|
Post by Sverker on Aug 18, 2014 17:35:54 GMT 1
Han va inte allas favorit Vilken cf idagens lag är bättre än honom? Jag har inte sett laget ännu, därför min fråga.
|
|
|
Post by khkkrille on Aug 18, 2014 17:45:11 GMT 1
Han va inte allas favorit Vilken cf idagens lag är bättre än honom? Jag har inte sett laget ännu, därför min fråga. Ingen och definitivt inte den som är tilltänkt att axla den manteln. Däremot är Lihagen (efter vad jag sett på de två träningsmatcherna ) en mer komplett spelare men har inte den offensiva spetsen men i gengäld så tycks han bättre defensivt och är faktiskt ganska snabb och rörlig för sin storlek (som han verkar veta hur man ska använda) vilket överraskade mig
|
|
|
Post by hoackii on Aug 18, 2014 18:00:32 GMT 1
Bra skrivet av MrMadhawk efter Jensens självmål mot Frölunda: För fem månader sedan var Jesper Jensen en favorit i Telenor Arena. En som hade hjälpt Karlskrona HK enormt att göra någonting som få trodde var möjligt. Att spela ett kvalspel. Sedan har Rögle bättre ekonomiska resurser, ligger bättre till (Ibland är det en fördel att Skåne nästan är danskt) och har just nu bättre förutsättningar att spela i SHL än Karlskrona HK. Jensens anknytning till Karlskrona HK är inte mer än att spelat i klubben under två säsonger och tillfört jäkligt mycket lycka till deras supportrar. Han förtjänar inte att fansen ska gottgöra sig i hans olycka. Som han nog dessutom inte bryr sig ett smack om, då det är en simpel träningsmatch Sedan är det för all del så att man naturligtvis inte ska heja på Jensen när Rögle möter Karlskrona. Eller i övrigt. Då är han en fiende. Men om han gör ett självmål mot Fröunda i en träningsmatch, så är det väl verkligen ingenting att ens reagera på. De enda som ens behöver reagera på det är Frölundas fans som får jubla åt ett mål framåt för sin klubb. Det är som att Malmös supportrar skulle jubla åt en misslyckad säsong för Daniel Viksten i Örebro. När man inte ens har med serien SHL att göra. Även om alla fans naturligtvis vill se laget i den serien nästa säsong. Viksten hjälpte Malmö ordentligt under en säsong att göra den bästa säsongen sedan 2007/2008. Han hjälpte på många sätt klubben att ta sig framåt. Och ska behandlas med respekt. Något Jesper Jensen också borde behandlas med av KHK-fansen. Hur mycket sidledsvärvning man än må tycka att det är. Men verkligheten är att flytten till Ängelholm inte är i sidled, utan en nivå upp. Eh, verkligen. MrMadHaka skriver ju många korkade saker utifrån sitt MIF perspektiv, men detta var väl ett av de mer korkade. För det första jämför han att gå till en högre serie, med att gå till en konkurrent klubb, vilket automatiskt gör honom till en fiende. För det andra är det väl helt OK att jävlas lite med en som lämnat en i sticket, utan att man för den skull tycker illa om honom eller det han gjorde för klubben. För det tredje var det typ två personer som med glimten i ögat retades med honom
|
|
|
Post by qALLAHAN on Aug 18, 2014 18:38:28 GMT 1
Håller helt med Madhawk! Han ska hyllas snarare för att precis som det skrivs; Jesper är en stor orsak till att vi fått njuta förra säsongens saga. Dessutom var han helt avgörande säsongen innan, att vi ens blev kvar i allsvenskan, med sina magiska dragningar innan han spelade fram Häcklefjäll. Vilken idiot som helst hade väl hellre spelat i Rögle om han fått chansen denna säsong!? Helt klart ett steg upp, snarare än i sidled. I alla fall om man ska se NÅGON logik i förutsättningarna
|
|
|
Post by Zäta on Aug 18, 2014 19:24:26 GMT 1
Känns bara tramsigt att håna Jensen. Som Mr Q säger,Han har spelat en avgörande roll för oss. Det hyllar jag honom för.
|
|
|
Post by khkkrille on Aug 18, 2014 19:34:50 GMT 1
Ja grymt tongivande 12-13..var därför han inledde förra säsongen som 3e center..
|
|
|
Post by Sverker on Aug 18, 2014 19:57:48 GMT 1
Ja grymt tongivande 12-13..var därför han inledde förra säsongen som 3e center.. Ironisk? Vilken var före honom mer än andra cf PL förra säsongsinledningen? Tack vare honom, Kevin och McD blev vi kvar i HA. Glömt det?
