|
Post by aloviak on Nov 11, 2014 11:03:22 GMT 1
Had e det varit för ett par säsonger sedan hade Nevalainen varit högvilt. Hans status har ju sjunkit som en sten och nu kickas han av sin moderklubb. Lär ju va billig och med stor säkerhet bättre än Mingotti, nån KHK borde ge ett slags try out? Fast hur bra är han när moderklubben skickar honom, och vill han komma hit för att sitta på bänken? Kurki är tillbaka och Nilsson behöver all tid som blir över, för där finns det utvecklingsmöjligheter! Så nej tycker jag!
|
|
|
Post by Sverker on Nov 11, 2014 17:40:29 GMT 1
Han var ju oduglig när dom var här, så nej tack!
|
|
|
Post by Zäta on Nov 11, 2014 17:52:24 GMT 1
Kan inte se vems plats han skulle ta? Tror han hamnar i 1:an.
|
|
|
Post by Sverker on Dec 4, 2014 14:04:07 GMT 1
Bra "värvning" av VIK att ta in Per Bäckman. Undrar om det var pga honom Angell var sjundeback igår eller om han varit skadad. Bäckman bryr sej inte om vad spelarna heter, utan det är vad som presteras som betyder ngt.
|
|
|
Post by vsn on Dec 4, 2014 14:21:12 GMT 1
Angell har varit inne på majoriteten av deras mål framåt på sistone. Varför tycker du att 6 av deras backar presterat bättre?
|
|
|
Post by Sverker on Dec 4, 2014 14:43:23 GMT 1
Angell har varit inne på majoriteten av deras mål framåt på sistone. Varför tycker du att 6 av deras backar presterat bättre? Jag har inte tyckt någonting, undrade bara varför han var sjunde back igår.
|
|
|
Post by khkkrille on Dec 4, 2014 15:26:47 GMT 1
Man är nog ute på tunn is om någon annan än tränaren lägger sej i laguttagningarna. Är inte så övertygad över Bäckmans storhet numera
|
|
|
Post by Sverker on Dec 4, 2014 15:34:55 GMT 1
Är inte så övertygad över Bäckmans storhet numera Så ser inte de som följer laget på nära håll det iaf. Förresten tyckte inte du att KHK skulle tagit hit honom rätt så nyligen? Så var Per Bäckman tillbaka i VIK och min spontana reaktion är att det är ett smart drag. Jag har tidigare efterlyst en person med sportsligt ansvar i föreningen som har varit med på en högre nivå än hockeyallsvenskan. Den erfarenheten har Bäckman.
Det är ett prestigelöst drag att plocka in Bäckman och säga att klubben behöver hjälp och stöd. Ledningen visar sig sårbara men jag vill faktiskt hylla dem för sitt agerande. Det är ingen "enmansshow" eller prestige som räcker hela vägen till SHL, ledningen måste hela tiden se till VIKs bästa och det är precis vad de har gjort. Jag har haft Bäckman som tränare och han besitter auktoritet och är lättsam som person, därför tror jag han gör sig som bäst när det stormar i en förening. Som det bevisligen kan göra under en säsong. Förutom hans enorma erfarenhet inom hockeyn finns det med andra ord en person att stödja sig emot.
När VIK låg sist i tabellen och föreningen befann sig i ett pressat läge är jag säker på att Bäckman var ett av tränaralternativen. Då inleddes förmodligen kontakten som mynnade ut i att han istället blev ett sportsligt stöd i organisationen. Men jag hade inte velat se Bäckman som tränare eftersom jag inte tror att han hade tillfört något i situationen som VIK befann sig i just då. Varför? Jag tror på långsiktiga lösningar när det gäller tränare och Bäckman är ingen långsiktig lösning. Det hade varit som att börja om på nytt men hamnar VIK i samma läge igen är jag tämligen säker på att Bäckman tar över. En lösning som inte känns aktuell just nu.
