|
Post by Sir Jean-Jacques Burnel on Oct 3, 2014 18:49:04 GMT 1
Och vi hade ju några stjärnor på förhamd...Hästen har väl ingenting på papperet. Chansningen med Donati verkar bli succé. Den största skillnaden är annars att de är utspelade och vinner, medans vi körde sönder motståndet och vann med klass. Det är mest löjligt att se hur de tagit sina poäng. Tror du det håller i längden?
|
|
|
Post by qALLAHAN on Oct 3, 2014 23:43:07 GMT 1
Borde inte göra det när allt hänger på sjukt målvaktsspel och pp på 40%. Det finns ju ingen helhet
|
|
|
Post by Sverker on Oct 5, 2014 15:13:32 GMT 1
Ser Mora-VH och det är stabil hockey från båda lagen. VH har ett riktigt bra försvarsspel och är giftiga på kontringar, ser stabilare ut än oss. Tror inte de kommer att falla igenom.
Av det jag sett hittills av HA så tror jag det är AIK, Almtuna, Timrå, Björklöven eller vi (tyvärr) som hamnar på de 2 sista platserna. Skulle vi ta en topp 8 placering, blir jag verkligen både imponerad/förvånad och framförallt glad.
|
|
|
Post by benderman on Oct 5, 2014 15:41:49 GMT 1
Av det jag sett hittills av HA så tror jag det är AIK, Almtuna, Timrå, Björklöven eller vi (tyvärr) som hamnar på de 2 sista platserna. Skulle vi ta en topp 8 placering, blir jag verkligen både imponerad/förvånad och framförallt glad. Jag skulle kunna lägga Oskarshamn också annars håller jag med dig där............plats 8 är det vi kan spetsa oss på som bäst.
|
|
|
Post by Sverker on Oct 5, 2014 15:46:50 GMT 1
Av det jag sett hittills av HA så tror jag det är AIK, Almtuna, Timrå, Björklöven eller vi (tyvärr) som hamnar på de 2 sista platserna. Skulle vi ta en topp 8 placering, blir jag verkligen både imponerad/förvånad och framförallt glad. Jag skulle kunna lägga Oskarshamn också annars håller jag med dig där............plats 8 är det vi kan spetsa oss på som bäst. Jag glömd IKO. De är självklart också i riskzonen.
|
|
|
Post by hockeyfarsan on Oct 6, 2014 20:25:55 GMT 1
Hmm, nåja, ser det verkligen så illa ut? 3:a efter 10 omgångar? Visst, mycket kan och kommer att hända men det måste ju inte bara slå negativt mot oss.
|
|
|
Post by Sverker on Oct 29, 2014 13:58:48 GMT 1
Ska försöka vara lite djupgående och analyserande, se detta inte som ett gnällande. Är årets HA och SHL de sämsta som spelats? Om man tänker på hur många svenska spelare som finns i KHL, NHL, Farmarligor och övriga Europeiska ligor. Det är spelare som i flesta fall skulle vara SHLspelare, det innebär att många som är HAspelare spelar i SHL istället. Vilket i sin tur innebär att det finns en massa div 1 spelare som är HAspelare. Nog tycker iaf jag att standarden på lagen var bättre förra säsongen. Visst är det roligt att serien är jämn, men det har ju inget med kvalité att göra. OBS Bara en fundering jag själv har utifrån de matcher jag sett, finns säkert någon som tycker annorlunda och det är ok för mej.
|
|
|
Post by khkkrille on Oct 29, 2014 18:12:24 GMT 1
Nä du har rätt, Sverker, iaf delvis. Det du pratar om tror jag inte händer från en säsong till en annan utan är en process som ständigt pågår. HA är kanske lite sämre i år, SHL likaså men tror egentligen inte att man märker en markant skillnad. Att kvaliteten gått ner något kan ju ha med de större zonerna att göra som gör att det blir lite mer annorlunda hockey. Kanske det du upplever som en försämring? SHL har ju blivit totalt utarmat sen KHL klev in på allvar. Även juniorligorna i Nordamerika tar många talanger som inte ens spelat en minut i vår högstaliga. De som är nåt att ha i SHL men inte får nåt KHL eller NHL kontrakt sticker ju till Schweiz.. Dyster sanning faktiskt.
