|
Post by hoackii on Mar 21, 2014 15:19:44 GMT 1
Känslan är att Kurki kritar på snart. Jag undrar de jag, skulle inte bli förvånad om han hamnar i ett "bättre" lag i allsvenskan eller Finland. Fast han är väl lite rotad här med flickvännen och allt...
|
|
|
Post by khkkrille on Mar 21, 2014 15:25:01 GMT 1
Mm vi får se "prez" skaffade väl tjej o gifte sej o vips lira han i Kiruna
|
|
|
Post by Zäta on Mar 21, 2014 15:52:02 GMT 1
Men Kurki har väl inte nitat Janne ?
|
|
|
Post by hoackii on Mar 21, 2014 16:12:27 GMT 1
Men Kurki har väl inte nitat Janne ? Ha, ha, du hann före mig. Det var väl lite special med Prez;-)
|
|
|
Post by khkkrille on Mar 21, 2014 19:42:55 GMT 1
Men Kurki har väl inte nitat Janne ? Haha nae..menade mer att fruntimmerna följer med ibland
|
|
|
Post by Rocket on Mar 23, 2014 16:04:06 GMT 1
Jag tycker att man skulle testa Julius Bergman faktiskt. Han har bulkat på sig ordentligt och även vuxit sedan han gick till Frölunda. 186 cm lång och 89 kg tung. Assisterande lagkapten dessutom, så ledarskap det har han. Han spelar fysiskt och har utvecklats från en renodlad defensiv back till en tvåvägs back och kan spela offensivt. Han hade tidigare bra skridskoåkning som har utvecklats ännu mer. På två år i Götet så har han nog inte bara mognat på isen utan även utanför isen Tredje bästa poängback i J20 Superelit denna säsong och tvåa i målligan bland backar i Sverige. 34p på 45 matcher. Han har även utvecklats positivt i landslaget och står och "knackar på dörren" till Små Kronorna. Bengtzén borde nog hugga innan han försvinner till något annat HA-lag. www.eliteprospects.com/player.php?player=38929
|
|
|
Post by khkkrille on Mar 23, 2014 16:38:58 GMT 1
Har för mej bävern sa att han ska försöka slå sej in i A laget?
|
|
|
Post by hoackii on Mar 23, 2014 20:53:20 GMT 1
Har för mej bävern sa att han ska försöka slå sej in i A laget? Mmm, det kan man ju förstå att han vill. Men om nu en sådan som Rosen lånas ut för att stå på tillväxt ett år eller två så känns det ju som en bra väg för Julle också...
|
|
|
Post by Joewson on Mar 23, 2014 21:21:53 GMT 1
Då sammanfattar jag veckans rykten/halvsanningar.
Janne var väldigt missnöjd med Kurkis attityd under säsongen. Ingen lagspelare. Har svårt att se att han blir kvar. Nick Angell kommer inte bli kvar, man kommer inte ens försöka vad jag har hört. Jordan är muntligen överens med Örebro om de klarar sig kvar. Försvinner i vilket fall tror jag. Tom Linder är en spelare man pratar med. Har inget kontrakt med Leksand. Daniel Olsson Trkulja har både Oskarshamn och KHK anmält sitt intresse hos agenten. Felix Maegaard Scheel är en spelare man tittat på, men tror inte det blir något. För svag i sargspelet. Jensen har förslag från NLB (andra ligan i Schweiz) samt DEL (högsta ligan i Tyskland). Bestämmer sig efter VM. Svårbedömt. Tror inte han är något för SHL. En bra säsong på tre år. Gråhns kan mycket väl bli kvar, Janne gillade sista matcherna. Hockey/krona som spelar in här. Vill Gråhns stanna? Lite attitydproblem. Rosén kommer inleda säsongen med Frölunda. Fredriksson blir inte kvar. Karlsson vill inte spela i Hockeyallsvenskan och kommer ta chansen. Han ska vara helt klar för HV. Skarpis har rätt. Pär Lindholm har ögonen på sig, Luleå kommer ha många spelartapp. Får han chansen? Jag tycker inte han håller för SHL på långa vägar, alldeles för valpig.
Det är allt jag har hört hittills som jag vågar tro på. Kommer från bra källor. Resten av alla obskyra rykten som man hör väljer jag att ignorera.