|
|
|
Post by khkkrille on Dec 4, 2014 15:52:38 GMT 1
Ville jag?? Så handen på hjärtat vad har han åstadkommit de senaste 10 åren? Att VIK ryckt upp sej tror jag inte har ett dugg med Pelle att göra om jag ska va ärlig. Förstår att de är din vän och att du insuper allt det positiva och kör på med skygglappar.
|
|
|
Post by Sverker on Dec 4, 2014 16:15:15 GMT 1
Ville jag?? Så handen på hjärtat vad har han åstadkommit de senaste 10 åren? Att VIK ryckt upp sej tror jag inte har ett dugg med Pelle att göra om jag ska va ärlig. Förstår att de är din vän och att du insuper allt det positiva och kör på med skygglappar. På din fråga ja, men man glömmer snabbt om/när man vill. Han har varit Förbundskapten i Danmark 2008--2013 och coachat dem i 5 VM turneringar. Är väl inte så dåligt, eller?
|
|
|
Post by qALLAHAN on Dec 4, 2014 16:34:15 GMT 1
Angell har varit inne på majoriteten av deras mål framåt på sistone. Varför tycker du att 6 av deras backar presterat bättre? Hur många har han varit inne på bakåt?
|
|
|
Post by khkkrille on Dec 4, 2014 17:02:52 GMT 1
Ville jag?? Så handen på hjärtat vad har han åstadkommit de senaste 10 åren? Att VIK ryckt upp sej tror jag inte har ett dugg med Pelle att göra om jag ska va ärlig. Förstår att de är din vän och att du insuper allt det positiva och kör på med skygglappar. På din fråga ja, men man glömmer snabbt om/när man vill. Han har varit Förbundskapten i Danmark 2008--2013 och coachat dem i 5 VM turneringar. Är väl inte så dåligt, eller? Nej inte så dåligt men det innebär ju också att han varit borta från klubbhockeyn ett bra tag? Vad anser du att han kan tillföra utöver det som tränarduon plus Lidas redan tillfört?
|
|
|
Post by Sverker on Dec 4, 2014 17:25:05 GMT 1
På din fråga ja, men man glömmer snabbt om/när man vill. Han har varit Förbundskapten i Danmark 2008--2013 och coachat dem i 5 VM turneringar. Är väl inte så dåligt, eller? Nej inte så dåligt men det innebär ju också att han varit borta från klubbhockeyn ett bra tag? Vad anser du att han kan tillföra utöver det som tränarduon plus Lidas redan tillfört? Mycket av det som VIK bloggaren skriver (se inlägg ovan). Personligen tror jag hans auktoritet och hockeykunskap kommer att betyda en hel del. Varför tror du VIK frågade honom, trots det tränarduon och Lidas redan tillfört och att han varit borta från klubbhockeyn?
|
|
|
Post by vsn on Dec 4, 2014 17:42:00 GMT 1
Angell har varit inne på majoriteten av deras mål framåt på sistone. Varför tycker du att 6 av deras backar presterat bättre? Hur många har han varit inne på bakåt? Jag brukar kolla vilka som är inne på mål framåt/bakåt i VIKs matcher på swehockey när jag har tid, och jag tycker att han var mer ojämn i början av säsongen, vilket iofs hela VIK var. Jag har dock inte sett alla referat, men runt 80% kanske. På sista tiden ser man honom inne på klart fler framåt än bakåt, dock inte så många poäng. Fortfarande lite ojämnt verkar det som, men motståndet är ju också en faktor att ha i åtanke.
|
|
|
Post by time on Dec 4, 2014 18:10:57 GMT 1
Bra "värvning" av VIK att ta in Per Bäckman. Undrar om det var pga honom Angell var sjundeback igår eller om han varit skadad. Bäckman bryr sej inte om vad spelarna heter, utan det är vad som presteras som betyder ngt. Angell har varit skadad. Nu har jag ingen insyn i VIK. Men det är sällan SC som tar ut laget.
|
|