|
|
|
Post by chriande on Oct 29, 2014 18:21:08 GMT 1
Ska försöka vara lite djupgående och analyserande, se detta inte som ett gnällande. Är årets HA och SHL de sämsta som spelats? Om man tänker på hur många svenska spelare som finns i KHL, NHL, Farmarligor och övriga Europeiska ligor. Det är spelare som i flesta fall skulle vara SHLspelare, det innebär att många som är HAspelare spelar i SHL istället. Vilket i sin tur innebär att det finns en massa div 1 spelare som är HAspelare. Nog tycker iaf jag att standarden på lagen var bättre förra säsongen. Visst är det roligt att serien är jämn, men det har ju inget med kvalité att göra. OBS Bara en fundering jag själv har utifrån de matcher jag sett, finns säkert någon som tycker annorlunda och det är ok för mej. Ganska intressant tankegång, så jag kollade upp hur det ser ut i verkligheten. Svenskar i de högsta ligorna, 156 st., fördelade enl följande. NHL 60 AHL 42 KHL 27 LIGA 3 (Finska) NLA 16 (Schweiz) DEL 8 (Tyska) Hur många importer finns det då i SHL och Hockeyallsvenskan? Ungefär hälften 83 st. Vilket betyder att din hypotes stämmer helt och fullt.
|
|
|
Post by time on Oct 30, 2014 9:08:07 GMT 1
Ska försöka vara lite djupgående och analyserande, se detta inte som ett gnällande. Är årets HA och SHL de sämsta som spelats? Om man tänker på hur många svenska spelare som finns i KHL, NHL, Farmarligor och övriga Europeiska ligor. Det är spelare som i flesta fall skulle vara SHLspelare, det innebär att många som är HAspelare spelar i SHL istället. Vilket i sin tur innebär att det finns en massa div 1 spelare som är HAspelare. Nog tycker iaf jag att standarden på lagen var bättre förra säsongen. Visst är det roligt att serien är jämn, men det har ju inget med kvalité att göra. OBS Bara en fundering jag själv har utifrån de matcher jag sett, finns säkert någon som tycker annorlunda och det är ok för mej. Att HA är sämre än förra säsongen tror jag med. Men de sämsta som spelats??? Knappast. HA idag mycket bättre än för 5 år sedan.
|
|
|
Post by time on Nov 8, 2014 9:52:07 GMT 1
Händer saker i AIK
|
|
|
Post by khkkrille on Nov 8, 2014 11:47:02 GMT 1
Med all rätt men tveksamt om en sparkad vd och marknadschef ändrar något på isen
|
|
|
Post by noll1 on Nov 8, 2014 12:07:19 GMT 1
Med all rätt men tveksamt om en sparkad vd och marknadschef ändrar något på isen Läste en intervju med ngn av de inblandade och fattade det som att de tänkte använda de frigjorda pengarna till nyförvärv.
|
|
|
Post by khkkrille on Nov 9, 2014 6:13:34 GMT 1
Med all rätt men tveksamt om en sparkad vd och marknadschef ändrar något på isen Läste en intervju med ngn av de inblandade och fattade det som att de tänkte använda de frigjorda pengarna till nyförvärv. Då är det ju en väldigt vettig lösning!
|
|
|
Post by Zäta on Nov 10, 2014 10:44:35 GMT 1
Med all rätt men tveksamt om en sparkad vd och marknadschef ändrar något på isen Läste en intervju med ngn av de inblandade och fattade det som att de tänkte använda de frigjorda pengarna till nyförvärv. Så va det. Men att sparka en person som gått in privat med 10 millar är snudd på magstarkt tycker jag.
|
|