|
|
|
Post by khkkrille on Aug 18, 2014 20:04:30 GMT 1
Ja grymt tongivande 12-13..var därför han inledde förra säsongen som 3e center.. Ironisk? Vilken var före honom mer än andra cf PL förra säsongsinledningen? Tack vare honom, Kevin och McD blev vi kvar i HA. Glömt det? Cepis och Lindholm inledde som första och andra center..Jensen fick lira med Cruseman och Larsson om jag inte minns fel. Ofan, så det var laget som satte oss i skogen men inte laget som räddade oss kvar?? Och nej..Jensen visade inga tendenser 12-13 till det han uträttade ifjol..en medgångsspelare helt enkelt.
|
|
|
Post by Sverker on Aug 18, 2014 20:25:38 GMT 1
Ironisk? Vilken var före honom mer än andra cf PL förra säsongsinledningen? Tack vare honom, Kevin och McD blev vi kvar i HA. Glömt det? Cepis och Lindholm inledde som första och andra center..Jensen fick lira med Cruseman och Larsson om jag inte minns fel. Ofan, så det var laget som satte oss i skogen men inte laget som räddade oss kvar?? Och nej..Jensen visade inga tendenser 12-13 till det han uträttade ifjol..en medgångsspelare helt enkelt. Där är vi inte överens, enligt mej var han vår överlägset bästa fw säsongen 12-13 också.
|
|
|
Post by khkkrille on Aug 18, 2014 20:38:42 GMT 1
Cepis och Lindholm inledde som första och andra center..Jensen fick lira med Cruseman och Larsson om jag inte minns fel. Ofan, så det var laget som satte oss i skogen men inte laget som räddade oss kvar?? Och nej..Jensen visade inga tendenser 12-13 till det han uträttade ifjol..en medgångsspelare helt enkelt. Där är vi inte överens, enligt mej var han vår överlägset bästa fw säsongen 12-13 också. Då är vi överens om att vi inte är överens och aldrig kommer bli i den frågan
|
|
|
Post by Sverker on Aug 18, 2014 20:56:49 GMT 1
Där är vi inte överens, enligt mej var han vår överlägset bästa fw säsongen 12-13 också. Då är vi överens om att vi inte är överens och aldrig kommer bli i den frågan Vilken fw tycker du var bättre? Hannes? Söder? Eller ngn annan?
|
|
|
Post by qALLAHAN on Aug 18, 2014 21:47:48 GMT 1
att denna diskussion fortfarande pågår, när "ALLA" i hela hockeysverige anser att Jensen är en stjärncenter! Varför inte bara ge upp och inte tro att man har rätt om 99% tycker annat. Då måste man ju bara vara blind på något sätt, och inse det. Fanns givetvis ingen bättre center då heller! Jag tyckte i alla fall inte a Cepis var bättre... Spelar väl inge roll om vi haft Larionov, när laget totalt sett var så svagt. Hade väl knappast ändrat tabellplaceringen
Och givetvis var även Hannes bättre än Jensen...
|
|
|
Post by khkkrille on Aug 18, 2014 22:11:47 GMT 1
Då är vi överens om att vi inte är överens och aldrig kommer bli i den frågan Vilken fw tycker du var bättre? Hannes? Söder? Eller ngn annan? Tycker inte någon var bra men den man såg som hade mest kvalitet var utan tvekan Kent den årgången.
|
|
|
Post by khkkrille on Aug 18, 2014 22:16:26 GMT 1
att denna diskussion fortfarande pågår, när "ALLA" i hela hockeysverige anser att Jensen är en stjärncenter! Varför inte bara ge upp och inte tro att man har rätt om 99% tycker annat. Då måste man ju bara vara blind på något sätt, och inse det. Fanns givetvis ingen bättre center då heller! Jag tyckte i alla fall inte a Cepis var bättre... Spelar väl inge roll om vi haft Larionov, när laget totalt sett var så svagt. Hade väl knappast ändrat tabellplaceringen Och givetvis var även Hannes bättre än Jensen... Det handlar väl inte om hur många % som tycker ditt eller datt? Centern lägger sej inte ner för att 95% av folket tycker annorlunda? Nej Cepis var inte bättre visade det sej men det var så Janne formerade laget i början av förra säsongen så kanske inte han heller var superimponerad av dansken? Han har en hel del att bevisa denna säsongen för han har ju i stort sett bara haft en bra säsong i karriären på en hyfsat hög nivå.
|
|
|
Post by Les Paul on Aug 19, 2014 11:33:01 GMT 1
Angående Jensen så tror jag att många med mig är irriterande på sättet han lämnade. Han säger till Bengtzen att han avvaktar med svar till efter VM men var klar för Rögle innan VM. Mycket rakryggat.
|
|