Granlund Wing8: Filip Cruseman Wing9: Alexander Wiklund Wing10: Jimmie Svensson Wing11: Viktor Lundberg Det verkar som att bara en center och två backar skall in, vilket innebär att han åter igen ändrar på vad han tidigare har sagt ( SB ), mycket märkligt.
|
|
|
Post by Back to Front on May 29, 2014 6:59:33 GMT 1
Money Money...
|
|
|
Post by khkkrille on May 29, 2014 7:57:20 GMT 1
Nä pengar kan det väl inte handla om?? Budgeten ska ju va densamma!
|
|
|
Post by time on May 29, 2014 8:27:39 GMT 1
Updated Har försökt göra en översikt över truppen givet att spelarbudgeten blir oförändrad. Fördelningen CF o Wings flexibel. Men jag tycker truppen bör vara 2 MV 8 Backar och 14 Forwards OBS! Ska ej ses som en exakt ranking av spelare utan som en ungefärlig översikt över vad som behöver fyllas på MV1: Patrick Galbraith MV2: Timo Leinonen Back1: Back2: Back3: Mikael Kurki Back4: Maksim Matushkin Back5: Kalle Ekelund Back6: Jonathan Pudas Back7: Henrik Nilsson Back8: Filip Mingotti Back9: Nils Lagerlöf Center1: Center2: Niklas Lihagen Center3: Joel Kellman Center4: Kristoffer Söder Wing1: ? Wing2: Erik Thorell Wing3: Jimmy Andersson Wing4: Alexander Bergström Wing5: Emil Larsson Wing6: Victor Löfstedt Wing7: Mattias Granlund Wing8: Filip Cruseman Wing9: Alexander Wiklund Wing10: Jimmie Svensson Wing11: Viktor Lundberg Det verkar som att bara en center och två backar skall in, vilket innebär att han åter igen ändrar på vad han tidigare har sagt ( SB ), mycket märkligt. Håller med märkligt. Men så var det förra säsongen också. Men har jag fått rätt info så sparar SB en del av budgeten för att se vad som behövs längre fram när man kommit igång med matchandet i aug o framåt
|
|
|
Post by time on May 29, 2014 8:30:14 GMT 1
Mm att vara bra i ettan är inte samma sak som att vara bra i HA..kommer de bara i närheten av Lindholm och Karlsson så är de bra Du menar såklart Andersson? När jag såg dessa 2 mot KHK i kvalserien, så tyckte jag de överglänste de flesta i vårt lag redan då. Var i stort sett bara Jensen, McD bland våra fw som var bättre, så min önskan var att de skulle värvas hit och så gjordes. Dina omdömen om värvningarna av: Maksim Matushkin Henrik Nilsson Mattias Granlund Niklas Lihagen Victor Löfstedt Erik Thorell
|
|
|
Post by Sverker on May 29, 2014 15:43:28 GMT 1
Du menar såklart Andersson? När jag såg dessa 2 mot KHK i kvalserien, så tyckte jag de överglänste de flesta i vårt lag redan då. Var i stort sett bara Jensen, McD bland våra fw som var bättre, så min önskan var att de skulle värvas hit och så gjordes. Dina omdömen om värvningarna av: Maksim Matushkin Henrik Nilsson Mattias Granlund Niklas Lihagen Victor Löfstedt Erik Thorell Tror ingen av backarna kan ersätta Angell, tyvärr. Tror inte heller att ngn av fw kan ersätta Jensen, Jordan eller Per L. Nöjd? Hoppas verkligen jag har fel.
|
|
|
Post by qALLAHAN on May 29, 2014 16:51:31 GMT 1
otroligt vad lite man får för samma budget...priserna måste ha gått upp rejält. Nu har truppen dessutom t o m minskat med någon gubbe, mot vad mannen som säger ett och gör ett annat, tidigare sagt. Och sparar han halva budgeten, för att först se hur det går, så vore det skönt om han sa det
|
|
|
Post by time on May 29, 2014 16:54:56 GMT 1
Dina omdömen om värvningarna av: Maksim Matushkin Henrik Nilsson Mattias Granlund Niklas Lihagen Victor Löfstedt Erik Thorell Tror ingen av backarna kan ersätta Angell, tyvärr. Tror inte heller att ngn av fw kan ersätta Jensen, Jordan eller Per L. Nöjd? Hoppas verkligen jag har fel. Nu är det ju två backar till som ska in men att någon av dem kommer ersätta Angell räknar jag inte med. (SB sa ju också i en intervju att kostnaderna skulle fördelas jämnare denna säsong) Men hoppas att backsidan totalt sett kan bli likvärdig. Men är det någon av nyförvärven du tycker det är bra värvningar?
|
|
|
Post by time on May 29, 2014 17:14:56 GMT 1
Maksim Matushkin - Minns jag väl från Nybrotiden. Väldigt offensiv då. PP-back i KHK!?
Henrik Nilsson - ingen koll på
Mattias Granlund - ingen koll på
Niklas Lihagen - inte lika vass som innan hjärtproblemen. Men kan nog höja sig ytterligare jämfört med förra säsongen. Kan nog bli en bra 2a center.
Victor Löfstedt - hade ett mellanår. Kan förhoppningsvis blomma ut igen.
Erik Thorell - Stor potential. Lossnar det för honom har KHK gjort ett klipp.
|
|