|
|
|
Post by khkkrille on Mar 23, 2014 21:23:48 GMT 1
Har för mej bävern sa att han ska försöka slå sej in i A laget? Mmm, det kan man ju förstå att han vill. Men om nu en sådan som Rosen lånas ut för att stå på tillväxt ett år eller två så känns det ju som en bra väg för Julle också... Mm ska bli intressant att följa..vore surt om han gick till något annat ha lag
|
|
|
Post by khkkrille on Mar 23, 2014 21:26:51 GMT 1
Då sammanfattar jag veckans rykten/halvsanningar. Janne var väldigt missnöjd med Kurkis attityd under säsongen. Ingen lagspelare. Har svårt att se att han blir kvar. Nick Angell kommer inte bli kvar, man kommer inte ens försöka vad jag har hört. Jordan är muntligen överens med Örebro om de klarar sig kvar. Försvinner i vilket fall tror jag. Tom Linder är en spelare man pratar med. Har inget kontrakt med Leksand. Daniel Olsson Trkulja har både Oskarshamn och KHK anmält sitt intresse hos agenten. Felix Maegaard Scheel är en spelare man tittat på, men tror inte det blir något. För svag i sargspelet. Jensen har förslag från NLB (andra ligan i Schweiz) samt DEL (högsta ligan i Tyskland). Bestämmer sig efter VM. Svårbedömt. Tror inte han är något för SHL. En bra säsong på tre år. Gråhns kan mycket väl bli kvar, Janne gillade sista matcherna. Hockey/krona som spelar in här. Vill Gråhns stanna? Lite attitydproblem. Rosén kommer inleda säsongen med Frölunda. Fredriksson blir inte kvar. Karlsson vill inte spela i Hockeyallsvenskan och kommer ta chansen. Han ska vara helt klar för HV. Skarpis har rätt. Pär Lindholm har ögonen på sig, Luleå kommer ha många spelartapp. Får han chansen? Jag tycker inte han håller för SHL på långa vägar, alldeles för valpig. Det är allt jag har hört hittills som jag vågar tro på. Kommer från bra källor. Resten av alla obskyra rykten som man hör väljer jag att ignorera. Intressant! Bekräftar lite av de jag själv hört. Kul att KHK kollar Trkulja och Maegaard.
|
|
|
Post by Zäta on Mar 24, 2014 10:36:20 GMT 1
Då sammanfattar jag veckans rykten/halvsanningar. Janne var väldigt missnöjd med Kurkis attityd under säsongen. Ingen lagspelare. Har svårt att se att han blir kvar. Nick Angell kommer inte bli kvar, man kommer inte ens försöka vad jag har hört. Jordan är muntligen överens med Örebro om de klarar sig kvar. Försvinner i vilket fall tror jag. Tom Linder är en spelare man pratar med. Har inget kontrakt med Leksand. Daniel Olsson Trkulja har både Oskarshamn och KHK anmält sitt intresse hos agenten. Felix Maegaard Scheel är en spelare man tittat på, men tror inte det blir något. För svag i sargspelet. Jensen har förslag från NLB (andra ligan i Schweiz) samt DEL (högsta ligan i Tyskland). Bestämmer sig efter VM. Svårbedömt. Tror inte han är något för SHL. En bra säsong på tre år. Gråhns kan mycket väl bli kvar, Janne gillade sista matcherna. Hockey/krona som spelar in här. Vill Gråhns stanna? Lite attitydproblem. Rosén kommer inleda säsongen med Frölunda. Fredriksson blir inte kvar. Karlsson vill inte spela i Hockeyallsvenskan och kommer ta chansen. Han ska vara helt klar för HV. Skarpis har rätt. Pär Lindholm har ögonen på sig, Luleå kommer ha många spelartapp. Får han chansen? Jag tycker inte han håller för SHL på långa vägar, alldeles för valpig. Det är allt jag har hört hittills som jag vågar tro på. Kommer från bra källor. Resten av alla obskyra rykten som man hör väljer jag att ignorera. Det mesta låter väl ganska troligt. Men att Kurki skulle ha dålig attityd? Han har kastats runt mellan fw och back under ganska lång tid. Jag tycker att han gjort det strålande. Verkligen gjort allt för laget tycker jag.
|
|
|
Post by Joewson on Mar 24, 2014 13:40:39 GMT 1
Dusterna mellan Janne och Kurki är kända. Alla som har sett en match på plats kan intyga om att allt inte har varit guld och gröna skogar. Bävern har dessutom tagit upp det i sin blogg under säsongen också. Inget ont om Kurki men han har kört sitt egna race under säsongen vilket inte har uppskattats av alla. Vågar man ha kvar spelare som har haft konflikter med huvudtränare? Janne och Stefan har det nog under kontroll med en tydlig idé om vad som är bäst för laget.
|
|
|
Post by Zäta on Mar 24, 2014 14:14:42 GMT 1
Jag har varit på samtliga matcher hemma bortsett från sista mot Malmö. Klart att man har sett att dom haft sina "duster". Men man har även sett en spelare som haft förtroende i alla spelformer och fått mycket speltid.
|
|
|
Post by Joewson on Mar 24, 2014 14:21:52 GMT 1
Jag har varit på samtliga matcher hemma bortsett från sista mot Malmö. Klart att man har sett att dom haft sina "duster". Men man har även sett en spelare som haft förtroende i alla spelformer och fått mycket speltid. Absolut, jag vet inte om Janne och laget orkar med energitappet som inträffar när man har konflikter. Därav att jag sätter ett frågetecken kring Kurkis vara eller icke vara. Man kanske kan komma överens men jag blir inte förvånad om det inte blir så.
|
|